El Global Esportainment Summit 2023 (GES 2023), el congrés professional de l'ecosistema, la cultura i l'entreteniment e-sports més gran d'Europa i d'Iberoamèrica, que se celebrava per primera vegada a Barcelona, ha tancat les seves portes aquest dijous amb un gran èxit d'assistència, unes sensacions positives de cara a l'objectiu de fomentar i enfortir un teixit professional entorn del món dels e-sports, que tots els actors implicats en aquesta disciplina participin més activament, a més d'aconseguir que altres actors s'afegeixen a un dels grans fenòmens dels últims anys en l'ecosistema digital.
"El GES és un congrés professional que va començar el 2019, a Madrid, amb l'objectiu de reunir tots els professionals de l'ecosistema e-sports. La novetat d'aquesta edició és que sempre havia estat Global E-sports Summit, estàvem focalitzats al sector dels e-sports. En aquesta edició canviem E-sports per Esportainment, perquè apostem per una transversalitat més gran, considerant els e-sports com una forma d'entreteniment. El nostre objectiu és atreure sectors menys endèmics a l'ecosistema e-esports, enriquir-lo i ampliar-lo", explica Antonio Lacasa, CEO de Global Esportainment, entitat propietària i gestora de Global Esportainment Summit.
El potencial de Catalunya al sector dels e-sports
El congrés, que fins ara acollia Madrid, ha passat a celebrar-se a l'Hotel Hyatt Regency Tower de Barcelona, un canvi que té la seva explicació, tal com exposa Antonio Lacasa. "Hem decidit venir a Barcelona per diversos motius. A Catalunya hi ha la major part del teixit de desenvolupament de videojocs d'Espanya. A més, Catalunya sempre ha liderat l'entorn digital dins de l'estat i és líder a nivell audiovisual. Això no succeeix, en canvi, en els e-sports. Hi ha altres localitzacions, com Madrid, València, Màlaga o Múrcia, on el desenvolupament i la cohesió és més gran i ens sembla una injustícia".
"A Catalunya hi ha un caldo de cultiu digital audiovisual impressionant i el que pretenem, des de la humilitat, és aconseguir que es fomenti una consciència sectorial, construir un teixit de cohesió", afegeix el CEO de Global Esportainment.
Donar a conèixer els e-sports al públic en general
El congrés, que ha combinat trobades de caràcter comercial amb ponències i taules rodones més analítiques entorn del món dels e-sports, ha tingut la participació de grans entitats com Andorra Business, Fundació Puntcat, el Clúster Audiovisual de Catalunya, Impulsa Talentum o la Fundació ONCE, que ha presentat el Projecte 'Ga11y', que vol promoure la inclusió de paràmetres d'accessibilitat perquè totes les persones puguin gaudir dels videojocs.
A més, el pla és buscar les fórmules per donar a conèixer el públic en general què són els e-sports. "Hi ha un gran desconeixement i molts estereotips, el del nen friqui que menja tot el dia pizza mentre està les 24 hores de dia davant de l'ordinador. I la realitat és que els e-Sports són el contrari. Cal diferenciar el gaming dels e-sports. Jugar a l'ordinador juga tothom, o amb el mòbil mentre va al metro, però la competició és un altre món totalment diferent. És com l'esport convencional. Tu pots jugar a futbol al pati de l'escola o passar a formar-te a la Masia, estar en un club, millorant les teves habilitats de competició, però en un entorn digital".