La junta gestora de Carles Tusquets té molta feina per fer. La crisi del coronavirus ha sacsejat la caixa del Barça, més tocada que mai per la gestió de Josep Maria Bartomeu i la rescissió d'ingressos que ha provocat la pandèmia.

Així, Tusquets ha de gestionar l'adequació salarial de la plantilla però també haurà de renegociar els contractes dels patrocinadors, els quals viuen les conseqüències econòmiques de la Covid-19 i, per tant, volen pagar menys. En aquest sentit, Catalunya Ràdio va explicar aquest dimecres que el Barça i Beko, un dels patrocinadors del club, estan negociant una renovació a la baixa.

En els darrers quatre anys, l'empresa turca d'electrodomèstics ha pagat 19 milions per temporada a canvi de d'aparèixer a la màniga esquerra de les samarretes de partit del primer equip i de ser el logo principal de la roba d'entrenament, a més d'estar present en diversos sectors de la Ciutat Esportiva Joan Gamper. El seu contracte, però, acaba el juny del 2021 i la renovació, com dèiem, serà a la baixa.

Frenkie de Jong Ansu Fati Barca entrenament @fcb

Beko, patrocinador de la roba d'entrenament / FCB

Segons la mateixa informació, Beko passarà a pagar una xifra d'entre 10 i 12 milions d'euros, renunciant, això sí, al patrocini de la màniga. Dit d'una altra manera, el Barça ingressarà entre 7 i 9 milions menys per temporada.

Rakuten, també

La rebaixa de Beko se suma a la de Rakuten, patrocinador principal del primer equip. Divendres passat, el club va oficialitzar la renovació del contracte de la marca japonesa fins al 2022, destacant que s'havien "optimitzat els actius previstos amb l'objectiu de poder adaptar-los a la nova realitat". O el que és el mateix, la plataforma nipona passarà de pagar 55 milions d'euros per curs a pagar-ne 30 a partir de la temporada que ve.

 

 

Imatge principal: Piqué, amb el logo de Beko a la màniga esquerra / Europa Press