Quan falta només un mes perquè Fernando Alonso comenci a rodar oficialment amb el seu nou Aston Martin, va creixent l'expectació amb el monoplaça, l'AMR23, el primer dissenyat per Dan Fallows (director tècnic) i Eric Blandin (adjunt), els altres dos fitxatges estrella de l'escuderia juntament amb l'asturià. Lawrence Stroll ha invertit moltíssims diners per realçar l'equip, amb l'objectiu d'acabar lluitant pel títol mundial, encara que és conscient que serà un camí llarg.

El principal problema que té Aston Martin, com la majoria de les escuderies, és que no fabrica els seus propis motors, sinó que se'ls compra a un tercer, en el seu cas a Mercedes. Sembla obvi que és improbable que el comprador acabi superant el venedor, per la qual cosa Aston Martin ja està fent plans per acabar fabricant els seus propis components. "A mesura que avancem cap al futur i fem les coses a la nostra manera o assumim els nostres propis projectes, som molt conscients que hem de ser capaços de fer-los almenys tan bé, si no millor, que ells", expliquen des de la pàgina web oficial de l'escuderia britànica.

Fernando Alonso Europa Press
Fernando Alonso, pilot d'Aston Martin / Foto: Europa Press

La caixa de canvis, el primer pas

A curt termini és impossible que Aston Martin pugui fabricar motors competitius -tenen previst fer-ho per al 2026-, per la qual cosa el primer pas és construir les seves pròpies caixes de canvis, un primer pas per apropar-se als grans dominadors del mundial. En uns mesos, Stroll té previst inaugurar una nova fàbrica en Silverstone, on es desenvoluparan nous projectes per créixer, amb la caixa de canvis com un dels seus objectius inicials. "Hem reclutat a una quantitat de persones capacitades per enfortir la nostra talentosa força laboral", afirmen des d'Aston Martin.

"L'equip ha estat treballant a l'automòbil durant mesos. S'ha estat agressiu amb el seu disseny, amb l'ambició de ser un contendent regular en el campionat. Lawrence és molt obert sobre les seves ambicions per a aquest equip i sempre hem d'avaluar què és el següent que ens ajudarà a ser més competitius". Sembla, doncs, que l'ambició de Fernando Alonso és compartida amb la de Lawrence Stroll.

Ambició compartida

"Mentre hi hagi un 1% de possibilitats de tornar a guanyar el títol, seguiré endavant", va afirmar Fernando Alonso en anunciar el seu fitxatge per Aston Martin. "Pel que hi havia al mercat, Aston Martin és un dels equips que pot aconseguir aquest objectiu en dos o tres anys", va afegir l'asturià, que arriba a l'escuderia britànica amb l'objectiu d'ajudar-la a créixer i, com a mínim, a poder trepitjar el podi en alguna carrera.

El pròxim 13 de febrer serà el dia assenyalat per poder veure en directe el nou Aston Martin, el dia en què començarà oficialment el nou projecte de Lawrence Stroll, amb Fernando Alonso i Dan Fallows, excap d'aerodinàmica de Red Bull, com a principals referents.