El futur d'Aston Martin comença a prendre un color molt diferent des de l'arribada d'Adrian Newey, considerat per molts com el millor dissenyador de monoplaces en la història de la Fórmula 1. I encara que en aquest 2025 la temporada s'estigui convertint en una travessia pel desert per a Fernando Alonso, l'horitzó a mitjà termini es torna il·lusionant. Newey no només ja treballa amb vista a 2026, sinó que ha promès al pilot asturià un salt de rendiment immediat: mig segon per volta, una xifra que, de confirmar-se, podria canviar per complet el panorama competitiu de l'equip verd.
Actualment, Aston Martin ocupa les últimes posicions de la classificació. El AMR25, basat en una pobra evolució del cotxe de 2024, que tampoc no feia bones sensacions, arrossega debilitats estructurals que impedeixen a Alonso de lluitar pels punts. El propi pilot el va deixar clar després del GP de Miami: "El més normal en les 24 curses és no puntuar". I és que el cotxe no destaca en res: ni en recta, ni en revolt ràpid, i molt menys en revolt lent, on el seu rendiment és directament alarmant.

Aston Martin promet millores immediates
Tanmateix, hi ha dos factors clau que poden canviar-ho tot. El primer és el nou túnel de vent en Silverstone, una instal·lació d'última generació que per fi permet a l'equip treballar amb eines pròpies, després d'anys depenent del túnel de Mercedes. El segon, i més important, és el fitxatge d'Adrian Newey, que ja ha començat a deixar la seva empremta en el disseny del cotxe de 2026, però també està influint indirectament en el desenvolupament de l'actual.
Encara que Newey no treballa directament sobre el cotxe de 2025, la seva visió ha estat clau per orientar el rumb de les noves peces que arribaran a Imola, Mònaco i Barcelona. Segons fonts internes de l'equip, aquestes actualitzacions poden significar un guany real d'entre 3 i 5 dècimes per volta, especialment en traçats d'alta càrrega aerodinàmica. Andy Cowell, el Team Principal, va confirmar que algunes de les tecnologies pensades per a 2026 es provaran ja aquest any, aprofitant el monoplaça actual com a banc de proves.

Motius per a l'optimisme de Fernando Alonso
L'elecció de portar novetats fins i tot a un traçat tan particular com Mònaco no és casual: el cotxe actual pateix especialment en revolts lents, i qualsevol millora en aquest apartat serà vital. Però més enllà del calendari immediat, el que motiva Alonso és la certesa que ara sí, per primera vegada des que va arribar a l'equip, hi ha un projecte seriós i ambiciós, liderat per un geni de l'aerodinàmica com Newey.
El mateix Cowell el va resumir amb claredat: "Estem aplicant tecnologia de 2026 al cotxe actual. Si funciona en cursa, funciona de veritat. No som aquí només per competir. Som aquí per aprendre, créixer i guanyar". I amb mig segon promès per volta, Fernando Alonso torna a tenir motius per pensar en positiu.