Ski Andorra ha confirmat que les estacions d'esquí n'obriran progressivament des de dissabte 2 de gener, només per a residents del Principat. Seguint les mesures indicades pel Ministeri de Salut, les estacions faran un control de l'aforament, informa el Govern andorrà en un comunicat. A més, es demanarà als clients que segueixin les mesures de prevenció contra la COVID-19 indicades per cada estació.

La consellera de Salut, Alba Vergés, ha argumentat la seva absència en la roda de premsa d'aquest dijous perquè era per parlar del dispositiu de Cap d'Any. "Qui digui que el Departament de Salut s'amaga no té raó ni argument. Portem gairebé un any donant la cara en centenars de rodes de premsa i tots els professionals cuidant la gent. Una mica de respecte a tots ells", ha afegit des del seu compte de Twitter.
Eusebi Sarsanedas, de 89 anys, és la primera persona de la Selva que ha rebut la vacuna contra la covid-19. Aquest dijous 31 de desembre a la tarda un equip del Departament de Salut s'ha traslladat fins a la residència Sant Oleguer de Blanes per vacunar tots els usuaris i també el personal sanitari. El vaccí s'ha administrat a 22 residents i 13 treballadors i d'aquí a 21 dies rebran la segona injecció que els donarà la immunitat davant de la malaltia.

ACN
Andalusia suma aquest dijous 31 de desembre 1.714 casos, la major xifra de tot el mes de desembre, segons dades de la Conselleria de Salut i Famílies, que comptabilitza 23 morts, sis més que el dia anterior i 18 menys que el dia de Nit de Nadal.
Fecasarm, la patronal de l'hostaleria i el lleure nocturn, ha acusat aquest dijous la Generalitat de fracassar amb les mesures restrictives imposades a l'hostaleria davant del coronavirus, i l'ha fet "responsable dels contagis que es produeixin aquesta nit a les festes il·legals" de Nochevieja. En un comunicat, apressa la Generalitat a aprovar el pla sectorial del lleure nocturn i reobrir activitats partint de la prova pilot de la Sala Apol·lo, de Barcelona.

Sanitat ha informat aquest dijous de 18.047 nous positius de casos de covid-19, un fet que deixa la xifra global de contagis a l'estat espanyol en 1.928.265 casos confirmats per proves diagnòstiques. La xifra de víctimes per coronavirus s'ha incrementat en 148 persones i ja són 50.837 els morts per la pandèmia a Espanya.
França ha detectat, juntament amb la frontera suïssa, un primer cas d'una persona infectada per la soca del coronavirus sorgida a Sud-àfrica susceptible de ser més contagiosa, va anunciar aquest dijous el Ministeri de Sanitat del país.
Joe Biden va anunciar aquest dijous que en la vigília de la presa de possessió organitzarà una cerimònia d'homenatge a les víctimes de la Covid-19 al país, on la pandèmia ha deixat ja més de 342.000 morts. El pla per a la vigília de la investidura de Biden és més solemne que els que habitualment es programen abans que un nou president arribi al poder, però busca ajudar el país a "unir-se per posar fi a la pandèmia", va explicar el Comitè de la Investidura Presidencial (PIC) en un comunicat.
El president mexicà, Andrés Manuel López Obrador, va prometre aquest dijous que vacunarà contra la covid-19 a "la majoria" de la seva població vulnerable abans abril."Van bé les gestions perquè continuïn arribant les vacunes, de manera que ens amoïnarem i jo penso que per a l'abril ja estarem vacunats la majoria dels mexicans, els més vulnerables, per a l'abril, perquè ja estem fent acords", ha manifestat.

Europa Press
Segons els càlculs de la Federació Catalana d'Associacions d'Activitats de Restauració i Musicals (FECASARM), es preveuen més de 500 festes il·legals a tota Catalunya per acomiadar el 2020.
Un total de 3.589 efectius dels Mossos d'Esquadra faran 248 controls policials per vetllar pel compliment de les restriccions per coronavirus aquesta Nit de Cap d'Any, en un dispositiu coordinat amb policies locals. El conseller d'Interior, Miquel Sàmper, ha presentat aquest dijous en roda de premsa el dispositiu, juntament amb el comissari David Boneta i al subdirector de Protecció Civil, Sergio Delgado.

Sanitat deixa en mans de Madrid realitzar proves de Covid-19 en farmàcies en zones amb alta transmissió. El Ministeri ha contestat aquest dijous a la missiva de la Comunitat de Madrid sobre la possibilitat de fer test en farmàcies de la regió i li ha indicat que la competència de la realització d'aquestes proves diagnòstiques recauria en les comunitats autònomes.

Test d'antígens / Europa Press
Totes les proves PCR realitzades als 66 residents del geriàtric Balàfia I de Lleida, on una de les infermeres que va vacunar de coronavirus diumenge passat va donar positiu dimarts, han resultat negatives. Entre els 77 treballadors del centre ha sortit un cas positiu, segons informa aquest dijous Europa Press la Conselleria de Salut.
L'epidèmia de coronavirus i el seu impacte en l'activitat econòmica han portat l'IBEX 35, el principal índex de la Borsa espanyola, a apuntar-se el 2020 el pitjor exercici en una dècada, encara que el selectiu ha recuperat part del terreny que va perdre al febrer i març per l'esclat de la pandèmia a Europa.
El Ministeri de Sanitat ha respost a la petició que li va fer la Comunitat de Madrid per fer test ràpids d'antígens a les farmàcies que autoritzar-lo és competència de les comunitats, però li recorda que només s'haurien de fer en casos de garbellaments selectius i mai a demanda dels ciutadans.
Catalunya n'ha sumat en les últimes 24 hores 3.892 de nous infectats pel virus de la Covid-19, mentre han disminuït les persones hospitalitzades per aquesta causa (1.795, 25 menys que aquest dimecres) i la velocitat de reproducció (Rt) se situa per sota de l'1, en concret en el 0,99.
El conseller d'Interior, Miquel Sàmper, ha assegurat que el Govern no té previst endurir les restriccions per fer front a la pandèmia abans del 6 de gener, dia de Reis, si bé ha matisat que fer-ho o no dependrà de l'evolució de les dades epidemiològiques.
Astúries ha detectat dos casos del nova soca britànica de la Covid-19 i està investigant si hi ha més contagis d'aquesta variant en un brot familiar en el qual s'han registrat quatre positius, segons ha informat la Conselleria de Salut.
Campanya massiva de test antígens a França. Entre el 21 i el 27 de desembre es van realitzar a França 3.024.000 test per diagnosticar el coronavirus, la xifra més alta des de l'inici de la pandèmia, segons xifres oficials.
Aquest és el risc de rebrot per comarques a Catalunya:
El Departament informa que el brot a la residència STS Cambrils es manté estable i que no ha registrat més defuncions. Així, aquest dijous continuen sent dotze les morts pel brot detectat al centre a principi de mes.
El nombre de persones ingressades amb covid-19 als hospitals de la Regió Sanitària Lleida ha baixat a 135 aquest dijous, 3 menys que dimecres. Segons dades del Departament de Salut, les UCI també han registrat un lleuger descens de pacients crítics i han passat de 14 a 13.
Un brot de Covid-19 afecta 29 residents i 5 treballadors de la residència d'avis de Solsona. Segons informa la Fundació Privada Hospital Pere Màrtir Colomés, 4 dels usuaris presenten símptomes i asseguren que totes les persones afectades es troben bé. Tots els positius s'han aïllat en els sectors establerts en el pla de contingència i s'ha informat els familiars.
Acaba la roda de premsa prèvia a la nit de Cap d'Any
Boneta: "Es demanaran els certificats d'autoresponsabilitat"
Sàmper: "En principi no està previst un escenari de canvis abans de Reis"
Sàmper: "Des del punt de vista meteorològic és una nit de risc"
Delgado: "La millor contribució que podem fer és quedar-nos a casa i respectar les decisions del Govern de la Generalitat"
Delgado: "No vull donar la meva opinió personal" sobre les mesures que ha pres el Govern
"Em consta que els gabinets de premsa ho havien dit abans. No havíem parlat res sobre la roda de premsa d'avui" amb la consellera Vergés
Sàmper: "M'he assabentat cinc minuts abans de la compareixença que la consellera no venia, entenc que haurà considerat que no era necessari"
"Aquest marge d'allargar el toc de queda només l'hem d'entendre per aquelles persones que tenen una necessitat"
El Departament informa que el brot a la residència STS Cambrils es manté estable i que no ha registrat més defuncions. Així, aquest dijous continuen sent dotze les morts pel brot detectat al centre a principi de mes.
"Ens trobem en un moment important en el control de la pandèmia"
Torn de Sergio Delgado de Protecció Civil
"També s'estan controlant les xarxes socials per controlar aquelles convocatòries que siguin il·legals, demanem responsabilitat a la ciutadania"
"Per restauració, oci o cases rurals, es faran comprovacions si hi ha alguna mena d'activitat o festa il·legal"
"Es faran controls estàtics per just després del toc de queda"
"Els controls seran de forma dinàmica per detectar que es compleix el toc de queda de forma rigorosa"
"El dispositiu acaba a les 10h de demà però avui a partir de les 15h ja es començaran a fer controls"
"Hem de sumar els efectius locals de Catalunya que des de fa dies es treballa per fer un dispositiu conjunt i coordinat"
Torn del comissari de Mossos David Boneta
"Avui és una nit de risc"
"Continuen vigents les mateixes mesures per aquesta nit"
"Agraeixo el grau de compliment de les mesures de la ciutadania"
"3.689 efectius policials vetllaran per la seguretat aquesta nit de Cap d'Any. L'operatiu s'iniciarà a les 22 hores d'aquest dijous·
Roda de premsa del conseller d'Interior, Miquel Sàmper, sobre l'avaluació de la nit de Cap d'Any
La velocitat de propagació de la Covid-19 a Catalunya, l'Rt, ha baixat d'1 a Catalunya. En concret, cau 4 centèsimes en 24 hores fins a 0,99. Pel que fa al risc de rebrot, baixa 4 punts, fins a 324, però la incidència a 14 dies puja de 335,03 a 341,69.
Extremadura puja de el 3 a el 4 el nivell d'alerta davant les xifres "dolentes sense pal·liatius" de coronavirus, rebaixa aforaments i el toc de queda s'avança a les 10 de la nit.
El portaveu d'En Comú Podem al Congrés, Jaume Asens creu que és "una temeritat" convertir el ministre Illa en candidat del PSC enmig de la pandèmia. En una entrevista amb l'ACN, Asens considera que Illa hauria de dimitir com a ministre de Sanitat i que fer-ho enmig d'una pandèmia és "temerari". A més, ha dit que li sorprèn que el partit socialista "prioritzi els interessos de partit per sobre de la gestió sanitària".
Campins, sobre trencar el contracte amb Ferrovial: "El canvi em fa por". Els rastrejadors de coronavirus passaran a ser gestionats directament pel Departament de Salut i Ferrovial deixarà de tenir-ne la gestió. Aquest canvi no és ben vist per una de les veus més destacades en l'àmbit sanitari català, la cap de Medicina Preventiva i d'Epidemiologia de l'Hospital Vall d'Hebron de Barcelona, Magda Campins. El motiu no es basa en discutir la vàlua dels treballadors o la seva efectivitat entre sistemes sinó el moment en què s'ha decidit fer aquest trasllat de competències.
Un brot de Covid-19 a la residència i centre sociosanitari STS Salou afecta 98 dels 134 residents i 28 treballadors, segons informen fonts del Departament de Salut. Dimecres el centre va rebre la visita de Salut Pública i d'un Equip d'Atenció Primària per valorar la situació a l'equipament. El brot, però, no ha comportat cap defunció al complex residencial, segons Salut.
La venda privada de vacunes anticovid pot accelerar la immunització a Mèxic. El president del país, Andrés Manuel López Obrador, ha obert la porta que això passi quan es donin les condicions, ja que fins al moment l'escassetat de vacunes disponibles de Pfizer-BioNTech, l'única aprovada a Mèxic, només ha permès que la facin servir Governs nacionals.
Aquesta és la velocitat de contagis del coronavirus per municipis:
Protecció Civil demana molta prudència i responsabilitat" de cara aquesta nit de Cap d'Any i recorda que no es poden superar els grups de més de deu persones de més de dues bombolles. A més, descarta canvis d'última hora en les restriccions de Cap d'Any.
En 24 hores els nous contagiats per coronavirus freguen els 4.000. Concretament, el Departament de Salut ha informat aquest dijous de 3.892 nous positius; un total de 397.936 des de l'inici de la pandèmia. A més, hi ha 16 noves víctimes mortals.
La patronal de l'oci nocturn Spain Nightlife utilitzarà el resultat de la prova pilot de la Sala Apolo de Barcelona, on es va dur a terme un concert amb 500 assistents sense que cap resultés contagiat, com a argument per reclamar responsabilitat patrimonial a l'Estat i les comunitats. Discoteques i sales de festes asseguren estar a la ruïna i aquest Cap d'Any, un dels dies de més activitat del sector, tampoc podran obrir.
La Plataforma d'Interines Docents exigeix aturar les oposicions davant del risc de "contagis en cadena". El col·lectiu demana una reunió urgent amb Bargalló per cancel·lar l'examen del 9 de gener davant la situació de la Covid.
Els Estats Units van arribar aquest dimecres a 19.715.899 casos confirmats i a 341.845 de morts per la Covid-19, d'acord amb el recompte independent de la Universitat Johns Hopkins. Un sol dia han mort 3.927 persones.
Aquesta és la situació del coronavirus a Catalunya en les darreres hores

El president del Col·legi de Metges de Barcelona, Jaume Padrós, demana un confinament més dur o una "restricció gran, absoluta i intensa", durant dues setmanes, per rebaixar les xifres del coronavirus. Padrós alerta que les dades són "molt pitjors que a l'inici de la segona onada" i que poden empitjorar.
Els casos globals de Covid-19 han superat avui la barrera dels 80 milions, dels quals gairebé la quarta part es concentren als Estats Units, país a punt de superar els 20 milions de positius, segons les estadístiques de l'Organització Mundial de la Salut (OMS).
Oriol Mitjà: "És d'esperar un confinament després de les festes de Nadal"
La directora general de Protecció Civil, Isabel Ferrer, ha descartat canvis d'última hora que impliquin un enduriment de les mesures vigents per aquest Cap d'Any i ha defensat que no hi ha permissivitat. "No sé perquè es considera que hi ha molta permissivitat aquesta nit", ha declarat.
Els Mossos realitzen controls a la Cerdanya i al Ripollés per vetllar pel compliment de la restricció d'entrada i sortida
Estem fent controls a la Cerdanya i Ripollés per vetllar pel compliment de la restricció d'entrada i sortida a aquestes comarques. Si n'has de sortir per un cas justificat porta el certificat autoresponsable https://t.co/QSAZnvj914 pic.twitter.com/r3CiYzqkcw
— Mossos (@mossos) December 31, 2020
Fins aquí l'entrevista a Isabel Ferrer, directora general de Protecció Civil a Catalunya Ràdio
Ferrer (Protecció Civil): "Encara no han acabat les festes, no parlem de quines mesures s'aplicaran o no quan acabin"
Ferrer (Protecció Civil): "No ens podem exposar a riscos innecessàris"
Ferrer (Protecció Civil): "No veiem el virus però la situació és d'emergència i catàstrofe"
Ferrer (Protecció Civil): "La d'avui no és una nit per ajuntar-nos"
Ferrer (Protecció Civil): "No hi haurà canvis d'última hora a les restriccions"
Entrevista a Isabel Ferrer, directora general de Protecció Civil a Catalunya Ràdio
Ferrer (Protecció Civil): "Les mesures es prenen quan s'han de prendre, no abans d'hora"
L'Argentina va afegir aquest dimecres 11.765 nous casos del coronavirus SARS-CoV-2, amb el que el nombre de positius va ascendir a 1.613.928 i la xifra diària de contagis va augmentar de nou respecte a la jornada anterior, en la qual hi va haver 15 positius menys.
Unes 300.000 persones de tot l'Estat segueixen sense cobrar el subsidi procedent dels Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) i més de 500.000 treballadors més segueixen denunciant errors en les liquidacions, com equivocacions en el nombre de fills, o cobraments superiors o inferiors al que els corresponen.
El Govern colombià va informar aquest dimecres que va tancar un acord amb la farmacèutica Janssen per adquirir nou milions de vacunes contra la Covid-19, pandèmia que deixa al país 1.626.461 contagis i 42.909 de morts.
Fins aquí l'entrevista al doctor Padrós a Catalunya Ràdio
Padrós: "Demano a tots els ciutadans que no fem trampes aquesta nit"
Padrós: "No hi ha mans suficients a la sanitat"
Padrós: "Quan acabin les festes faran falta restriccions dures durant dos setmanes"
Entrevista al president del Col·legi de Metges, Jaume Padrós
Padrós: "El confinament és un instrument més"
Les autoritats australianes van reforçar aquest dijous les mesures de restricció social de cara a les festes d'any nou després de reportar-se sis infeccions locals a la ciutat de Melbourne, que portava 61 dies sense contagis locals després de ser l'epicentre de la segona onada de Covid-19 del país.
Mèxic va reportar aquest dimecres 12.406 nous casos confirmats per la Covid-19, amb els quals la xifra va arribar a un total de 1.413.935 contagis, van informar les autoritats de salut.
La Comissió Nacional de Sanitat de la Xina ha anunciat avui la detecció de 9 contagis locals entre els 25 nous positius del coronavirus SARS-CoV-2 diagnosticats aquest dimecres al país asiàtic.
Hondures va arribar aquest dimecres a 121.827 casos de Covid-19, després de sumar en les últimes hores 915 nous contagis i unes altres 19 defuncions, va informar l'estatal Sistema Nacional de Gestió de Riscos (Sinager).
El Govern d'Andorra ha aprovat aquest dimecres el decret pel qual es permet a les empreses sol·licitar una nova suspensió temporal del contracte de treball, nom oficial de l'equivalent a l'ERTO al Principat.
La Grossa de Cap d'Any 2020 celebrarà aquest dijous la seva vuitena edició amb vuit premis, com l'any passat, encapçalats per un primer premi de 200.000 euros per bitllet.
Els metges no veuen amb bons ulls, ni consideren oportú que, en plena pandèmia, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, es presenti com a cap de llista del PSC a la Generalitat, ja que consideren que ha adquirit una valuosa experiència durant aquests mesos al capdavant de la lluita contra la Covid-19.
El Ministeri de Sanitat va informar ahir de 16.716 nous positius per Covid-19, un fet que deixa la xifra global de contagis a l'estat espanyol en 1.910.218 casos confirmats per proves diagnòstiques. La xifra de víctimes per coronavirus s'ha incrementat en 247 persones i ja són 50.689 els morts per la pandèmia a Espanya. A més, la incidència acumulada en els últims 14 dies per 100.000 habitants se situa en 265, enfront de 255 ahir.
Quin temps farà avui?

- Fins a migdia circularan bandes de núvols alts i mitjans que seran més freqüents a la meitat nord, on a estones deixaran el cel mig o molt ennuvolat; a la resta estarà poc o mig ennuvolat en conjunt, amb ambient assolellat. A la tarda la nuvolositat es farà més abundant i compacta d'oest a est i quedarà molt ennuvolat o cobert arreu, sobretot al quadrant nord-oest. A banda, fins a mig matí hi haurà alguns estrats baixos al nord de la depressió Central.
- A partir del migdia s'espera precipitació feble al Pirineu, sobretot al sector occidental, i a partir del vespre n'és possible d'aïllada a altres punts del terç nord i oest i no se'n descarta a la resta del país. La cota de neu baixarà dels 1000 metres als 800 metres. La quantitat acumulada serà minsa, o localment poc abundant al nord-oest.
- Temperatura mínima sense canvis significatius, tot i que al litoral i prelitoral podrà ser lleugerament més alta. Temperatura màxima lleugerament més baixa. L'ambient es mantindrà fred.
Què passarà avui?
- El conseller d'Interior, Miquel Sàmper, compareixerà a les 12 h per informar sobre els dispositius de Mossos d'Esquadra durant la nit de Cap d'Any marcada per les restriccions de la Covid-19.

Els nous contagis a la Comunitat de Madrid segueixen en alça en passar dels 3.070 de dimarts als 3.942 d'aquest dimecres (3.093 d'ells diagnosticats en les últimes 24 hores), mentre que als hospitals madrilenys han mort 14 persones, 9 menys que aquest dimarts.