Dijous, 11 de juliol de 2019
ACN
"Segur que hi ha una abans i un després d'aquest dia". Així ho ha assegurat la portaveu d'ERC, Marta Vilalta, després que JxCat hagi consumat el pacte amb el PSC a la Diputació de Barcelona, que ha portat a Núria Marín a la presidència de l'ens supramunicipal. Llegeix més
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha denunciat aquest dijous al vespre l'ús "ínfim" del català a la justícia. Al seu parer, els "esforços" del Govern i la "professionalitat" i el "voluntarisme" d'alguns funcionaris i jutges perquè s'hi utilitzi aquesta llengua estan tenint "poca incidència, no només per la inacció de l'estat espanyol, sinó per la seva regulació en contra".
Un nou programa per acostar el món casteller al públic general arriba aquest dissabte a la graella de TV3, després de l'acord amb què la televisió pública ha arribat amb la Coordinadora de Colles (CCCC) i el grup Som.
El president de l'Observatori contra l'Homofòbia (OCH), Eugeni Rodríguez, i la nova regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, s'han reunit aquest dijous per abordar els incidents lgtbifòbics al Metro de Barcelona i han decidit que treballaran un protocol específic per a aquests casos.
El grup promotor de la ILP de pobresa energètica i emergència habitacional ha reclamat aquest dijous a la tarda al Govern en una reunió que faci més passos per complir completament la llei 24/2015, que el Tribunal Constitucional va avalar el febrer passat.
La Taula Eix Pere IV juntament amb la Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona, la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya, la Xarxa d'Economia Solidària i altres entitats han presentat aquest dijous el Manifest Poblenou Cooperatiu per potenciar l'economia col·laborativa per preservar la indústria i el comerç local i evitar que la zona es converteixi en un barri d'empreses i hotels.
Entitats han demanat aquest dijous reduir el transport motoritzat a Barcelona i promoure els desplaçaments a peu i amb bicicleta, en combinació amb el transport públic, perquè "el cotxe i la moto deixin de ser amfitrions i passin a ser convidats".
El sector alimentari ha qualificat de positiva la sentència que declara nul el decret del Govern català que regulava l'impost sobre les begudes ensucrades, una taxa que van denunciar a final del 2017 per considerar que provoca "inseguretat jurídica".
Tram interromprà aquest diumenge el servei en les parades de les línies T2 i T3 entre Zona Universitària i Francesc Macià per deixar pas als participants de la Marató dels World Roller Games 2019.
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha fet arribar cartes a les cancelleries europees denunciant espionatge del ministeri que encapçalaJosep Borrell contra les delegacions catalanes a l'exterior. Llegeix més
El Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social ha emès una alerta farmacèutica en virtut de la qual ordena la retirada de dues partides d'un medicament contra la malaltia de Parkinson.
Les competències cientificotecnològiques i les matemàtiques es mantenen com les més baixes en les proves d'avaluació de les competències bàsiques realitzades en quart de la ESO, en les quals els millors resultats són a llengües; i en Primària, medi natural és la més baixa i destaquen els bons resultats d'anglès i matemàtiques.
La falta d'infermeres del Parc de Salut Mar (PSMar) ha causat el tancament anticipat de quiròfans a l'Hospital de l'Esperança i també d'una planta a l'Hospital del Mar, segons ha denunciat a EFE el president del comitè d'empresa, Xavi Tarragón.
Les arribades d'immigrants i refugiats a Espanya per via marítima han caigut un 27% durant la primera meitat del 2019.
El Parlament ha aprovat el punt d'una moció de Cs que insta el Govern a comparèixer a petició pròpia al ple per exposar les causes i conseqüències de l'incendi de l'Ebre.
El Festival de Blues de Barcelona oferirà sis concerts gratuïts el pròxim cap de setmana al Pati de la Seu del Districte de Nou Barris, a més de jam sessions, masterclass, conferències i activitats socials.
El Consell de Direcció de l'escola de negocis IESE ha nomenat Greg Burke, exportaveu del papa Francesc, com a nou director de Comunicació del Iese.
Ecologistes en Acció del Baix Llobregat-Les Agulles han denunciat aquest dijous l'aparició de centenars de peixos morts al tram baix del riu Llobregat al seu pas pel Prat i han alertat d'un possible "greu delicte ambiental".
Una silueta gegantina dibuixada a la sorra de la platja Moll Grec de l'Escala, obra de l'artista Marc Sellarès i denominada "Mare Mortum", representa el drama dels refugiats en el marc de les accions programades pel festival Portalblau.
Caprabo, el primer supermercat amb autoservei i primer a Catalunya, compleix aquest dijous 60 anys, ha informat l'empresa en un comunicat. La companyia va obrir el seu primer local en el número 318 del carrer Sant Antoni Maria Claret a la Barcelona del 1959, i amb això "va revolucionar" el sector del comerç a Espanya, després de ser el primer en implantar la forma de venda de l'autoservei.
La Universitat de Barcelona (UB) ha presentat aquest dijous una nova oferta dins del seu catàleg docent. Es tracta d'un postgrau sobre neurogastronomia, una disciplina que investiga la interacció entre les neurociències i la gastronomia.
El Parlament ha instat el Govern a impulsar una consulta sobre els Jocs Olímpics d'Hivern per tal que el conjunt de la ciutadania del Pirineu pugui votar i aportar les seves propostes.
El Circ Raluy Legacy i la Fundació Pere Tarrés s'han aliat per apropar la màgia del circ a 1.800 infants de 25 casals d'estiu de Barcelona, l'Àrea Metropolitana i la demarcació de Tarragona.
El diputat britànic Hywel Williams ha denunciat aquest dijous que membres del Parlament del Regne Unit "han estat espiats per agents" del govern espanyol, concretament per ordres del ministeri d'Exteriors, en relació amb les seves tasques sobre Catalunya. Llegeix més
L'Associació de Diabetis de Catalunya (ACD) ha creat la campanya #ViatjarAmbDiabetis, per fer difusió i normalitzar aquesta malaltia en tots els aspectes de la vida.
El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha anul·lat el reglament català de l'impost sobre les begudes ensucrades aprovat pel Govern el 20 de juny del 2017 i que desenvolupava els detalls tècnics de l'impost, aprovat del 28 de març del mateix any. Llegeix més
Amb l'objectiu de lluitar contra la segregació escolar, el Govern de la Generalitat està preparant un decret pel qual "els centres de primària que segreguen per sexe i els que cobren quotes molt elevades deixarien de rebre el concert a partir del curs 2020-21".
Comerciants i hotelers del passeig de Gràcia de Barcelona han reclamat la reobertura "sense dilació" de la comissaria de la plaça Catalunya, més càmeres de videovigilància als carrers i la presència d'agents privats, per frenar "la situació excepcional d'inseguretat" que, consideren, viu la ciutat.
‘la Caixa’ amplia la seva xarxa de col·laboracions amb pinacoteques internacionals, i aquest dijous ha signat un acord amb el Centre Pompidou de París per produir sis noves exposicions, que visitaran els diversos centres CaixaForum de l’Estat entre el 2019 i el 2024.
En un comunicat aquest dijous, l'Àrea Metropolitana de Barcelona ha detallat que el programa compta amb quatre serveis principals: anàlisi dels ecosistemes industrials de la zona; base de dades sobre l'ecosistema industrial de la metròpolis; manteniment i reforç de la plataforma de recursos circulars, i assessorament per a empreses i municipis.
Les bases de la nova convocatòria d'oferta pública dels Bombers de Barcelona contenen algunes novetats per promoure l’accés de les dones al cos, incorporant la perspectiva de gènere i eliminant requisits que dificultaven el seu accés.
La Comissió Europea segueix amb "preocupació" l'estat de la qualitat de l'aire en diversos nuclis urbans espanyols, en especial Madrid i Barcelona, pel que estudia portar Espanya davant del Tribunal de Justícia de la Unió Europea en les properes setmanes si les autoritats no prenen mesures urgents per corregir la situació.
Salvador Balliu ha revalidat la presidència del Consell Comarcal de la Selva aquest dijous al migdia amb els vots de la seva formació, Junts per Catalunya (JxCat), Independents de la Selva (IdS) i el PSC.
Sergi Alcàzar
Sergi Alcàzar
Sergi Alcàzar
Sergi Alcàzar
Sergi Alcàzar
Núria Marín, candidata del PSC a la presidència de la Diputació de Barcelona, no té assegurada la majoria absoluta a la primera votació: en principi, compta amb 16 vots socialistes i 7 de JxCat. La majoria absoluta són 26 vots en un total de 51.
Sergi Alcàzar
Sergi Alcàzar
La promesa ERC: "Prometo per imperatiu legal així com prometo treballar per assolir la República catalana per l'absolució de les persones preses i el retorn de les exiliades"
Sergi Alcàzar
Els comuns presentaran candidat propi per presidir la Diputació de Barcelona. Segons han confirmat fonts de l'organització a l'ACN, la candidata de la formació serà Laura Pérez, tinenta d'alcaldia de Drets Socials i Feminismes a l'Ajuntament de Barcelona.
Sergi Alcàzar
Laia Hinojosa
La circulació ferroviària està interrompuda a Viladecans per l'atropellament d'una persona. El tall afecta les línies R2 i R2 Sud de Rodalies. El tren afectat ha sortit de l'Estació de França a les 10.47 i havia d'arribar a Sant Vicenç de Calders a les 12.06. Està aturat a 200 metres de l'estació. Protecció Civil ha activat el pla Ferrocat en estat de prealerta.
Laia Hinojosa
Laia Hinojosa
Carlota Camps
Carlota Camps
Laia Hinojosa
Laia Hinojosa
El fiscal general de Veneçuela, Tarek William Saab, ha anunciat aquest dimecres la detenció a Espanya d'Enzo Franchini, un veneçolà acusat de cremar viu un jove durant les protestes antigovernamentals que es van produir l'any 2017.
L'índex de confiança empresarial per al tercer trimestre del 2019 ha augmentat un 0,9% a Catalunya respecte dels tres mesos anteriors, segons l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat). En un comunicat d'aquest dijous, l'organisme públic ha informat de la millora de les perspectives empresarials per als mesos de juliol, agost i setembre en relació a l'abril, maig i juny després d'un any encadenant descensos de l'indicador.
La Generalitat recorrerà la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) d'aturar les obres de perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret. Així ho ha assegurat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, en declaracions a TV3: "Respondrem perquè creiem que el projecte sí inclou tot el que necessitem justificar en la legislació climàtica i ambiental".
JxCat i ERC continuen aquest dijous el matí els contactes per intentar un pacte 'in extremis' a la Diputació de Barcelona. Els dos grups estan reunits al Parlament, però les posicions de tots dos continuen enrocades, mentre el marge de temps per aconseguir un acord és cada cop més estret. Més informació
El líder del PSC a l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha considerat aquest dijous que és "impresentable" i una "falta de respecte democràtic" que l'ANC convoqui protestes contra el pacte entre socialistes i JxCat a la Diputació de Barcelona. En declaracions a Ser Catalunya, Collboni ha defensat que l'acord és "absolutament legítim".
El conseller d'Acció Exterior, Relacions Internacionals, i Transparència, Alfred Bosch, ha afirmat que "cap jutge ha dictat que el Govern faci res il·legal a les delegacions a l'exterior". D'aquesta manera ha respost en el marc del ple del Parlament la petició de dimissió de Cs per "il·legalitats" i per no donar explicacions.
Acció unitària de l'independentisme a Madrid davant del cas d'espionatge a les delegacions de la Generalitat a l'Exterior. Els grups d'ERC i JxCat han registrat aquest dimecres a la tarda una petició de compareixença del ministre d'Exteriors en funcions, Josep Borrell, perquè doni explicacions. Llegeix més
El Jutjat d'Instrucció 9 de Barcelona ha iniciat els tràmits per elevar al Tribunal Suprem la investigació a la diputada de JxCat en el Congrés Laura Borràs per presumptes irregularitats en la contractació de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC).
Els Bombers han evacuat preventivament una benzinera i han confinat dues empreses per la fuita d'àcid nítric d'un tren a Riudellots de la Selva, que talla la circulació ferroviària entre Maçanet i Girona.
La circulació ferroviària està interrompuda entre les estacions de Maçanet i Girona per una incidència en un tren que porta mercaderies perilloses, segons han informat Renfe i Protecció Civil.
El Saló del Manga de Barcelona celebrarà del 31 d'octubre al 3 de novembre al recinte de Montjuïc de Fira Barcelona els 25 anys i ho farà canviant de nom a Manga Barcelona, el logo i amb una exposició dedicada a l'univers 'Bola de Drac'.
La circulació ferroviària està interrompuda entre les estacions de Maçanet i Girona per una incidència en un tren que porta mercaderies perilloses, segons han informat Renfe i Protecció Civil. Es tracta d'una petita fuita en una vàlvula d'un vagó. El comboi està aturat a l'estació de Riudellots de la Selva, a la via 2, on els Bombers hi treballen.
L'Ajuntament de Barcelona impulsarà una bateria de deu "mesures immediates" els propers sis mesos que, al costat de l'activació de la Zona de Baixes Emissions el proper 1 de gener de 2020, preveuen una reducció de 210.000 tones de CO2, un 6% del total anual.
La delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, ha informat per carta als alcaldes afectats per l'incendi de l'Ebre de les línies d'ajut que l'Estat disposa per a catàstrofes com la que han sofert.
Calor i paciència en la peregrinació de la tarda de dimecres per arribar al Mad Cool per les diverses opcions d'accés. Però sense més contratemps per accedir a aquesta Welcome Party que exerceix com a escalfament previ del festival que oficialment comença aquest dijous.
El secretari general de CCOO, Javier Pacheco, reclama al Govern revisar el pla estratègic de riscos laborals davant de l'"epidèmia" de sinistralitat. En una entrevista a l'ACN, el líder sindicalista lamenta que la prevenció ha patit un "retrocés" per les "polítiques de retallades" i exemplifica que en situacions com les darreres onades de calor hi ha sectors com la construcció que "passen dificultats".
Sergi Alcàzar
El president de la Generalitat, Quim Torra, es reuneix a partir de les 16:00h amb el grup promotor de la Llei d'Emergència Habitacional.