La temporada 2025 ha estat difícil per a Aston Martin, amb una sèrie de resultats per sota de les expectatives, el que ha generat cert escepticisme entorn del seu futur immediat en la Fórmula 1. Tanmateix, l'equip britànic no perd la mirada de l'horitzó i està decidit a redefinir la seva posició en el campionat a partir de 2026, quan el nou reglament tècnic alteri la dinàmica de la competició.

Aston Martin no s'ha quedat de braços plegats. En el seu afany per conquerir el títol, ha dut a terme una sèrie de moviments estratègics que evidencien la seva ambició. En primer lloc, l'escuderia ha firmat una aliança amb Honda, la qual cosa garanteix un subministrament d'unitats de potència altament competitives. Aquest acord suposa un pas significatiu en la seva recerca per aconseguir un monoplaça capaç de competir al més alt nivell.

Fernando Alonso GP Xina EFE
Fernando Alonso GP Xina EFE

Aston Martin es transforma per a 2026

A més, l'equip ha invertit en la construcció d'una nova factoria d'última generació, equipada amb les més avançades tecnologies. Entre elles, destaca un túnel de vent propi (fins ara havien de recórrer a Mercedes), essencial per optimitzar el rendiment aerodinàmic del cotxe. L'arribada d'Adrian Newey, un dels enginyers més prestigiosos en la història de la Fórmula 1, ha estat un altre dels moviments clau per a Aston Martin. Amb la seva experiència i coneixement, s'espera que l'equip aconsegueixi grans avenços en el disseny del seu cotxe, una peça essencial en la seva lluita pel campionat.

La inversió econòmica ha estat igualment significativa, amb Lawrence Stroll al capdavant i el suport d'Aramco, el que proporciona una base sòlida per al desenvolupament a llarg termini de l'equip. Aquests recursos permetran a Aston Martin mantenir-se competitiu a curt, mig i llarg termini.

Adrian Newey Fernando Alonso podi / Foto: Europa Press
Adrian Newey Fernando Alonso podi / Foto: Europa Press

Fernando Alonso s'il·lusiona amb la 33

Així ho considera Juan Pablo Montoya a. L'expilot colombià ha afirmat que Aston Martin té totes les peces necessàries per convertir-se en l'equip dominant en la Fórmula 1 en els propers anys. Segons Montoya, encara que l'equip podria tardar a assolir el seu punt màxim de competitivitat, és probable que a partir de 2027 o 2028 es consolidi com el favorit per guanyar el campionat. No obstant això, també deixa la porta oberta a la possibilitat que Aston Martin ja comenci a dominar abans, fins i tot el 2026.

Dins d'aquesta equació, el paper de Fernando Alonso és fonamental. El pilot asturià, als seus 43 anys, es troba davant del que podria ser la seva última gran oportunitat per aconseguir el seu tercer títol mundial. O almenys l'anhelada 33.