Dan Fallows, un dels grans artífexs del desenvolupament del nou monoplaça d'Aston Martin, l'AMR24, ha fet créixer les expectatives respecte a la pròxima temporada de Fórmula 1, que engegarà aquest març. Abans, el 12 de febrer, coneixerem de primera mà el nou cotxe que pilotarà Fernando Alonso, i que tantes alegries espera donar-li l'asturià. Amb "el germà petit de l'AMR23", a l'escuderia de Silverstone esperen poder assolir tots els objectius que s'han proposat en aquesta ambiciosa campanya, amb la consecució de la victòria 33 del d'Oviedo.

Optimisme amb el nou AMR24

El mateix Fallows, no només ha fet que regni l'optimisme entorn de les possibilitats del mundial del 2024, assegurant que "és possible repetir allò de l'any passat", sinó que, a més, va afirmar que, lluny de quedar-se estancats, estan fent "un gran pas endavant". I és que a Silverstone van prendre nota dels errors del 2023, sobretot amb un final de campanya en el qual l'AMR23 va patir un evident descens del rendiment, per convertir els punts febles del cotxe en els punts forts.

Dan Fallows, director tècnic d'Aston Martin / Foto: Europa Press
Dan Fallows, director tècnic d'Aston Martin / Foto: Europa Press

Així doncs, en teoria, el nou AMR24 millorarà la seva velocitat punta en recta, el seu rendiment aerodinàmic en el pas per corba ràpida, la tracció i en l'acceleració des de baixes velocitats. A més, el concepte de l'Aston Martin serà molt diferent del del seu predecessor, amb una estructura en la qual els alerons seran la clau, i que permetran que el cotxe rendeixi en qualsevol circuit. "Estem intentant crear un cotxe que es pugui pilotar en tots els circuits i simplement canviant l'aleró posterior o el davanter per ser més fort", va assegurar fa uns dies Tom McCullough, cap de rendiment de l'equip britànic.

Recordem que Dan Fallows, va arribar l'any passat provinent de Red Bull, la gran dominadora en els últims anys. Tanmateix, la seva intervenció en l'AMR23, va ser escassa, ja que les primeres versions dels cotxes solen estar a punt entre setembre i octubre. Ara, amb tot l'any al davant, l'AMR24 estarà totalment dissenyat per Fallows i la resta d'enginyers que van arribar tant de la marca austríaca com de Mercedes. "Amb el que vam fer a començaments de temporada, vam veure que encara hi ha oportunitats", va afegir el de la Gran Bretanya, unes paraules que encoratgen, encara més, a Fernando Alonso, que ja somia amb més d'una victòria.

Fernando Alonso es prepara al simulador

A les declaracions de Dan Fallows, s'han afegit les de Mike Krack, cap d'equip, que ha assegurat que el seu acompliment, és el factor diferencial. "Avui dia tots tenen els mateixos cotxes i són molt forts en les operacions, per la qual cosa el diferenciador és l'acompliment. Cal centrar-se en les àrees que determinen el rendiment, allà és on cap equip no s'atura. Hem de continuar desenvolupant aquests departaments: fer-los millors, més forts i més eficients", ha dit Krack.

Mentre els enginyers fan la seva feina, el millor dels dos pilots de l'escuderia britànica, Fernando Alonso, fa el seu. Quan la resta de competidors està de vacances, ell no dubta a posar fil a l'agulla per preparar la seva posada al punt. El bicampió del món, en la seva insaciable recerca de noves victòries i, per què no?, el seu tercer mundial, ja està pegant-se una marató d'hores al simulador del nou Aston Martin. L'asturià, des que va arribar a les instal·lacions de Silverstone, no ha parat de realitzar llargues sessions al simulador per preparar-se pel que s'aproxima.