Fernando Alonso manté el misteri sobre el seu futur a la Fórmula 1. Malgrat tenir contracte amb Aston Martin fins a finals del 2026, l’asturià no té clar si continuarà competint més enllà. “No, la veritat és que ara no ho penso. La decisió es prendrà l’any vinent, crec que cap a l’estiu, o abans, per tenir les coses clares com més aviat millor”, va explicar des del pàdoc de Silverstone.
El bicampió del món, que el pròxim 29 de juliol farà 44 anys, s’enfronta a una etapa d’incertesa, marcada pels grans canvis normatius que viurà la Fórmula 1 a partir de 2026. “Aquest any està sent un repte. No vam començar tan competitius com pensàvem, i ara volem canviar aquesta dinàmica. A Imola vam fer un primer pas, i a Silverstone volem donar el segon”, va remarcar.

Un 2026 ple d'interrogants
La temporada 2026 es presenta com un punt d’inflexió. L’entrada en vigor de la nova normativa tècnica i l’arribada d'Honda com a proveïdor exclusiu de motors són factors clau per al futur immediat del projecte d’Aston Martin. Alonso ho sap i, de moment, prefereix no fer càbales sobre el que passarà a partir del 2027: “És impossible pensar ara en 2027. Tot està per veure, tant pel que fa als cotxes com al rendiment del motor. Anirem pas a pas”, va declarar.
El pilot asturià manté la confiança en el projecte, però no amaga que el rendiment del nou monoplaça i les opcions reals de lluitar per posicions capdavanteres seran determinants a l’hora de decidir si continua. Tot i això, ja ha deixat caure que, passi el que passi, no es desvincularà del tot del projecte: el seu objectiu és ajudar l’equip a créixer, sigui des del volant o des d’un altre rol dins de l’estructura.

Rumors i especulacions
El mercat de pilots està més obert que mai. Diverses informacions apunten que Aston Martin podria estar sondejant noms com George Russell o, fins i tot, Max Verstappen. En aquest context, la continuïtat d’Alonso no sembla estar amenaçada a curt termini, però tampoc és inqüestionable. Tot i que molts pensen que Lance Stroll, fill del propietari de l’equip, podria ser intocable, els rumors apunten que el sacrificat en un escenari d’alt perfil podria ser el mateix Alonso.
Preguntat fa unes setmanes sobre si la seva continuïtat depenia del treball d’Adrian Newey o de les prestacions del futur cotxe, Alonso va respondre amb prudència: “Jo no sé si correré o no el 2027. De moment, només tinc contracte fins al 2026, i ho decidiré l’any vinent".

La clau: sentir-se competitiu
El que sembla clar és que la decisió no serà emocional. Alonso vol seguir només si veu opcions reals de competir al màxim nivell. Si el cotxe de 2026 resulta ser competitiu des del primer moment, la seva continuïtat podria ser una realitat. Però si no és així, l’escenari podria canviar radicalment.