Fernando Alonso va acabar el Gran Premi del Canadà amb un enorme somriure. I és que no només havia completat la seva millor cursa de la temporada, amb una espectacular 7a posició, sinó que l'entrada del Safety Car en les últimes voltes per la sortida de Lando Norris havia provocat l'error de diversos pilots de la zona alta, per la qual cosa era previsible que fossin sancionats. "Espero en un parell d'hores estar quart o cinquè", va afirmar l'asturià. "Han avançat amb cotxe de seguretat i no és negociable", va afegir, intentant pressionar així els comissaris que havia comunicat l'obertura d'una investigació.
Antonelli es deslliura de la sanció i confirma el seu primer podi
Han passat les hores i, tanmateix, Fernando Alonso no ha passat a ser ni quart ni cinquè. "Espero que no sigui com aquells dies en què et diuen que a la pròxima es compleix i no passa res. Si avances amb bandera groga i el volant ple d'avisos del cotxe de seguretat, hauria d'existir alguna penalització", temia un Alonso que ha vist com els seus presagis s'han acabat complint. Diversos pilots es van saltar les regles i, a canvi, no han estat sancionats. De fet, l'únic ha estat Lando Norris, 5 segons que no serveixen per a res, ja que el britànic es va haver de retirar en destrossar el seu McLaren.
El dia de Mercedes... TRIUNFAZO DE GEORGE RUSSELL ����#CanadaDAZNF1 �������� pic.twitter.com/F1FU7beQ9T
— DAZN Espanya (@DAZN_ES) June 16, 2025
Un dels pilots que estava en risc era Antonelli, que amb només 18 anys va aconseguir pujar per primera vegada al podi. La seva 3a posició perillava, fins que els comissaris han deixat la seva infracció únicament en una advertència. "Si bé avançar rere la bandera de quadres no és inusual, està prohibit en cas de banderes grogues, Safety Car o procediments de Safety Car Virtual. Si bé els pilots eren conscients de la ubicació de l'incident, no podien saber si s'estaven enviant equips d'emergència o comissaris a la pista, per la qual cosa han de procedir amb precaució. Per tant, advertim el pilot en qüestió, així com tots els altres competidors. Qualsevol altra infracció podria comportar sancions més severes".
Verstappen i la queixa "infundada" de Red Bull
D'altra banda, també hi havia dubtes sobre la victòria de George Rusell per una queixa de Red Bull. Amb el Safety Car en pista, Verstappen va avançar Rusell. El neerlandès va comentar que havia estat culpa de l'alemany, que havia frenat "deliberadament", per la qual cosa Red Bull, potser de forma preventiva, va decidir obrir una incidència, una protestada considera d'"infundada" per part de la FIA. "Estem convençuts que no va conduir de forma erràtica en frenar al lloc i la intensitat amb què ho va fer", afirmen des de la FIA.

Encara que la protesta no ho al·lega, també estem convençuts que, en frenar al lloc, en el moment i la intensitat amb què ho va fer, el conductor de l'automòbil 63 no va incórrer en conducta antiesportiva".