Fa temps que Fernando Alonso demostra que és, si no el millor, un dels millors pilots de la graella de la Fórmula 1. Malgrat que la sort no li ha acompanyat, les seves decisions a l'hora d'escollir equip li han condemnat a no guanyar més mundials, tots al món dels monoplaces reconeixen que l'asturià és un referent.

El seu bicampionat, encara que pugui tenir gust de poc, és bona mostra d'això. Aquest any 'el Nano' ha tornat a generar il·lusió entre els seus més acèrrims aficionats. Els seus tres podis consecutius, tots ells aconseguint pujar al tercer calaix, ens fan somiar amb la possibilitat d'aconseguir la 33. Tanmateix, hi ha qui s'entossudeix a entelar l'excels inici de temporada de Magic Alonso.

Fernando Alonso Austràlia / Foto: EFE
Fernando Alonso celebrant la tercera posició en Austràlia / Foto: EFE

Piquet reconeix que es va estavellar a propòsit

Es tracta de Nelsinho Piquet, expilot de Fórmula 1 i company de Fernando Alonso a Renault. El 2018, l'asturià va obtenir una sorprenent victòria al Gran Premi de Singapur que quedarà sempre per a la història de la competició.

El motiu és l'accident de Piquet que va facilitar el triomf de l'espanyol. Sobre això, el que va ser company d'Alonso, va reconèixer provocar l'accident perquè van ser ordres d'equip de Flavio Briatore, cap de l'escuderia: "Va ser una ordre d'equip per ajudar a algú dins del nostre equip, no va ser per perjudicar Felipe (Massa), no va ser res d'això".

Fernando Alonso GP Singapur 2018 / Foto: Europa Press
Fernando Alonso celebrant la victòria en el Gran Premi de Singapur 2008 / Foto: Europa Press

En declaracions a On the tracks podcast, va reconèixer rebre pressions del per llavors cap de Renault: "La pressió de Flavio va ser molt gran sobre mi. Em va posar psicològicament entre l'espasa i la paret i no tenia elecció", admet Piquet.

Bernie Eclestone ho sabia

El gran perjudicat de tot aquest fenomen anomenat el crashgate va ser Felipe Massa. El pilot partia des de la pole position i va acabar tretzè, perdent el campionat davant de Lewis Hamilton per un punt de diferència.

Nelsinho Piquet GP Singapur 2018 / Foto: Europa Press
Nelsinho Piquet al box de Renault en el Gran Premi de Singapur 2018 / Foto: Europa Press

Bernie Eclestone, propietari de l'F1 en aquell moment, va confessar que sabia que l'accident de Piquet va ser intencionat. Tanmateix, va admetre no prendre cap mesura sobre això per no embrutar la seva competició.

Per acabar-ho d'adobar, Eclestone va reconèixer que segons els estatuts de la Fórmula 1 el Gran Premi de Singapur devia haver-se invalidat i eliminar els punts d'aquella última cursa de la classificació final. A més, va deixar clar que Massa hauria d'haver guanyat aquell mundial, en comptes de Hamilton. No obstant això, va decidir rentar-se les mans i no actuar en conseqüència. I finalment el nom de la seva competició si ha quedat tacat.