Fernando Alonso ha fet tornar a somiar tots els seus aficionats, després d'un inici de temporada espectacular al volant de l'AMR23. La seva decisió de fitxar per Aston Martin, per fi, ha estat encertada i l'asturià ha tornat a sentir-se pilot i a demostrar les seves millors virtuts, després d'un pas per Alpine que no va ser com s'esperava. Lawrence Stroll va aconseguir convèncer un veterà Alonso que es continuava sentint amb forces per tornar a lluitar per victòries, i així ho ha demostrat durant el primer tram de temporada.

El Nano va aconseguir collir 6 podis en 8 curses, amb dos segons llocs i la resta quedant en tercera posició. Amb un Max Verstappen clarament dominador, han estat poques les opcions que han tingut els britànics d'assaltar el tron de Red Bull i veure a Fernando Alonso, de nou, pujat a dalt de tot del podi, per aconseguir una 33 que es continua resistint. I és que el rendiment de l'AMR23 ha anat decaient durant els últims grans premis, deixant el d'Oviedo lluny dels llocs davanters.

Fernando Alonso enfadat Max Verstappen / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Fernando Alonso enfadat al costat de Max Verstappen / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Aston Martin tornarà al podi a Zandvoort

Un problema que ja s'estan encarregant de solucionar els enginyers i els mecànics d'Aston Martin, que ja han anunciat millores per al Gran Premi dels Països Baixos, que acolliran la següent cita del Gran Circ, després de l'aturada estiuenca, per donar ales a la remuntada i que Fernando continuï ostentant la privilegiada posició de 'líder de l'altre mundial' - tenint en compte que Red Bull competeix en una altra lliga.

Mike Krack, cap d'equip, va assegurar que fa setmanes que han detectat quin va ser el problema del seu monoplaça i ja estan treballant per esmenar els errors. Ara, Krack, en una entrevista a Sky Sports, ha tornat a aixecar l'ànim amb unes paraules molt optimistes sobre el futur immediat d'Aston Martin.

Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press
Mike Krack parlant en el Gran Premi d'Austràlia / Foto: Europa Press

Preguntat per si el seu cotxe seria el segon millor a Zandvoort, no va dubtar. "Sí", va respondre de forma taxativa. Unes paraules que tornen a il·lusionar Fernando, l'equip i els seus aficionats. "Bèlgica ha estat el primer pas per intentar frenar aquesta tendència, vam portar algunes millores d'última hora i sembla que han ajudat una mica, així que estem molt contents," va dir el cap d'Aston Martin abans d'afegir que "per la nostra part intentarem millorar encara més el cotxe. Hi ha un parell de coses planejades per a Zandvoort, i hem de tornar a tancar aquesta bretxa".

El 17 de setembre, data clau per a la 33

No obstant això, des de l'escuderia de Silverstone preparen una 'peça màgica' per fer el salt definitiu i assaltar el calaix més alt del podi, per donar-li la 33 al seu pilot. Però no serà als Països Baixos, ho faran més endavant, amb un aleró davanter per millorar la velocitat punta de l'AMR23.

Fernando Alonso Max Verstappen Lewis Hamilton GP Canadà / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla
Fernando Alonso, Max Verstappen i Lewis Hamilton al podi del Canadà / Foto: Europa Press - Xavi Bonilla

Serà el 17 de setembre en el Gran Premi de Singapur, en el traçat de Marina Bay quan podrem veure la famosa peça que tenen preparada els anglesos. Aquesta és la data assenyalada al calendari per veure aquest aleró dissenyat per optimitzar el rendiment del cotxe únicament en aquest circuit. Des d'Aston Martin avisen que serà una autèntica revolució, apropant Fernando Alonso, de nou, la 33.