Carlos Sainz està tranquil amb el seu futur. L'anunci oficial del fitxatge de Lewis Hamilton per Ferrari, a partir del 2025, ha deixat el madrileny sense la seva primera opció per continuar competint en la Fórmula 1. El pilot espanyol, als seus 28 anys, tenia la intenció de continuar vinculat a la Scuderia, però els italians tenien altres plans en ment, que passaven per la contractació de l'heptacampió del món. Un moviment que ha alterat l'estabilitat de la graella de cara a la pròxima temporada, amb diversos pilots involucrats, per l'acabament dels seus contractes.

El principal afectat d'aquesta històrica operació ha estat Sainz que, tanmateix, no s'ha alterat ni es mostra preocupat respecte al seu futur. Carlos ha assegurat que no li faltaran opcions per continuar competint en un esport cada vegada més tancat i en el que costa trobar seient, però ell, al llarg de la seva trajectòria, ha demostrat estar perfectament capacitat per rendir en un campionat tan exigent. Ho ha fet a Ferrari, a McLaren i al filial de Red Bull, Toro Rosso.

Carlos Sainz Ferrari / Foto: EFE
Carlos Sainz concentrat en el box de Ferrari / Foto: EFE

Ni Mercedes ni Red Bull, a Sainz no se li tanquen les portes

Amb l'adeu de Hamilton de Mercedes, molts apostaven a l'arribada del madrileny al seient alemany, però Toto Wolff sembla tenir una altra idea respecte a qui acompanyarà George Russell. El capitost de les fletxes platejades va reconèixer que "potser és el moment de fer coses arriscades", unes paraules que conviden a pensar en Fernando Alonso pilotant per a la marca alemanya. Tanmateix, també estan sospesant la possibilitat de donar-li cabuda a un pilot més jove, per a un projecte de cara al futur. Sigui com fos, Sainz no sembla una opció real.

Tampoc no ho és per a Red Bull, que ha rebutjat la seva arribada en cas que Checo Pérez, el futur del qual a la marca de Milton Keynes està al filferro, acabi sortint. Però la vida fa moltes voltes i per davant, Carlos Sainz, té tota una temporada per demostrar la seva vàlua i tot el seu potencial, el mateix que el va fer fitxar per Ferrari, malgrat el continu menysteniment a què s'ha vist sotmès. Malgrat que sembla que se li tanquen les portes d'algunes de les grans escuderies, Sainz es manté tranquil.

Toto Wolff saludant en Austràlia / Foto: Europa Press
Toto Wolff saludant en Austràlia / Foto: Europa Press

"Hi ha opcions molt atractives per al futur", va assegurar el madrileny, que també va reconèixer que trobarà a faltar Ferrari: "Òbviament, Ferrari és una escuderia emblemàtica i on m'he divertit molt tots aquests anys. Una vegada ets pilot Ferrari, ets pilot Ferrari per sempre. Me n'aniré a final d'any amb aquest benefici d'haver estat pilot de Ferrari, haver guanyat curses i poles, amb una bona sensació, sabent que he fet els deures." Per davant, un any especial per a ell: "Encara queda un any en què demostrar i fer les coses bé, però estic bastant content de la meva etapa aquí a Ferrari. Vull rematar-la el millor possible i ja veuré què passa després".

Carlos Sainz llança un missatge tranquil·litzador

El pilot espanyol no ha donat cap pista sobre el seu futur, amb les portes de Ferrari, Mercedes, Red Bull i McLaren tancades, a Sainz se li acaben les opcions. A Aston Martin estan molt pendents de la seva situació, per si finalment Toto Wolff arriba amb una oferta per a Fernando Alonso, que acceptaria amb els ulls tancats. Així doncs, podria convertir-se en el substitut del seu compatriota. No obstant això, Carlos Sainz ha volgut llançar als seus aficionats un missatge tranquil·litzador: "Vull dir-li a tothom que no es preocupin per mi, estic perfectament i amb unes ganes i motivació gegants per aquesta temporada i pel que pugui venir en el futur de la meva carrera".

Carlos Sainz Europa Press
Carlos Sainz celebrant la seva segona victòria en Singapur / Foto: Europa Press

Sauber, que el 2026 passarà a ser Audi, és una altra de les escuderies que guanyen força per aconseguir els serveis de l'espanyol. El seu principal valedor, Carlos Sainz Sr. que corre per a la marca dels quatre cèrcols al Dakar i que ja ha reconegut els primers contactes.