La temporada d'Aston Martin el 2023 ha estat per emmarcar. Els de Silverstone han fet un gran pas endavant amb l'arribada de Fernando Alonso al seu equip. El d'Oviedo ha estat capaç d'esprémer al màxim les virtuts d'un AMR23 que, ni de lluny, no era el millor cotxe de la graella. Els vuit podis collits per Magic, sobretot al principi d'una campanya que prometia ser il·lusionant, han ajudat l'equip de passar del setè lloc al cinquè en el mundial de constructors.

La il·lusió impera en Silverstone davant d'una temporada, la de 2024, que des d'Aston Martin cataloguen com a esperançadora. Lawrence Stroll va iniciar un projecte, la primera pedra del qual va ser el fitxatge de Fernando Alonso, que continua fent passos cap endavant. No obstant això, el final de mundial no va ser tot el profitós que esperaven des de la marca verda, que no va ser capaç de continuar desenvolupant el cotxe perquè fos competitiu i, lluny d'avançar, es va anar quedant enrere.

Lawrence Stroll amb rostre seriós en el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press
Lawrence Stroll amb rostre seriós en el GP d'Austràlia / Foto: Europa Press

Alpine i el seu pas endavant

Aston Martin haurà de competir amb Red Bull, Mercedes, Ferrari o McLaren per continuar escalant posats en la classificació. Tots ells candidats a estar en la terna per les posicions davanteres, com així han demostrat durant el transcurs del mundial de 2023, que s'han emportat Max Verstappen i els austríacs amb molt pocs problemes.

No obstant això, es preveu que per a 2024 se sumi un nou equip per lluitar amb Aston Martin. I no és cap altre que el gran enemic de Fernando Alonso, Alpine. L'escuderia francesa va tenir el plaer de tenir el d'Oviedo entre les seves files, encara que no van saber cuidar-lo, com cal per posar sempre per davant un Esteban Ocon que tampoc no ha sabut comportar-se amb el seu company d'aquest any, Pierre Gasly.

Esteban Ocon en el Gran Premi de Mònaco / Foto: Europa Press
Esteban Ocon en el Gran Premi de Mònaco / Foto: Europa Press

El francès és conegut pel seu mal caràcter i aquesta temporada, tant en pista com fora, s'ha pogut veure la mala relació entre els dos pilots. El 2023 va ser un any molt complicat per a Alpine, en el qual els seus dos pilots només van poder sumar dos podis, un cada un, en tot l'any.

Esteban Ocon vol acabar per davant d'Alonso

Tanmateix, a Alpine es troben realment il·lusionats amb el 2024, perquè, segons afirmen, aquesta situació canviarà i ja han anticipat grans millores i ja somien emular Aston Martin. Per a això, els monoplaces francesos hauran de millorar en la seva velocitat.

Fernando Alonso posant al costat d'|juntament ambEsteban Ocon i Max Verstappen al podi de Monaco / Foto: EFE
Fernando Alonso posant al costat d'|juntament ambEsteban Ocon i Max Verstappen al podi de Mònaco / Foto: EFE

"Per al monoplaça de l'any següent vam haver de desbloquejar algunes propietats. Per aquesta raó el cotxe és completament nou, d'endavant enrere, així que crec que el veureu a dalt i sota de la graella", va dir el director tècnic, Matt Harman, en unes declaracions recollides per Car and Driver.