Aston Martin ha sacsejat de manera inesperada la seva estructura de Fórmula 1. L’equip ha anunciat que Adrian Newey, un dels enginyers més reconeguts de la història de la categoria, assumirà a partir del 2026 el càrrec de team principal, convertint-se en el màxim responsable tant a la fàbrica com en els circuits. La decisió suposa un canvi radical en l’orgànic de la formació, relegant Andy Cowell al nou rol de director d'estratègia, centrant-se en la coordinació amb els socis tècnics de l’equip: Honda, Aramco i Valvoline.

Newey assumeix el control total del projecte

Newey, que ja treballava com a director tècnic executiu i soci de la companyia, farà el salt definitiu a la direcció general del projecte de cara a la nova normativa que començarà el 2026. Amb una carrera marcada pels èxits a Williams, McLaren i Red Bull, el britànic de 67 anys afrontarà per primera vegada la responsabilitat de liderar un equip sencer, amb plens poders sobre el disseny del monoplaça i les operacions a pista. Lawrence Stroll, propietari d’Aston Martin, ha assegurat que la decisió respon a la necessitat d’aprofitar al màxim el talent individual del conjunt i preparar-lo per a la pròxima era de la Fórmula 1.

Cowell, de 56 anys i artífex dels motors de Mercedes durant l'era híbrida, passa ara a un paper clau però més tècnic. La seva tasca consistirà a garantir la integració de la unitat de potència amb els socis de l’equip i coordinar combustible i lubricants per afrontar amb garanties els canvis reglamentaris que es preveuen. L’ex-CEO i team principal ha destacat que la seva nova funció permetrà aprofitar millor la seva experiència i aportar valor en un moment crític per al desenvolupament del monoplaça.

Alonso i Newey, clau en la nova era d’Aston Martin

Des del seu fitxatge al març, Newey ha treballat intensament en el monoplaça del 2026, preparant l’equip per a la nova era de regulacions. Amb Fernando Alonso i Lance Stroll com a pilots, el britànic assumirà la responsabilitat de traduir la seva experiència i visió aerodinàmica en un cotxe capaç de competir pel podi. Segons Stroll, aquesta reorganització és una “decisió mútua en benefici de l’equip” i confia que la combinació de l’estratègia de Cowell amb la creativitat i experiència de Newey posarà Aston Martin en una posició favorable a partir del curs vinent.

Adrian Newey Fernando Alonso podio Canadá / Foto: Europa Press
Adrian Newey i Fernando Alonso en el podi del GP de Canadà  / Foto: Europa Press

El moviment arriba després d’una temporada difícil per a Aston Martin. El AMR25 no ha aconseguit ser tan competitiu com s’esperava i l’equip ha patit per mantenir-se a la part alta de la zona mitjana. Les dificultats en pistes de baixa càrrega i els ajustos tardans del cotxe han evidenciat la necessitat de reforçar la direcció tècnica i consolidar la figura de Newey al capdavant del projecte.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!