El FC Barcelona treballa des de fa mesos per trobar un nou patrocinador per la màniga de la samarreta del primer equip de futbol. Els dirigents blaugranes busquen els millors acords per augmentar els ingressos del club, tocat econòmicament després de la gestió de Josep Maria Bartomeu. La venda de jugadors és una prioritat, però els nous espònsors donaran un gran impuls a l'entitat.
Spotify-Barça, acord històric
El club català va tancar el mes passat un acord amb Spotify perquè l'empresa sueca esdevingués el patrocinador principal del Barça. A banda d'aparèixer a la part frontal de la samarreta de partit tant en el primer equip masculí com femení, Spotify també donarà nom al Camp Nou. S'especula que el gegant de la música abonarà al Barça una quantitat propera als 70 milions d'euros per temporada.
Es tracta d'un acord històric per l'entitat i permetrà ingressar una quantitat fixa de diners cada any. L'acord va estar moltes setmanes gestant-se, ja que Spotify volia que fos de molta llarga durada i al Barça no li agradava la idea de comprometre's durant tants anys. Al final, acord per quatre temporades en les quals l'empresa sueca serà l'espònsor principal del club culer.
Turkish Airlines, a la 'pole' per la màniga de la samarreta
La màniga de la samarreta és un altre espai on el primer equip del Barça hi ha tingut sempre un patrocinador. Beko ha estat la marca que ha figurat en aquesta part de l'uniforme de partit en els últims anys i enguany se li acaba el contracte, el qual no s'estendrà més enllà del pròxim juny. És per això que el club ja ha rebut diferents ofertes d'empreses d'arreu.
Segons Mundo Deportivo, la companyia d'aviació turca Turkish Airlines és l'empresa més avançada per aconseguir aquest contracte de patrocini. La companyia de vol ja va estar vinculada al club blaugrana entre 2010 i 2012, signant l'acord en l'últim any de mandat de Joan Laporta, en la seva anterior etapa al capdavant del club. Aquesta col·laboració es podria reprendre a partir de la temporada 2022-2023.
Joan Laporta segueix en negociacions per tancar el millor acord possible pels interessos del Barça. Segons ha dit, l'entitat blaugrana espera percebre una quantitat entre els 10 i els 15 milions d'euros pel patrocini de la màniga de la samarreta. Turkish Airlines no és l'únic candidat i és que, segons el president, hi ha fins a sis ofertes sobre la taula.