Quan parlem dels millors jugadors de la història d'Espanya, apareixen molts noms que ràpidament se'ns venen al cap. Per exemple, és el cas de Sergio Ramos, d'Andrés Iniesta, de David Villa, de Fernando Torres, de Xavi Hernández, d'Iker Casillas, de Raúl González o de Sergio Busquets. I en aquesta llista de privilegiats també podem col·locar Rodrigo Hernández, malgrat que encara segueixi en actiu, i sigui relativament jove, 29 anys.

Ja ha conquerit tots els títols possibles, i en el seu palmarès amb ‘La Roja’ ja pot presumir d’una UEFA Nations League i d’una Eurocopa, on va ser l’MVP. A banda, al Manchester City és una llegenda, gràcies al seu gol a la final de la Champions League del 2023, i les seves incomptables Premier League o FA Cup. Des que va arribar a la Premier League, no ha deixat d’evolucionar, i amb Pep Guardiola es va convertir en el millor jugador del planeta.

Rodri Hernandez Balon de Oro EFE
Rodri Hernández

Així ho acredita la seva Pilota d'Or, sent el primer jugador espanyol a aconseguir-ho des de Luis Suárez. És cert que va ser un premi amb molta polèmica, ja que la gent considerava que Vinícius Júnior havia fet més mèrits, però això no oculta el fantàstic rendiment de l'ex de l'Atlètic de Madrid i del Vila-real. No obstant això, la seva vida va canviar radicalment des de la greu lesió de genoll que va patir fa un any, trencant-se el lligament encreuat anterior.

No ha tornat a ser el mateix, i encara que continuï sent important a l'Etihad Stadium, ja no té tant protagonisme, ni és tan decisiu com abans. I on més influència ha perdut és en la selecció, malgrat que era intocable per a Luis de la Fuente, i és un dels capitans, per les absències de Dani Carvajal i d'Álvaro Morata. Luis de la Fuente manté la seva confiança en Rodri, però no creu que sigui just incloure'l en la titularitat, pel magnífic rendiment de Martín Zubimendi.

Martin Zubimendi conduccion Real Sociedad Euorpa Press
Martín Zubimendi 

El crac de l'Arsenal ha aprofitat l'absència del seu company per afermar-se com un fix, i el gran nivell de Pedri González, Mikel Merino, Fermín López o Fabián Ruiz, que completen el mig del camp, tampoc no l'ajuda a tenir les coses fàcils.

Rodri pot ser suplent al Mundial del 2026

La preocupació de Rodri de cara al Mundial del 2026 és més que evident i comprensible. Perquè pot passar de ser intocable per a De la Fuente, i jugar tots els partits, com a l'Eurocopa, a haver de conformar-se amb la suplència, i un rol secundari.

La competència és enorme, i no ho tindrà gens fàcil.