Max Verstappen s'endú els 25 punts del GP de França per donar un seriós cop d'efecte al Mundial de Fórmula 1. El neerlandès, que arrancaria des de la segona posició per darrere de l'aspirant al títol, Charles Leclerc, veuria com a la volta 18, el pilot de Ferrari perdria el control del seu monoplaça i abandonaria després de quedar encastat contra els murs de protecció. Abandonament fatal per al transcurs de la seva persecució al campionat a un Verstappen que surt més líder en el de pilots, i Red Bull, en el de constructors.

A més a més, el segon i tercer lloc de Lewis Hamilton i de George Russell fan que Mercedes s'apropi perillosament situant-se a 47 punts. Ferrari no es pot permetre més patacades, i és que ja van unes quantes des que comencés la temporada. Mentrestant, Carlos Sainz, que arrancaria des de la dinovena plaça després d'estrenar motor, maquillaria un altre cap de setmana nefast per als homes de vermell acabant en la cinquena plaça després d'una gran remuntada. Fernando Alonso també firmaria un gran paper i travessaria la línia de meta el sisè classificat.

A Ferrari se li trenquen els esquemes en tan sols dues voltes

Charles Leclerc rodava primer quan tornarien a manifestar-se els problemes d'accelerador que ja van fer-lo suar tinta durant els darrers girs del GP d'Àustria. A la corba 11, la més ràpida de la traçada de Paul Ricard, el pilot monegasc ha perdut el control del seu Ferrari. Tot i això, no ha estat un error tècnic, sinó que ha perdut el cotxe després que l'accelerador no respongués en un gir que es fa a fons.

El seu cotxe perdria la referència des del darrere, i la virolla l'enviaria directament contra els murs de protecció. Cop fatal per a les seves aspiracions al Mundial. El qui venia a 38 punts de Verstappen, surt de França amb 0 punts a la butxaca, mentre que el neerlandès ha ampliat el seu coixí de punts al lideratge a 63. El cop ha estat molt baix. Tant per a l'escuderia italiana com per al jove pilot del principat. Ho denota la seva veu a la ràdio posterior a l'accident. Crits de ràbia que no fan més que amagar la desolació d'un Leclerc que aquest any es veia seriós candidat a lluitar per coronar-se campió de la Fórmula 1.

I per acabar-ho d'adobar, l'accident de Leclerc provocaria un Safety Car que no ajudaria gens a Carlos Sainz en la seva remuntada particular. Amb la sortida del cotxe de seguretat, vindria el ball de bastons als boxes. Sainz també aprofitava per entrar, però una lenta actuació dels homes de Ferrari el faria perdre massa temps. D'afegida, precipitat en la sortida del box, el madrileny protagonitzaria un ensurt amb Alexander Albon que es traduiria en 5 segons de penalització per al madrileny i el seu unsafe release. Amb tot, no l'acabaria afectant en el resultat final

Sigui com sigui, després de veure com la mala sort ve encebant-se amb els pilots espanyols des de ja fa unes quantes cites, el cinquè i el sisè lloc d'en Carlos i d'en Fernando deixa un gust dolç. Ara, caldrà veure com encaixa la dura derrota Leclerc i si aconsegueix tornar a entrar a la lluita pel Mundial de frec a frec. A la Fórmula 1 tot pot passar i la truita pot girar el pròxim cap de setmana al GP d'Hongria, on la jornada de classificació serà clau perquè la traçada d'Hungaroring no deixa gaire marge per als avançaments.