El FC Barcelona és molt a prop de tancar un nou patrocinador de cara a la temporada vinent. Després de l'anunci oficial de l'acord amb Spotify perquè sigui la marca que figurarà a la samarreta blaugrana el curs 2022-2023, el club vol incorporar un nou espònsor. En aquest cas, seria el patrocinador de la màniga de la samarreta i de la part posterior dels uniformes d'entrenament.

Nou patrocinador per la màniga de la samarreta

Segons Esport 3, les negociacions amb la nova empresa estan "molt avançades" i l'acord es podria fer oficial en els pròxims dies. El contracte inclouria el patrocini de la màniga de la samarreta del primer equip masculí, però tot fa indicar que també la del femení. A més, la marca també figuraria a la part posterior de les samarretes d'entrenament de la primera plantilla blaugrana.

Joan Laporta Barca EuropaPress

El president Joan Laporta, davant l'escut del FC Barcelona / Europa Press

El Barça espera ingressar uns 15 milions d'euros anuals -entre fixes i variables- amb aquest nou acord. Cal recordar que actualment és l'empresa d'electrodomèstics Beko qui té aquest patrocini, però el contracte amb els turcs expira el pròxim 30 de juny i no s'estendrà més enllà d'aquesta temporada. Beko pagava 12 milions d'euros anuals a l'entitat blaugrana, menys del que es vol ingressar amb la nova marca.

Tot això després que el club hagi anunciat aquesta setmana l'acord amb Spotify perquè sigui el patrocinador principal de l'entitat blaugrana. L'empresa de música serà la marca que apareixerà a la samarreta del primer equip culer -tant masculí com femení- la temporada vinent. A més, l'empresa sueca posarà nom a l'estadi, que passarà a dir-se Spotify Camp Nou.

Calen fórmules per generar ingressos

A l'espera que aquestes decisions siguin ratificades per l'assemblea de socis compromissaris, Laporta i la seva junta directiva han buscat solucions per revifar l'economia de l'entitat. L'acord amb Spotify permetrà al club ingressar 280 milions d'euros en quatre anys, a raó de 70 milions per temporada. D'aquesta manera, Rakuten deixarà de ser el patrocinador principal del club a partir del final de la present temporada. 

Spotify Barca FC Barcelona

L'empresa sueca Spotify, nou patrocinador del FC Barcelona / @fcbarcelonacat

El Barça necessita tancar acords per ingressar diners com abans millor. Els patrocinadors són una part important per capgirar la mala situació econòmica de l'entitat, però també cal que futbolistes de la primera plantilla amb sous desproporcionats abandonin el club, sobretot si es volen incorporar nous jugadors. Els màxims responsables del Barça tenen molta feina per fer abans que comenci la temporada 22-23.

 

Imatge principal: Joan Laporta, gesticulant mentre parla en públic / EFE