Un jugador que figurava en la llista de futuribles del Barça s'ha acabat per esfumar pràcticament de forma definitiva, després de filtrar-se que ja té un acord amb un nou club per recalar allà. I es tracta de l'Atlètic de Madrid, un dels rivals directes en La Liga EA Sports, que ha estat més ràpid per aconseguir deixar un acord tancat amb el crac en qüestió, garantint-li un paper molt més protagonista, que ha estat un factor determinant en la seva decisió final.
Perquè Alex Baena era plenament conscients que el seu paper seria totalment secundari en cas d'aterrar en el projecte d'Hans-Dieter Flick. No va tenir cap tipus de problema a l'hora de revelar públicament que el seu desig era vestir de blaugrana, i que seria un somni jugar allà, però la increïble competència que hi ha a la seva demarcació provoca que fos impossible disposar dels minuts i de la continuïtat que té actualment a les files del Vila-real.

Malgrat que Joan Laporta i Deco estaven molt interessats en poder fitxar-lo, després de les increïbles campanyes que ha completat al combinat castellonenc, les converses mai han acabat de prosperar. En el Camp Nou valoraven molt positivament la idea de firmar un futbolista que ja està consolidat entre els millors atacants de la competició, i que no té un cost especialment elevat, ja que podia canviar d'aires per 50 milions d'euros.
Tanmateix, la presència a la plantilla de peces com Dani Olmo, Pablo Paéz 'Gavi', Pedri González, Pablo Torre o Fermín López han acabat per tancar les portes a l'ex del Girona i de l'UD Almeria, que ha quedat descartat definitivament en el Barça. I Diego Pablo Simeone i Enrique Cerezo han aprofitat l'oportunitat per accelerar les gestions i aconseguir que l'internacional espanyol pugui aterrar pròximament en el Civitas Metropolitano.
Allà s'espera que sí que pugui ser important en els sistemes de 'El Cholo', i convertir-se en una de les principals figures de l'Atleti, on tenen reservat un rol protagonista per a Baena.
Baena vol ser titular per arribar al Mundial de 2026
Evidentment, una de les grans preocupacions de Baena és poder comptar amb minuts i jugar amb assiduïtat per continuar sent un dels habituals en les convocatòries de Luis de la Fuente per a 'La Roja'.
Perquè després d'haver disputat l'Eurocopa i els Jocs Olímpics l'estiu passat, guanyant ambdós tornejos, la seva prioritat és poder participar també en el Mundial de 2026.