A Aston Martin estan meditant una decisió crucial que pot canviar dràsticament la temporada. El problema és que han de valorar amb calma els pros i els contres, ja que encara no tenen clar si pot afectar positivament el rendiment del cotxe, o si, al contrari, l'empitjora encara més. Adrian Newey serà qui tingui l'última paraula, i la peça en qüestió que està generant tants mals de cap és la suspensió posterior.

Gràcies que continuen tenint contracte amb Mercedes fins i tot final d'any, no només poden utilitzar els seus motors, sinó també la caixa de canvis i la suspensió posterior. I com va confirmar Andy Cowell, director general de l'escuderia britànica, estan examinant amb calma els últims materials que els ha proporcionat la marca alemanya, que sí que té previst utilitzar-los a partir del Gran Premi d'aquest cap de setmana, que se celebrarà a Hongria.
"Estem avaluant el canvi a la nova suspensió posterior de Mercedes. Estem investigant per veure què pot aconseguir els components que ens proporcionen i què volem fer. També es tracta d'avaluar quant esforç volem dedicar als canvis aquest any, en lloc d'utilitzar el que ja tenim a la nostra disposició. En general, és més fàcil ajustar i optimitzar el que es coneix que realitzar canvis" va admetre el team principal de l'escuderia de Lawrence Stroll.

I és que ajustar una nova suspensió posterior implica una sèrie de canvis molt importants, que no són gens senzills de pronosticar. D'una banda, això podria millorar notablement l'aerodinàmica de l'AMR 25, però no resulta fàcil d'encaixar tot a la perfecció, i que no hi hagi errors en altres zones. Així que el treball de Newey serà descobrir si val la pena aplicar aquests canvis, o si opten per seguir tal com estan, i descartar-los.
Gràcies a les hores de túnel de vent que tenen reservades, a Aston Martin podrien provar aquesta suspensió posterior sense gaires problemes. Però pràcticament no hi ha temps per fer experiments, mentre Fernando Alonso i Lance Stroll esperen impacients una resposta.
Newey no vol gaires distraccions
Un altre factor que complica les coses a Aston Martin i dificulta poder prendre's el seu temps abans de donar una resposta definitiva és que Newey no vol gaires distraccions. Perquè no sembla importar-li res del que passa el 2025.
Per a ell, la seva prioritat és l'any 2026, en el qual hi haurà un canvi de normativa en la Fórmula 1, i creu que podran lluitar pel campionat.