Divendres, 30 de març de 2018
D'acord amb les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya, la Direcció General de Protecció Civil ha activar en fase d'alerta el pla especial d'emergències per risc de vent i ha demanat molta precaució en els desplaçaments i en les activitats a l'exterior, per la possible caiguda de branques, arbres i altres elements estructurals.
La consellera Clara Ponsatí ha sortit en defensa de les primàries que impulsa el periodista i filòsof Jordi Graupera a Barcelona per escollir un candidat de l'independentisme a les eleccions municipals de l'any vinent. Segons Ponsatí, cal renovar i enfortir els lideratges.
La més important és la de Berlín, prevista per diumenge al migdia davant de la Porta de Brandenburg, però també se n'han convocat per aquest divendres a Stuttgart o per dissabte a Munic i Karlsruhe. En els últims dies, les seccions internacionals de l'ANC o els CDR també han promogut mobilitzacions davant de la presó de Neumünster, on és Puigdemont, o en altres ciutats alemanyes com Bremen.
Durant la matinada i el matí començarà a bufar amb força a les Terres de l'Ebre i al Camp de Tarragona, on s'esperen cops que poden superar els 70 quilòmetres per hora. A partir de migdia també hi haurà cops molt forts als cims del Pirineu.
El PSOE ha sancionat amb 300 euros cadascun el senador José Montilla i el també senador Francesc Antich, que el 27 d'octubre de l'any passat es van absentar en la votació al Senat que va ratificar l'aplicació de l'article 155 pel qual l'executiu de Mariano Rajoy intervenia el govern autonòmic de Catalunya.
Salvament Marítim ha anunciat que l'equip de recerca que busca l'home que va desaparèixer dimarts davant la costa de Palamós ha hagut de suspendre les tasques a causa de la mala mar. Les unitats dels diferents cossos d'emergència que participen del dispositiu s'han retirat a les bases respectives. La previsió, segons Salvament Marítim, és que la recerca es reprengui demà quan les condicions meteorològiques ho permetin.
L'accident ha tingut lloc sobre les cinc de la tarda. El conductor de la motocicleta ha hagut de ser evacuat en helicòpter fins l'Hospital de Bellvitge.
El Daydream Festival ha començat aquest divendres al Circuit de Catalunya-Montmeló amb una proposta artística amb més de 70 Djs top de la música electrònica de ball (EDM), techno, house i underground, dividits en quatre escenaris. Entre els artistes programats entre aquest divendres i dissabte hi figuren el premiat Martin Garrix, Dimitri Vegas & Mike Like i altres noms destacats com W&W, Steve Angello, Luciano, Marco Carola, Loco Dice, Martin Solveig, Nicky Romero, Joris Voorn, Dubfire, entre d'altres.
El partit francès Génération, liderat per l'excandidat a les primàries del PS Bemoit Hamon, ha emès un comunicat en què acusa el govern de Mariano Rajoy de "no respectar els fonaments de la democràcia" i critica la passivitat i silenci dels líders europeus davant el conflicte català i l'actitud de l'executiu espanyol.
El fet es va produir en el marc de l'audició de 'La passió segons Sant Marc' de Johann Sebastian Bach al Castell de Versalles, en aquesta localitat francesa. Després de conduir l'obra de Bach, els aplaudiments del públic van comportar un bis de l'orquestra. Va ser aleshores quan Savall va explicar que el que s'interpretaria a continuació era "un cant de solidaritat i compassió".
Pep Guardiola ha assegurat que tot el que ha fet aquest moviment en els darrers anys ho ha fet "de manera, no pacífica, més que això". El tècnic del Manchester City ha considerat que es pot "estar d'acord o no" amb les idees del moviment independentista, però ha afirmat que quan es diu que aquest moviment és generador de violència "s'equivoquen de ple".
Un ciclista de 57 anys ha resultat ferit greu aquest divendres al matí en un accident amb un turisme implicat a la B-510 a Argentona (Maresme). El xoc s'ha produït per causes que es desconeixen. L'home ha estat evacuat per aire a l'Hospital Can Ruti de Badalona.
Un 97,89% dels 400.000 vehicles previstos en el marc de l'operació sortida de Setmana Santa han abandonat l'àrea metropolitana entre les tres de la tarda de divendres i tres del migdia d'aquest dissabte, segons ha informat el Servei Català de Trànsit. En concret, fins a aquesta hora han utilitzat les principals vies de sortida de Barcelona i els entorns 326.952 vehicles, una xifra inferior als 420.252 vehicles registrats durant el mateix període de l'any passa
El Servei Meteorològic de Catalunya ha emès aquest divendres un avís per vent davant la previsió de fortes ventades del nord-est durant aquest dissabte. Durant la matinada i el matí començarà a bufar amb força a les Terres de l'Ebre i al Camp de Tarragona, on s'esperen cops que poden superar els 70 quilòmetres per hora. A partir de migdia també hi haurà cops molt forts als cims del Pirineu. Independentment, al quadrant nord-est el vent quedarà fluix i de direcció variable, sobretot a partir del matí. A banda, bufarà la tramuntana a l'Empordà amb alguns cops forts. Concretament, s'esperen cops de més de 50 km/h arreu, i superiors als 70 km/h a punts del Litoral i Prelitoral central i sud i a cotes elevades del Pirineu. A banda del vent, també hi haurà algunes nuvolades i ruixats.
El Comitè de Defensa de la República de Berlín ha projectat una imatge a una antiga presó alemanya en què s'hi pot llegir 'Llibertat per Puigdemont' en alemany.
El districte barceloní de Ciutat Vella ha precintat aquesta setmana dos associacions cannàbiques que funcionaven sense llicència municipal, situades als carrers Moles i Roca, després de la investigació policial realitzada per la Guàrdia Urbana i l'actuació administrativa dels Serveis Jurídics del districte.
El govern alemany ha decidit mantenir una posició de neutralitat total davant l'euroordre d'Espanya contra el president Carles Puigdemont, cosa que significa que tot dependrà del que decideixi en primer lloc la Fiscalia i després el Tribunal Superior de Schleswig Holstein, segons informa la revista Der Spiegel. El govern alemany tampoc exercirà el dret de veto en contra del que decideixi la Justícia, al qual tindria dret.
El portaveu del Partit Demòcrata (PDeCAT) al Senat, Josep Lluís Cleries, ha exigit al govern espanyol que expliqui “sobre quina empara legal" el CNI va vigilar, seguir i investigar Carles Puigdemont encara que no hi hagués cap euroordre.
Un 81,74% dels 400.000 vehicles previstos en el marc de l'operació sortida de Setmana Santa han abandonat l'àrea metropolitana entre les tres de la tarda de divendres i les dotze del migdia d'aquest dissabte, segons ha informat el Servei Català de Trànsit.
Salvament Marítim i Bombers han reprès la recerca del jove que dimarts a la tarda va caure per la borda d'un ferri quan el vaixell passava per davant la costa de Palamós (Baix Empordà). Els cossos pentinaran aquest divendres l'àrea que s'estén entre Sant Feliu de Guíxols i Blanes, tant arran de costa com més mar endins.
Un 62,31% dels 400.000 vehicles previstos en el marc de l'operació sortida de Setmana Santa han abandonat l'àrea metropolitana entre les tres de la tarda de divendres i les deu del matí d'aquest dissabte, segons ha informat el Servei Català de Trànsit.
El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, assegura que "la política de blocs s'ha de superar" i que la sortida a l'actual situació passa "perquè una meitat no s'imposi a l'altra". En una entrevista publicada aquest divendres al diari 'El País', el líder del PSC ha explicat que a ell li va "semblar bé plantejar a la societat i als mitjans de comunicació el debat sobre la necessitat d'un Govern de concentració", tot i que al secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, li va semblar "una proposta inviable".
"Les pitjors violacions de drets humans a Europa occidental en les últimes dècades". Després de fer un repàs pels esdeveniments que han tingut lloc a Catalunya en aquests darrers mesos, el setmanari alemany Stern entrevista avui un professor de Filologia Romànica de la Universitat de Bremen Axel Schönberger, que assegura que el cas català ja va arribar a Alemanya temps abans que detinguessin el president Carles Puigdemont.
El recurs d'apel·lació de la cupaire Anna Gabriel, que ara viu a Suïssa, contra la interlocutòria de processament per desobediència considera que el Tribunal Suprem utilitza l'anomenat "dret penal de l'enemic" per lluitar contra l'independentisme. Així, opina que es persegueixen no pas els fets concrets sinó el que els polítics independentistes "poden fer". L'escrit demana l'arxivament de la causa i que, com a molt, sigui enjudiciada a Barcelona, en un jutjat ordinari o al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), i no pas al Suprem.
Les visites a la presó són limitades. Les trucades amb els familiars són de cinc minuts, les visites setmanals de quaranta -sempre darrere d'un vidre-, i només una vegada al mes hi pot haver contacte físic, com abraçades i petons.
Els equips d'emergències han suspès fins demà divendres al matí la recerca de l'home que va caure d'un ferri a prop de Palamós dimarts a la tarda. Es tracta d'un jove de 22 anys i nacionalitat francesa, segons ha confirmat Salvament Marítim. Les tasques es van iniciar el dimarts mateix i han continuat tant el dimecres com avui dijous.
El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, va admetre implícitament que el president Carles Puigdemont no hauria comès cap delicte de malversació de fons públics en relació amb el referèndum d'independència de l'1 d'Octubre.
El jove cantant de la boy band One Direction Harry Styles actuarà aquest divendres en el Palau Sant Jordi de Barcelona, abans de fer-ho en el Wizink Center de Madrid dissabte.
El magistrat del jutjat d'instrucció 3 de Reus (Tarragona) ha acordat aquest dijous presó provisional comunicada i sense fiança per al detingut en relació amb la mort d'un home a Riudecanyes.
Els equips d'emergències han suspès fins aquest matí la recerca de l'home que va caure d'un ferri a prop de Palamós dimarts a la tarda.
Els carrers de Verges han tornat a ser un dels epicentres de les processons que es fan arreu de Catalunya durant la Setmana Santa. Més de 5.000 persones s'han acostat a aquesta població per veure la tradicional Dansa de la Mort.
ACN
Algunes portades del dia