La companyia de joguines Famosa acaba de llançar al mercat dues noves versions d'un dels seus productes més coneguts. Es tracta de Nenuco Síndrome de Down i Nenuco Implante Coclear, que formen part de la seva línia de Nenuco Diversidad i Inclusió.
La presentació oficial dels nous ninots va tenir lloc aquest dijous a Madrid i en ella van participar representants de Down España i de la Federació d'Associacions d'Implantats Coclears d'Espanya (Federació AICE), que han col·laborat amb Famosa en tot el desenvolupament de les noves joguines.
Com a part del projecte, cada pack d'aquests Nenucos inclou un díptic amb informació sobre la síndrome de Down i l'implant coclear, respectivament. A més, Famosa realitzarà una donació a ambdues associacions que contribuirà a millorar la qualitat de vida i la inclusió d'aquestes persones.
Valors
Irene Sotillo, Iberia Màrqueting Director de Famosa, ha explicat que el propòsit d'aquesta iniciativa és que "tots els nens se sentin representats amb joguines que reflecteixin els seus trets, siguin quin siguin el seu origen o les seves capacitats, i que alhora tots puguin incorporar la realitat de la diversitat en el seu dia a dia, d'una forma natural i a través del joc".
Amb aquests llançaments, Famosa vol ajudar a "educadors, pares i mares a mostrar a les futures generacions que la discapacitat no defineix una persona, però sí que enriqueix la nostra comunitat amb diferents perspectives i experiències", ha declarat. A més, ha assenyalat, contribuirà que el conjunt de la societat sàpiga més sobre ambdues realitats.
El director general de Down España, Agustín Matía, ha aprofitat la seva intervenció per donar les gràcies a Famosa per aquesta iniciativa, ja que són "gestos com aquests els que ens ajuden a avançar en inclusió". "En els discursos de la discapacitat estem acostumats a les grans paraules", ha apuntat, "però fan falta aquest tipus de passos, que marquen una gran diferència quant a la inclusió social a la pràctica".
"Sabem que si treballem des de la primera infantesa, aconseguirem canvis significatius en aquests nens que formaran la societat futura", ha recalcat Matía.
Carta als reis
Per la seva part, la directora de Joventut de Federació AICE, Laia Zamora, ha destacat la necessitat de donar visibilitat a les diferents discapacitats, per la qual cosa el llançament d'aquestes nines és de "gran importància per a nosaltres".
"Si aconseguim que les futures cartes als Reis Mags incloguin Nenucos amb implant coclear, contribuirem a fer caure estigmes de forma natural", ha opinat.
Zamora ha expressat també el seu desig que "no només les famílies conscienciades comprin aquests ninots, sinó que arribin al conjunt de la societat". "Són molt útils per als nens amb síndrome de Down o amb implant coclear" que així es veuen representats, va apuntar, però també "ajuden a normalitzar el seu ús per part dels avis, primers, companys d'escola, etc".
Ha agregat que aquests Nenucos arribaran a hospitals i centres educatius i ha animat al conjunt de la societat a "demostrar el seu compromís amb la inclusió". "Esperem que siguin presents en escoles i ludoteques i que les famílies els regalin aquest Nadal", ha demandat.
Veure's reflectida
En la presentació ha participat Carlota Cajigas, una nena amb síndrome de Down, que va posar de manifest la importància que tots els nens se sentin representats en els seus jocs diaris i com aquests són un instrument per ensenyar la importància de l'empatia i el respecte.
També han acudit a l'acte María Doussinage i la seva filla Marieta, amb síndrome de Down, en el perfil d'Instagram (El Cromosoma de Marieta) del qual mostren el seu dia a dia.
Per la seva part, Estela Lorenzo, implantada coclear i col·laboradora de Federació AICE també ha compartit la seva experiència en aquest esdeveniment, una cosa que fa diàriament en el seu perfil de Tik Tok. Estela ha ressaltat la importància de "sentir-se representada a les joguines durant la infantesa", quelcom que ella no va poder gaudir. Ara, gràcies a aquests dos Nenucos, "molts nens sí podran fer-ho", s'ha felicitat.
Inclusió
Juntament amb aquests dos últims llançaments, la línia Diversitat i Inclusió de Famosa inclou Nenuco Gafas, un nadó amb ulleres i pedaç a l'ull, que reflecteix la realitat de molts nens amb problemes de visió. La col·lecció integra també la línia Nenucos del Mundo, una família formada per Nenuco Africana, Nenuco Asiática, Nenuco Caucásica i Nenuco Latina.
Nenuco Síndrome de Down i Nenuco Implante Coclear són els últims dissenys d'un dels dos "pares" que ha tingut Nenuco, Tino Juan. El seu pare, Agustín Juan, va ser el creador del motllo original d'aquest ninot fa més de 45 anys, i Tino va dur a terme la modificació a l'escultura de la cara de Nenuco. S'acaba de jubilar després de tota una vida professional a Famosa.