El Global Esportainment Summit 2023 (GES 2023), el congrés professional de l'ecosistema, la cultura i l'entreteniment e-sports més gran d'Europa i d'Iberoamèrica, que se celebrava per primera vegada a Barcelona, ha tancat les seves portes aquest dijous amb un gran èxit d'assistència, unes sensacions positives de cara a l'objectiu de fomentar i enfortir un teixit professional entorn del món dels e-sports, que tots els actors implicats en aquesta disciplina participin més activament, a més d'aconseguir que altres actors s'afegeixen a un dels grans fenòmens dels últims anys en l'ecosistema digital.

"El GES és un congrés professional que va començar el 2019, a Madrid, amb l'objectiu de reunir tots els professionals de l'ecosistema e-sports. La novetat d'aquesta edició és que sempre havia estat Global E-sports Summit, estàvem focalitzats al sector dels e-sports. En aquesta edició canviem E-sports per Esportainment, perquè apostem per una transversalitat més gran, considerant els e-sports com una forma d'entreteniment. El nostre objectiu és atreure sectors menys endèmics a l'ecosistema e-esports, enriquir-lo i ampliar-lo", explica Antonio Lacasa, CEO de Global Esportainment, entitat propietària i gestora de Global Esportainment Summit.

 

El potencial de Catalunya al sector dels e-sports

El congrés, que fins ara acollia Madrid, ha passat a celebrar-se a l'Hotel Hyatt Regency Tower de Barcelona, un canvi que té la seva explicació, tal com exposa Antonio Lacasa. "Hem decidit venir a Barcelona per diversos motius. A Catalunya hi ha la major part del teixit de desenvolupament de videojocs d'Espanya. A més, Catalunya sempre ha liderat l'entorn digital dins de l'estat i és líder a nivell audiovisual. Això no succeeix, en canvi, en els e-sports. Hi ha altres localitzacions, com Madrid, València, Màlaga o Múrcia, on el desenvolupament i la cohesió és més gran i ens sembla una injustícia".

"A Catalunya hi ha un caldo de cultiu digital audiovisual impressionant i el que pretenem, des de la humilitat, és aconseguir que es fomenti una consciència sectorial, construir un teixit de cohesió", afegeix el CEO de Global Esportainment.

Global Esportainment Summit 2023 Foto Carlos Baglietto
Antonio Lacasa, CEO de Global Esportainment / Foto: Carlos Baglietto

Donar a conèixer els e-sports al públic en general

El congrés, que ha combinat trobades de caràcter comercial amb ponències i taules rodones més analítiques entorn del món dels e-sports, ha tingut la participació de grans entitats com Andorra Business, Fundació Puntcat, el Clúster Audiovisual de Catalunya, Impulsa Talentum o la Fundació ONCE, que ha presentat el Projecte 'Ga11y', que vol promoure la inclusió de paràmetres d'accessibilitat perquè totes les persones puguin gaudir dels videojocs.

A més, el pla és buscar les fórmules per donar a conèixer el públic en general què són els e-sports. "Hi ha un gran desconeixement i molts estereotips, el del nen friqui que menja tot el dia pizza mentre està les 24 hores de dia davant de l'ordinador. I la realitat és que els e-Sports són el contrari. Cal diferenciar el gaming dels e-sports. Jugar a l'ordinador juga tothom, o amb el mòbil mentre va al metro, però la competició és un altre món totalment diferent. És com l'esport convencional. Tu pots jugar a futbol al pati de l'escola o passar a formar-te a la Masia, estar en un club, millorant les teves habilitats de competició, però en un entorn digital".