Domènech veu més proper el referèndum amb el pacte Podemos-IU

J.Palmer / C.Camps / M.E.Martí
Dimarts, 10 de maig de 2016
Domènech veu més proper el referèndum amb el pacte Podemos-IU
07:00

El que has de saber avui del món

Aquest matí es celebra la reunió setmanal del Consell Executiu on el president, Carles Puigdemont, es trobarà amb el vicepresident, Oriol Junqueras, i la resta de consellers al Palau de la Generalitat.

 

A les 10:00, al Parlament, la Mesa es reunirà per decidir quin dia es celebrarà el ple, ja que normalment es sol aturar l'activitat parlamentària quan hi ha una convocatòria d'eleccions. En aquest cas, però, sembla que no serà així i que la reunió parlamentària es celebrarà tot i les properes eleccions del 26-J.

 

A les 10:15, Xavier García Albiol, diputat del PP, ha convocat una roda de premsa. El popular va ser centre de polèmiques ahir, ja que la CUP de Badalona va construïr una falla amb la seva cara, que preveien cremar avui. Finalment, la seva fotografia i elements identificatius van ser retirats.

 

La consellera de governació, administracions públiques i habitatge, Meritxell Borràs, compareixerà en sessió informativa per parlar de l’escrit del director de l’Oficina Antifrau de Catalunya amb relació al compliment de la llei d’incompatibilitats per part de l’exdirector de Televisió de Catalunya. 

 

Algunes portades del dia

...
07:24

Rufián fa un "resum" de la campanya "PPSOEC's"

07:40

De la Serna, citat avui davant del jutge per les comissions sospitoses

El jutge de l'Audiència Nacional José de la Mata ha citat avui a declarar a l'exdiputat del PP Pedro Gómez de la Serna per les comissions que va cobrar per aconseguir a empreses espanyoles adjudicacions públiques a Algèria a costa, suposadament, de subornar funcionaris d'aquest país.

08:05

Rajoy firmarà avui a Pamplona l'acord amb UPN

El president del Govern espanyol en funcions, Mariano Rajoy, firmarà avui a Pamplona l'acord de coalició entre el PP i Unión del Pueblo Navarro (UPN) davant de les eleccions del 26 de juny i després es desplaçarà a Logronyo per participar en un acte del seu partit.

08:23

El matí en cinc titulars

  • El pacte Podemos-IU remou el tauler electoral: L'acord que acaben d'anunciar Iglesias i Garzón suposa, a la pràctica, la puntada de peu més gran que se li ha donat al mapa electoral existent a Espanya des de l'inici de la transició. Llegeix l'editorial de José Antich

  • Pensar a Convergència: El Francesc-Marc Álvaro i l’Agustí Colomines van publicar ahir dos articles molt semblants sobre la crisi de discurs que pateix CDC. ​Llegeix l'opinió d'Enric Vila

  • Podemos i IU tanquen un acord preelectoral històric: "Anirem a guanyar el Partit Popular, anirem a guanyar el Partit Popular...". Llegeix més

  • Per què la Fórmula 1 i MotoGP s'haurien de quedar a Catalunya? Els Grans Premis i les competicions de motor a Catalunya tenen un impacte econòmic de 340 milions i generen un total de 4.423 llocs de treball. Llegeix més

  • Tres universitats catalanes, les més eficients de l’Estat: La Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat de Barcelona lideren, per aquest ordre, el tercer rànquing d'universitats més eficients de l’Estat. Llegeix més

08:35

Abertis compra el 51,4% de dues autopistes italianes per 594MEUR

Abertis ha arribat a un acord amb Intesa, Astaldi i la família Tabacchi per a la compra de les dues societats que controlen el 51,4% del grup industrial italià A4 Hòlding, els principals actius del qual són les autopistes A4 Brescia-Padova i A31, segons ha informat aquest dimarts la companyia, que entra així al mercat italià de les vies de peatge.

Europa Press

08:43

Un home fereix quatre persones amb un ganivet a Munic

Un home ha estat detingut aquesta matinada després d'apunyalar a almenys quatre persones en una estació de tren de la ciutat de Munic al crit d'"Al·là és gran", segons han informat fonts policials al diari alemany 'Süddeutsche Zeitung'.

08:47

Iglesias: "Continuem estenent la mà al PSOE"

El líder de Podemos, Pablo Iglesias, ha parlat avui a la SER i ha dit:

  • Esperem guanyar les eleccions al PP
  • Em fa enormement feliç haver estat capaços d'ajuntar les peces en aquest moment
  • Continuem estenent la mà al PSOE, volem pactar amb ells. Estaria bé que ells aclarissin amb qui volen pactar
  • Tinc un gran respecte per Llamazares, és normal que a alguns els agradi menys
09:09

IU confirma que Garzón serà número 5 en la llista de Podemos i IU per Madrid

El secretari d'Organització d'IU, Adolfo Barrena, ha confirmat aquest dimarts que el portaveu de la seva formació, Alberto Garzón, serà número cinc en la llista per Madrid de la coalició IU-Podemos.

 

En declaracions a Onda Cero, Barrena ha assenyalat que encara queden aspectes de l'acord per tancar però ha precisat que hi haurà un reconeixement de lideratges dels dos partits -encara que només el de Podemos, Pablo Iglesias, serà candidat a la Moncloa- i cada formació es pagarà la seva pròpia campanya electoral.

09:17

Rivera (C's) diu que el pacte Podemos-IU no afecten Catalunya

El líder de Ciutadans, Albert Rivera, ha dit que el pacte Podemos-IU no afectarà Catalunya i ha advertit que, si Rajoy segueix governant, "serà el millor aliment pel populisme". Rivera ha fet aquestes declaracions a Els Matins de TV3 on també ha matisat que el seu objectiu és doble: "impulsar el canvi de govern i combatre el populisme". 

 

"No és tracta de qui guanya les eleccions sinó de qui governa Espanya", ha conclòs.   

09:44

L'Ibex 35 puja un 0,96% gràcies al preu del cru

L'Ibex 35 s'ha despertat avui amb una pujada del 0,96% a les 9.01 hores, la qual cosa ha portat el selectiu a situar-se en els 8.743,6 punts, amb la major part dels valors en positiu i amb el preu del cru a l'alça.

10:01

Un fill de Bin Laden crida a atemptar contra interessos israelians i occidentals

Hamza bin Laden, fill del difunt líder de l'organització terrorista Al-Qaida Ossama bin Laden, ha reclamat en un nou vídeo que s'atempti contra objectius israelians i occidentals, així com l'"alliberament" de Jerusalem.

10:09

Bimbo es reivindica contra l'acomiadament a un treballador

10:14

Reunió de la Mesa del Parlament

Comença la mesa del Parlament que tramitarà les darreres iniciatives presentades. Després es reunirà la junta de portaveus que fixarà l'ordre del dia del ple previst per al 18 i el 19 de maig. 

 

 

10:21

La compravenda d'habitatges accelera el creixement al 16,8% el març

La compravenda d'habitatges ha augmentat un 16,8% el març en relació amb el mateix mes del 2015, fins a sumar 31.925 operacions, segons ha informat aquest dimarts l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Amb aquest repunt, la compravenda d'habitatges encadena dos mesos consecutius d'alces interanuals després d'haver augmentat un 15,8% el febrer.

10:27

Rufián: "Forma part de l'ADN de ser d'esquerres la defensa del dret a decidir"

El diputat d'ERC al Congrés Gabriel Rufián ha parlat avui a TVE i ha dit:

  • A Madrid hem fet el que havíem promès: defensar el mandat del 27-S, el Parlament i el Govern
  • La governabilitat d'Espanya no ha estat possible per no donar veu als ciutadans de Catalunya
  • Quan hi ha una majoria social que es manifesta durant anys, s'haurien de preguntar per què
  • Forma part de l'ADN de ser d'esquerres la defensa del dret a l'autodeterminació

@Esquerra_ERC

10:38

L'ONU proposa compartir responsabilitats en qüestió de refugiats

Nacions Unides ha proposat que els països membre acordin un nou sistema per compartir responsabilitats de manera més justa en matèria de refugiats, sistema que aniria acompanyat d'una campanya, liderada per l'organització, per combatre la xenofòbia i el racisme.

10:46

Cau a Lleida un grup de contrabandistes que distribuïa tabac a tot Espanya

10:51

Albiol no prendrà mesures legals contra els qui van posar la seva cara en una falla

El líder del PP a Catalunya, Xavier García Albiol, ha descartat aquest dimarts prendre mesures legals contra els qui van posar la foto de la seva cara en un ninot que es crema en la tradicional festa del dimoni de Badalona. Albiol ha criticat, però, que si finalment s'ha retirat, ha estat per la pressió popular, mediàtica i política. 

 

Amb tot, el diputat, que ha assegurat que aquesta nit assistirà a la festa, ha tornat a carregar contra aquest fet, que ha considerat una "perversió moral". "Utilitza el principal símbol de la ciutat per intentar fer política i contaminar la festa", ha lamentat.

10:57

Mor el nen malalt pel qual un mosso va iniciar un camí solidari de 3.000 km

El nen de 9 anys Asier S.H., que patia un tumor molt poc freqüent i que va mobilitzar un mosso a iniciar un camí solidari de 3.000 quilòmetres per aconseguir fons per investigar aquesta malaltia, ha mort a causa d'aquesta.

11:06

Margallo matisa que les crítiques sobre l'austeritat es referien a la UE

El ministre d'Exteriors en funcions, José Manuel García-Margallo, ha matisat avui a Sevilla que quan va declarar que "ens hem passat quatre pobles amb l'austeritat" es referia a la Comissió Europea, i ha afirmat que l'actitud del Govern en aquesta matèria ha estat "vorejant la santedat".

11:12

PP i UPN signen l'acord per renovar la coalició per al 26-J

El president del PP, Mariano Rajoy, i el president d'UPN, Javier Esparza, han signat avui a Pamplona l'acord entre els dos partits per tornar a concórrer en coalició a les eleccions generals del pròxim 26 de juny.

11:12

Mor Joaquim Ferrer, exconseller de Cultura

L'exconseller de Cultura Joaquim Ferrer ha mort aquesta matinada a causa d'una malaltia.

11:29

El PSOE aprova reeditar la seva coalició amb Nueva Canarias

La Comissió Executiva Federal del PSOE ha aprovat aquest dimarts reeditar per a les eleccions del proper 26 de juny la seva coalició amb Nueva Canarias a l'arxipèlag amb què es va presentar als comicis del passat 20 de desembre.

 

Segons ha informat el PSOE en un comunicat, l'acord es mantindrà amb el mateix contingut i condicions que van pactar ambdues formacions per a les passades generals, en les quals Nueva Canarias es va presentar en les mateixes llistes que els socialistes canaris.

11:37

El Tresor col·loca 4.410 milions en lletres i cobra encara més per l'emissió

El Tresor Públic ha col·locat aquest dimarts 4.410 milions d'euros en lletres a sis i 12 mesos, en el rang alt de l'objectiu de la subhasta, que se situava entre els 3.500 i els 4.500 milions, i a més ho ha fet aprofundint en els tipus negatius de les últimes emissions. El tipus d'interès marginal s'ha situat al -0,261%.

11:46

Aragonès defensa canvis impositius per dependre menys del FLA

El secretari d'Economia de la Generalitat, Pere Aragonès, ha defensat canvis impositius a Catalunya per incrementar el caràcter progressiu de la fiscalitat i aconseguir recursos amb què dependre menys del Fons de Liquiditat Autonòmica (FLA) i poder augmentar la despesa social.

11:55

Xavier Domènech creu que el preacord Podemos-IU apropa el referèndum

El candidat d'En Comú Podem a les eleccions generals, Xavier Domènech, ha afirmat que el preacord entre IU i Podemos fa que avui s'estigui "més a prop que ahir del referèndum" sobre Catalunya. En una entrevista en RAC1, ha considerat que el dret a decidir ja va guanyar "en fraternitat, en compressió i en aliats" en les passades eleccions generals, i que el referèndum es podrà fer en la pròxima legislatura si Podemos guanya ara.

12:02

Llum verda a l'ampliació de la C-14 fins a Belltall

La Ponència Ambiental ha emès un informe d'impacte ambiental que avala la construcció de la nova carretera de tres quilòmetres de longitud variant de la C-14 a Belltall (Tarragona), que evitarà el pas de vehicles per l'interior del municipi, la qual cosa reduirà el soroll i l'impacte visual.

12:41

Frit Ravich guanya un 10% en el primer trimestre

L'empresa gironina d'aperitius Frit Ravich va facturar 205 milions d'euros el 2015, un 10% més que l'any anterior, ha explicat aquest dimarts la directora general de la companyia, Judith Viader. La firma registra a Catalunya el 60% de les vendes, tot i que té presència a tot Espanya i una filial a França que concentra la majoria d'exportacions, que tenen un pes del 5% de la facturació total.

 

12:51

Homs no aspirarà a cap càrrec en el congrés de CDC perquè no és la seva "prioritat"

El vicesecretari general de CDC, Francesc Homs, ha manifestat que no es presentarà a cap càrrec en el congrés del partit al juliol perquè la seva "prioritat" són les eleccions generals, una vegada formalitzada la seva candidatura a les primàries per encapçalar la llista. Així ho ha explicat en roda de premsa després de presentar més dels 175 avals que necessitava per presentar-se a les primàries.

13:07

El Parlament rebaixarà la seva activitat en campanya electoral

La Mesa i la Junta de Portaveus del Parlament estudiaran si avancen una setmana el ple previst el 15-16 de juny, perquè no coincideixi amb la campanya electoral, com han proposat C's, PSC, SiQueEsPot i PP, i JxSí ha anunciat que no s'oposarà.

13:09

Rajoy sobre pacte Podemos-IU: "No són temps per a amateurs"

El president del govern espanyol en funcions, Mariano Rajoy, ha dit des de Pamplona que "no són temps per a amateurs" ni "per venir al govern a aprendre".

13:14

Mor una dona en l'A-2 a Lleida en un accident amb un camió

Una dona ha mort aquest dimarts a la carretera A-2 a Lleida en xocar el vehicle que conduïa amb la part posterior d'un camió. L'accident s'ha produït cap a les 8.30 hores en el quilòmetre 464 en sentit Barcelona i ha provocat el tall d'un carril fins a les 11.00, ha informat el Servei Català de Trànsit.

13:22

Skoda va entregar 97.200 vehicles a l'abril, un 5,6% més que el 2015

Skoda va entregar 97.200 vehicles el quart mes de l'any, un 5,6% més que en 2015, i la companyia va registrar el millor mes de la seva història un creixement significatiu a Europa, Rússia i la Xina. Les vendes a Europa Occidental van créixer un 8,2% respecte al mateix mes de l'any passat, fins a 41.400 vehicles, el mateix augment que en els lliuraments realitzats a Alemanya, que van assolir les 14.900 unitats.

13:31

Dos detinguts per robar a 35 domicilis en el Ripollès i la Cerdanya

Els Mossos d'Esquadra han detingut dos homes, de 41 i 27 anys, com a presumptes autors de 35 robatoris amb força en domicilis mentre els propietaris dormien a l'interior, han informat en un comunicat. Els robatoris es van cometre entre els dies 30 d'abril i 5 de maig a les comarques del Ripollès i la Cerdanya 

13:39

Homs critica el programa de Podemos-IU

El vicesecretari general d'Estratègia de CDC, Francesc Homs, ha titllat de vell i desgastat el programa de l'acord electoral Podemos-IU i els ha acusat d'utilitzar el referèndum com a arma electoral: "Ja no cola". "Sóc partidari del treball, i darrere d'aquest acord hi ha idees antigues, contrastades en altres llocs, que no funcionen i que aposten pel subsidi de les persones i no per la llibertat que comporta tenir feina", ha afirmat en roda de premsa.

13:44

El Govern incorpora els antecedents penals de delictes sexuals a la consulta telemàtica

El Govern ha incorporat els antecedents penals pels delictes sexuals a la consulta telemàtica, segons ha explicat la portaveu de l'executiu, Neus Munté.

D'aquesta manera, les persones que opten a feines de l'Administració no hauran de presentar el certificat negatiu dels antecedents, sinó que només caldrà que n'autoritzin la consulta.

13:46

Un nen de 15 anys descobreix una ciutat maia

William Gadoury, un adolescent canadenc de 15 anys, ha descobert una ciutat maia fins ara desconeguda gràcies a la seva teoria segons la qual les civilitzacions maies triaven la ubicació de les seves ciutats seguint la posició de les constelacions.Segons explica el descobridor, la seva teoria es va basar a analitzar 22 constel·lacions en el Codi Maia de Madrid que posteriorment va col·locar sobre el mapa de Google Earth.

13:46

El Govern expressa el condol per la mort de Joaquim Ferrer

La consellera de Presidència, Neus Munté, ha expressat el condol del Govern per la mort de l'exconseller de Cultura, Joaquim Ferrer.

13:48

Sánchez rebutja l'oferta de llistes conjuntes al Senat amb Podemos

El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha rebutjat l'oferta de Podemos de concórrer en una candidatura conjunta al Senat el proper 26 de juny: "No, gràcies, el PSOE és un partit autònom". Així ha respost el líder dels socialistes a la carta que li ha enviat Podem aquest dimarts, per oferir una llista conjunta que permeti acabar amb l'hegemonia del PP a la cambra alta.

 Segons ha explicat Sánchez, ha adreçat el rebuig personalment al líder de Podemos, Pablo Iglesias, amb qui ha parlat per telèfon, després d'un encreuament de missatges, abans que s'anunciés l'oferta de Podem , en la qual ha rebutjat la proposta. "El PSOE és un partit autònom i té un projecte autònom", ha defensat el líder dels socialistes, que ha acusat Iglesias de fer aquest tipus de moviments pensant en els mitjans de comunicació i no amb voluntat real d'acord.

13:52

El Govern aprova un acord amb Moldàvia de col·laboració en Salut

El Govern ha aprovat signar un acord de cooperació amb el ministeri de Salut de la República de Moldàvia per a col·laborar en diferent aspectes relacionats amb la planificació i gestió sanitària, ha informat la consellera Neus Munté.

Segons l'executiu català, Moldàvia vol "enfortir" el seu sistema d'atenció sanitària millorant la formació dels professionals.

13:53

Aturat un comboi d'FGC prop de l'estació de Sant Gervasi

Un comboi d'FGC s'ha avariat avui, poc després de les 13h, a l'interior del túnel que va de Plaça Catalunya en direcció a Reina Elisenda, en concret a prop de l'estació de Sant Gervasi. Fonts del grup ferroviari han indicat que el tren s'ha aturat, segons sembla per una avaria, a l'interior del túnel i que els tècnics preveuen enviar un altre tren per remolcar l'avariat fins a l'estació i permetre que els viatgers puguin baixar-ne.

13:55

Munté nega desacord amb Junqueras sobre augment de l'IRPF

"No hi ha cap desacord", ha assegurat la consellera de Presidència, Neus Munté, en ser preguntada sobre les diferències dins del Govern sobre la conveniència o no d'apujar l'IRPF.

"El vicepresident va parlar de plantejar propostes com fem en qualsevol àmbit", ha reblat.

14:56

Puigdemont dóna suport a Homs en les primàries de CDC

15:09

Obama visitarà Hiroshima

Barack Obama serà el primer president dels Estats Units en actiu que visitarà la ciutat japonesa d'Hiroshima, on el seu país va llançar la primera bomba atòmica de la història, durant una gira que farà a finals d'aquest mes pel Japó i el Vietnam, ha anunciat avui la Casa Blanca. El secretari d'Estat dels EUA, John Kerry, va visitar el mes passat Hiroshima per recordar les víctimes de la bomba atòmica llançada pels Estats Units en aquesta ciutat durant la Segona Guerra Mundial, en el que va suposar el primer homenatge d'un alt càrrec de Washington als morts.

15:25

El Suprem revisa demà la condemna a Millet

El Tribunal Suprem revisarà demà la condemna a un any que l'Audiència de Barcelona va imposar als exresponsables del Palau de la Música Fèlix Millet i Jordi Montull per tràfic d'influències i l'absolució que en la mateixa sentència es va acordar per a l'antiga cúpula d'Urbanisme de Barcelona. En la vista de demà, el fiscal, diverses associacions de veïns i els condemnats hi exposaran els seus arguments a favor que es modifiqui la decisió del tribunal.
 

15:41

Detingut un conductor que quadruplicava taxa alcohol

15:51

L'alcaldessa de l'Hospitalet serà la nova presidenta de la Xarxa de Ciutats Intel·ligents

L'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, Nuria Marín Martínez, ha estat elegida avui nova presidenta de la Xarxa Espanyola de Ciutats Intel·ligents durant la celebració a Granada de la seva assemblea nacional. La regidora substitueix al fins ara president i alcalde de Santander, Íñigo de la Serna. La Xarxa Espanyola de Ciutats Intel·ligents, integrada per 75 ciutats espanyoles, va néixer el 2011 com fòrum per propiciar el progrés econòmic, social i empresarial de les ciutats a través de la innovació i el coneixement.

16:01

L'ambaixador cessat a Bèlgica es reincorpora al Ministeri

L'ambaixador cessat a Bèlgica per absentisme i abús d'autoritat, Ignacio Matellanes, s'ha reincorporat als serveis centrals del Ministeri d'Afers Estrangers i de Cooperació, a Madrid. El diplomàtic va ser destituït de les seves funcions el passat 9 d'abril, després que una inspecció interna detectés "anomalies molt greus" en el funcionament de la missió, com "l'absentisme" de l'ambaixador i el seu abús d'autoritat "a través de la por, l'amenaça i l'enfrontament".

16:14

Entitats i partits de Mataró, contra la Festa al cel

Unes quaranta entitats i empreses de Mataró, així com partits polítics, com ERC, ICV i VolemMataró, han publicat un manifest contra la celebració de la Festa al cel, el festival aeri que se celebrarà en aquesta ciutat l'octubre vinent per tercer any. "L'Ajuntament es gastarà més de mig milió en la nova edició de la festa i, com cada any, han anunciat diners de patrocinadors que mai arriben", denuncien els signants del manifest.

16:35

L'accidentalitat laboral al Vallès Oriental augmenta un 19% en tres anys

Els accidents laborals al Vallès Oriental han augmentat un 19% des de 2013 fins al mes de desembre de 2015, mentre que la contractació -en règim general i autònoms- en aquest mateix període ha estat del 9,8%. La raó és la temporalitat dels contractes que no donen temps a realitzar la formació pertinent en riscos laborals i a la relaxació, per part de les empreses, en l'aplicació "de les mesures de prevenció i formació".

16:44

La CUP explicarà el seu model de pressupostos el dijous

El portaveu de la CUP, Albert Botran, ha avançat que la formació anticapitalista farà dijous a la tarda una conferència política a Nou Barris amb el títol "Què entenem per pressupostos de ruptura". Els cupaires expressaran així el seu plantejament dels comptes que hauran de servir, segons la CUP, per avançar "qualitativament en tres eixos: ruptura, procés constituent i pla de xoc". També es posarà sobre la taula el debat del deute.

17:02

L'UAB dissenya un sistema per recarregar els mòbils sense fils i a distància

Un equip d'investigadors del Departament de Física de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha desenvolupat un sistema per recarregar els mòbils sense fils i a distància. Es tracta d'un mecanisme, en fase experimental, de transferència de l'energia elèctrica entre dos circuits separats l'un de l'altre amb molta eficiència mitjançant l'ús de metamaterials.

17:18

Coscubiela acusa Meritxell Ruiz de "caciquisme"

"Amb caciquisme". Així és com Catalunya Sí Que es Pot considera que està portant Meritxell Ruiz la conselleria d'Educació, després de l'anunci de desenes de tancaments de línies de P3. "La política d'aquest govern és pur continuisme", ha remarcat el diputat Joan Coscubiela, explicant que el seu grup donarà suport a les mobilitzacions convocades per la comunitat educativa contra aquesta decisió. 

 

A banda d'aquesta qüestió, la diputada Gemma Lienas ha anunciat la creació d'una taula social i política contra la violència masclista. La idea és que sigui un grup de discussió que recomani mesures, segueixi les que estan en aplicació i emeti informes públics. Es faria amb organitzacions feministes, grups parlamentaris i institucions com el Consell Nacional de Dones de Catalunya.

 

 

17:36

1.500 accionistes demanen a Amazon que deixi de vendre la col·lecció de roba de Trump

Un grup d'accionistes d'Amazon s'ha afegit a una campanya que demana a la companyia que deixi de vendre la col·lecció de roba de l'aspirant republicà a la Presidència dels EUA Donald Trump, "pel seu sexisme, racisme i xenofòbia". "Malgrat els comentaris racistes i sexistes de Donald Trump, Amazon continua promovent la seva marca i enriquint-se gràcies a ell", afirmen en una carta dirigida al conseller delegat, Jeff Bezos, que fins avui han firmat uns 1.500 accionistes de la companyia.

17:49

Els embassaments catalans, al 70% de la seva capacitat

Les últimes pluges abundants en el Pirineu i el Prepirineu han fet augmentar "notablement" les reserves dels embassament  catalans, que han passat a superar el 70% de la seva capacitat. Entre aquest diumenge i dilluns s'han acumulat més de 50 mil·límetres de precipitació al Pirineu i el Prepirineu amb registres superiors als 100 mil·límetres en cotes altes.

18:09

Rajoy celebra l'acord històric entre el partit del Govern a Irlanda amb l'oposició

El president del Govern en funcions, Mariano Rajoy, ha celebrat l'acord "històric" assolit a Irlanda pel partit conservador del primer ministre Enda Kenny, del Fine Gael (de la mateixa família política europea que el PP) amb el principal partit de l'oposició, Fianna Fáil. En un telegrama dirigit a Kenny, Rajoy el felicita "molt sincerament" per la seva reelecció després de guanyar les eleccions i d'arribar, després de dos mesos i quatre sessions d'investidura, a un "acord històric amb el principal partit de l'oposició".

18:22

Iglesias respon a les crítiques d'Hernando (PP) amb un capítol dels Simpson

18:39

Errejón (Podemos) diu que amb la proposta al PSOE volen evitar que el Senat sigui un instrument de bloqueig del canvi

El podemita Iñigo Errejón ha dit a través de Periscope que han proposat el PSOE que s'uneixin a la coalició Podemos+IU al Senat per evitar que la cambra alta continuï sent un instrument de veto. 

"Hem de treure-li al PP la clau que bloqueja els canvis històrics. El Senat no es pot convertir en una arma de veto i bloqueig de les grans reformes", ha dit. Per això mateix, Errejón també ha demanat a Pedro Sánchez que torni a valorar l'oferta. 

18:46

Comín cessa un alt càrrec d'Avaluacions Mèdiques

El conseller de Salut, Toni Comín, ha apostat per iniciar una nova etapa en les Avaluacions Mèdiques, antiga ICAM, i ha cessat la sotsdirectora general d'aquest servei, Consol Lemonche. A més, Lemonche també ha estat cessada de la plaça que tenia reservada des de l'1 de juliol del 2014 com a sotsdirectora general d'Avaluació i Inspecció Sanitàries i Farmacèutiques.
 

19:02

Iglesias: "Aquest cop sortim a guanyar-los"

19:20

L'ONU confia que la visita d'Obama a Hiroshima reforci el missatge antinuclear

El secretari general de l'ONU, Ban Ki-moon, confia que la pròxima visita del president dels EUA, Barack Obama, a Hiroshima es converteixi en un missatge en favor de l'eradicació de les armes nuclears. La Casa Blanca ha anunciat avui que Obama visitarà aquesta ciutat japonesa el proper 27 de maig i es convertirà així en el primer president nord-americà que visita Hiroshima des que el seu país va llançar la primera bomba atòmica en la història, durant la II Guerra Mundial.

19:44

Detenen l'acusat d'apunyalar mortalment un ancià a Lleida el 2015

Els Mossos d'Esquadra han detingut un home al qual se l'acusa de l'homicidi amb arma blanca ocorregut a Lleida al juny de l'any passat, quan un metge de 82 anys va morir al mig del carrer després de ser apunyalat per una persona a la qual ningú va veure. Segons ha informat la policia autonòmica, membres de la Divisió d'Investigació Criminal de Lleida han detingut avui, després d'una llarga investigació, el presumpte autor de l'apunyalament mortal.

20:05

C's critica les "contradiccions" entre CDC i ERC i rebutja apujar impostos

El portaveu del grup de Ciutadans al Parlament, Carlos Carrizosa, ha criticat avui les declaracions "contradictòries" entre CDC i ERC en política fiscal i ha rebutjat l'opció d'apujar els impostos a Catalunya. El portaveu de Ciutadans ha apostat per ampliar les bases de l'IRPF i la lluita contra el frau, però s'ha mostrat contrari a incrementar els tipus impositius.

20:25

Puigdemont assegura que la investigació catalana és una "marca de país" davant del món

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha lloat aquest dimarts la investigació catalana com una "marca de país" per la qual el territori es distingeixi davant del món, i ha elevat una felicitació al talent existent. En el lliurament dels 26 Premis Nacionals de Recerca, que promouen la Generalitat i la Fundació Catalana per a la Retanca i la Innovació (FCRI), ha subratllat que el territori català és "bressol en investigació" gràcies a la feina de nombrosos centres d'investigació.

20:46

Colau creu que la UE ha de "repensar el seu model de governança"

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha coincidit aquest dimarts amb la secretària general d'Eurocities, Anna Lisa Boni, que la Unió Europea (UE) viu "un moment crític, on ha de repensar el seu model de governança, comptant amb les ciutats". En una reunió, Colau i Boni han compartit la necessitat d'apressar Europa a "fer un exercici d'aprofundiment democràtic per apropar-se als seus principis fundacionals".

21:00

Podemos i IU presenten un programa, on s'inclou el referèndum

En el document titulat 'Canviar Espanya: 50 passos per governar junts', es recullen algunes de les principals demandes que comparteixen les dues formacions com la necessitat de paralitzar els desnonaments, crear una banca pública o posar en marxa un programa de "renda garantida" , i també l'aposta de celebrar un referèndum a Catalunya "amb garanties".

21:04

El dia en cinc titulars