Les primeres sis curses de 2025 han deixat clar que aquesta no serà una temporada d'èxits per a Aston Martin. Després del prometedor inici el 2023, quan Alonso es va pujar al podi amb freqüència i l'equip semblava assentar-se entre els grans, els dos últims anys han estat una muntanya russa de frustracions. Aquest curs representa el final d'una etapa, amb un monoplaça que ja ha quedat enrere en rendiment i un equip que pensa a llarg termini.

El focus d'Aston Martin està posat el 2026, un any en què estrenaran motorització pròpia amb Honda, abandonant el seu paper de client. Serà un salt gegant en la seva estructura. A més, compten amb noves instal·lacions, com una fàbrica d'última generació o un túnel de vent propi. Ja no hauran de demanar hora en Mercedes.

Fernando Alonso roda de premsa Aston Martin / Foto: Euroopa Press
Fernando Alonso roda de premsa Aston Martin / Foto: Euroopa Press

Fernando Alonso ja ha provat el AMR26

Però el fitxatge que ha disparat la il·lusió ha estat el del llegendari Adrian Newey, considerat per molts com el millor enginyer de la història de la Fórmula 1. Segons ha confirmat Bob Bell, director tècnic executiu, Alonso ja va provar al febrer l'AMR26 al simulador, i les sensacions van ser molt positives. Algunes veus dins de l'equip asseguren que el cotxe "vola", i el treball de Newey ja comença a notar-se en el seu comportament virtual.

Adrian Newey Fernando Alonso podi / Foto: Europa Press
Adrian Newey Fernando Alonso podi / Foto: Europa Press

Canvi de regles en la Fórmula 1 per a 2026

Els canvis tècnics que arribaran el 2026 són enormes. Els motors híbrids tindran una part elèctrica molt més potent i la part de combustió més limitada. A més, desapareix el DRS com el coneixem: al seu lloc, els pilots comptaran amb un botó de potència extra, com el de la manera atac de la Fórmula E.

Un altre canvi radical serà l'ús d'alerons mòbils, tant davanters com darrers, que s'ajustaran automàticament segons el tipus de tram, oferint menys resistència en rectes i més càrrega aerodinàmica en els revolts.