Carlos Sainz està davant d'un any crucial en la seva trajectòria en la Fórmula 1. Sense cap indici de dubte, el gran damnificat per l'històric fitxatge de Lewis Hamilton per Ferrari, que el 2025 tindrà les seves conseqüències a la graella, ja que ha alterat l'estabilitat d'aquesta, ha estat el madrileny. Als seus 29 anys, Smooth Operator ha vist com el seu somni de continuar vestint la granota vermella s'ha esfumat, perquè els de Maranello han preferit apostar per Charles Leclerc, i per l'arribada de l'heptacampió del món, a qui li veuen "més progressió", malgrat que ja tindrà 40 anys quan aterri en la Scuderia.

Un moviment que sacsejarà a la graella, ja que, més enllà d'un grapat de pilots que estan blindats amb els seus respectius equips, la resta pot anar canviant, com si es tractés del joc de la cadira. Un efecte dòmino que esquitxarà Aston Martin i Fernando Alonso, pel fet que Toto Wolff està sospesant la possibilitat de "fer una cosa arriscada" i apostar pel d'Oviedo per substituir Hamilton. Aquest canvi seria el més lògic, per l'experiència del bicampió del món i pel rendiment immediatament que oferiria.

Toto Wolff Lawrence Stroll Baréin / Foto: Europa Press
Toto Wolff i Lawrence Stroll se saluden en Bahrain / Foto: Europa Press

A Carlos Sainz se li tanquen totes les portes...

No obstant això, el gran protagonista de tot aquest embolic és Carlos Sainz, al qual se li van tancant les portes dels equips 'capdavanters'. En Red Bull, malgrat que seria un bon segon de bord amb Max Verstappen (com ha demostrat en Ferrari amb el seu gran esperit d'equip), no pensen en ell. El futur de Checo Pérez està en l'aire, i encara que no hi ha res confirmat, els de Milton Keynes tenen altres opcions per davant del madrileny. Primera porta tancada, però no l'única.

En Mercedes tampoc no el volen. Els alemanys sondegen la possibilitat, com dèiem, d'emprendre l'arribada de l'asturià, el contracte del qual amb Aston Martin acaba a finals de 2024 i, de moment, no ha estat renovat. Fernando està esperant a veure com funciona el nou AMR24, però si arriba Wolff amb una oferta, l'acceptaria sense pensar-ho. Una altra de les opcions que contemplen des de les fletxes platejades és la incorporació d'un pilot jove com Alexander Albon, que amb Williams està rendint a un gran nivell. Una altra porta tancada per a Sainz.

Fernando Alonso Carlos Sainz / Foto: Europa Press - Florent Gooden
Fernando Alonso i Carlos Sainz xerren animadament / Foto: Europa Press - Florent Gooden

Ferrari, òbviament, l'ha fet fora de mala manera i a Alpine tampoc no el prioritzen. Esteban Ocon i Pierre Gasly, malgrat la seva mala relació, semblen els pilots titulars de l'escuderia francesa. Un altre dels equips que es poden catalogar com els de dalt, McLaren, té ben coberta la seva plaça. Els de Woking confien cegament en Lando Norris i Oscar Piastri, i són dos dels quals estan blindats de cara a 2025, per la qual cosa la porta britànica també es tanca per a una possible tornada del madrileny, un menys.

... però es mostra tranquil respecte al seu futur

La resta d'escuderies que podrien estar interessades en Sainz... No tenen prou potencial per a ell. Una de les grans opcions del pilot de 29 anys és Aston Martin. La marca de Silverstone pot pensar en Carlos en cas que Fernando Alonso rebi l'esmentada oferta de Mercedes i salti rumb a un projecte molt més ambiciós. O això o que, com s'està especulant últimament, el bicampió del món decideixi posar punt final a la seva llegendària carrera en la Fórmula 1.

Carlos Sainz Europa Press
Carlos Sainz celebrant la victòria a Singapur amb Ferrari / Foto: Europa Press

Carlos Sainz ho sap, i malgrat declarar que l'hagués agradat aclarir el seu futur abans d'iniciar la temporada, és conscient que les coses han canviat. "Per molt que digués abans que esperava tenir definit el meu futur abans de la primera cursa d'aquest any, l'escenari ha canviat molt. Així que crec que el procés per decidir a quin equip correré la pròxima temporada serà més llarg", va assegurar el pilot, perquè malgrat els cops soferts, ell i el seu entorn estan tranquils.

"Sincerament, no crec que necessiti una nova temporada per demostrar del que soc capaç. He estat en la Fórmula 1 des de 2015 i els últims anys a un equip top. Hi ha moltes opcions allà fora", va prosseguir el madrileny. "D'una banda, he de buscar un projecte que sigui atractiu a partir de 2026. Probablement, tinc els tres o quatre anys al davant més importants de la meva carrera, en els quals vull assegurar-me de ser al lloc correcte en el moment correcte. Així que prendré el temps per pensar-ho", va tancar Sainz, que no es precipitarà a l'hora de prendre una decisió.