El 30 de juny de 2022 acaba el contracte que vincula al FC Barcelona amb Rakuten, el patrocinador global del club blaugrana i 'amo' del frontal de la samarreta. L'objectiu del Barça és allargar aquest vincle, encara que podria donar-se el cas que això no acabés sent així.

D'una banda, perquè caldrà renegociar les xifres del contracte, ja que Rakuten va rebaixar la seva aportació de l'últim any, de pròrroga, a 25 milions d'euros, per la pandèmia. I és que no s'ha d'oblidar que abans de l'arribada del coronavirus Rakuten pagava 55 milions més variables, una xifra que haurà d'igualar, o com a mínim apropar-se a ella, si vol continuar vinculat al Barça.

I per un altre, pels problemes sorgits després del vídeo de Dembélé i de Griezmann en el qual presumptament feien mofa de treballadors japonesos, la qual cosa va portar Rakuten a demanar explicacions.

Gerard Piqué samarreta Barca escut FC BarcelonaRakuten porta patrocinant el Barça des del 2017 / FC Barcelona

El món de les criptomonedes entra en joc

En aquesta situació, i amb el Barça molt necessitat d'augmentar els ingressos, han aparegut en escena, tal com informa aquest diumenge l'agència EFE, les creixents empreses de crypto exchanges (punt de compravenda de criptomonedes), amb la intenció d'agafar el testimoni de Rakuten i patrocinar la samarreta del Barça a partir de la temporada 2022/23.

Segons EFE, citant fonts del club, el Barça veu llunyana en aquests moments aquesta opció, encara que no està descartada. En el club veuen el mercat de les crypto exchanges com a especulatiu, de risc i molt variable, per la qual cosa l'oferta hauria de ser desorbitada, a més de complir els valors del Barça.

De fet, una d'aquestes empreses va arribar a mostrar la seva disposició de pagar ja per a aquesta temporada per patrocinar la màniga esquerra, sempre que després s'assegurés el frontal de la samarreta. I és que no s'ha d'oblidar que el Barça s'ha quedat sense els ingressos que li aportava Beko per la màniga, que de moment ha quedat deserta.

bitcoin pixabay

Les criptomonedes han arribat per quedar-se / Pixabay

Amb poc temps per decidir

El temps, a més, no ajuda, ja que el Barça té fins a l'octubre per comunicar-li a Nike quin serà el seu patrocinador principal, ja que l'empresa nord-americana ha de començar a confeccionar desenes de milers de samarretes abans que comenci la temporada 2022-2023.

No s'ha d'oblidar que el FC Barcelona ja té com a patrocinador global una empresa dedicada a les criptomonedes al sector de l'esport, Chilliz.com, que permet adquirir aquest tipus de moneda a canvi d'avantatges en serveis relacionats amb el Barcelona. Aquest negoci, però, és molt diferent del de les empreses de crypto exchanges, que funcionen de forma semblant a la borsa.

 

Imatge principal: Rakuten podria deixar de ser el patrocinador de la samarreta del Barça / FCB