Una baralla, possible origen de l'apunyalament de Sants

M.E.Martí / M.Bleda / A.Esteban

Dimarts, 2 d'agost de 2016

Les imatges de l'apunyalament de Sants

 

Es restableix la normalitat a l'estació de Sants després de les detencions

Els Mossos han donat per restablerta la normalitat al vestíbul de l'estació de Sants de Barcelona després de la detenció de dos individus, un dels quals ha apunyalat almenys dues persones, que han estat traslladades a centres sanitaris, en una baralla aquest vespre. Els agents han confiscat al segon detingut una pistola amb dues o tres bales amagada en una motxilla, segons ha sabut El Nacional.

Un segon detingut a Sants portava una pistola

Una segona persona detinguda arran de l'apunyalament a l'estació de Sants portava una pistola amb dues o tres bales amagada en una motxilla, que és on l'han trobat els Mossos en procedir a escorcollar-lo.

Un detingut i dos ferits

Segons fonts policials, hi ha una persona detinguda i dues ferides. L'origen dels fets podria haver estat una baralla entre el detingut i un grup de persones de nacionalitat estrangera. 

 

Els ferits ja han estat evacuats pels serveis mèdics

Foto: Sergi Alcàzar

Una persona continua a terra a Sants i una segona ha estat traslladada

Al vestíbul de l'estació de Sants una persona continuava a terra a aquesta hora després de la baralla en què s'han produït tres apunyalaments i una segona ha estat traslladada a un centre sanitari per rebre atenció presumiblement arran de les ferides.

 

 

Una baralla, possible origen de l'apunyalament de Sants

Les primeres dades sobre l'apunyalament de tres persones aquest vespre a l'estació de Sants de Barcelona apunten a una baralla provocada per dos individus, possiblement indigents, habituals de la zona, segons fonts consultades per El Nacional

Diverses dotacions del SEM i dels Mossos s'han desplaçat al lloc

Foto: Adrià Esteban

Els fets han tingut lloc al vestíbul de l'estació de Sants

L'home ha agredit a tres persones als voltants de les 20:30 d'aquest vespre.

 

Foto: Marta Lasalas

Detingut un home a Sants després d'apunyalar tres persones

Els Mossos han detingut un home a l'estació de Sants, a Barcelona, després d'haver apunyalat tres persones. Per ara es deconeixen més detalls dels fets.

 

 

Foto: Adrià Esteban

Detingut un home a Sants després d'apunyalar tres persones

El Defensor del Poble Europeu investiga l'acord UE-Turquia sobre refugiats

El Defensor del Poble Europeu ha iniciat una investigació després d'haver rebut cinc queixes contra la Comissió Europea per l'Acord entre la Unió Europea i Turquia sobre refugiats. Les protestes davant del Defensor del Poble partien de dos particulars i tres ONG: El Comitè Espanyol d'Ajuda a Refugiats (CEAR), l'associació Women's Link Worldwide i l'Associació Espanyola de Joves Advocats.

Detinguda una veïna lleidatana per un robatori violent a un ancià

Els Mossos d'Esquadra van detenir aquest dilluns a Lleida una veïna de la ciutat de 56 anys, amb nombrosos antecedents, com a presumpta autora d'un robatori amb violència a un home d'edat avançada. L'assaltant va empènyer l'home a la terrassa d'un bar de Lleida, després que aquest li reclamés els 20 euros que li havia sostret de la butxaca de la camisa. 

Dos incendis forestals controlats a Rubí i Sant Fruitós de Bages

Els Bombers de la Generalitat treballen aquest dimarts a la tarda en dos incendis forestals a Rubí (Vallès Occidental) i Sant Fruitós de Bages. Els dos focs ja estan controlats i no han obligat a fer desallotjaments. L’avís de l’incendi de Rubí s’ha rebut a les 15.44 hores entre les urbanitzacions Ximelis i les Valls de Sant Muç. Pel que fa al foc de Sant Fruitós de Bages, l’avís d’incendi s’ha rebut a les 16.06 hores a prop de les piscines de les Brucardes.

Obama afirma que Trump "no està capacitat" per ser president dels EUA

El president dels EUA, Barack Obama, ha afirmat avui que el candidat republicà a la Casa Blanca, Donald Trump, "no està capacitat" per a la Presidència del país i que "continua provant" que aquesta afirmació és certa amb els seus comentaris sobre els pares musulmans d'un soldat mort a l'Iraq.


Obama s'ha preguntat, a més, "per què" els dirigents republicans continuen donant suport al magnat, amb referència als diputats del Congrés Paul Ryan i Mitch McConnell. "Ha d'arribar un punt en el que diguin prou", ha conclòs el president.

El Departament de Territori i Sostenibilitat es reestructura

El Consell Executiu del govern català ha aprovat aquest dimarts el Decret de reestructuració del Departament de Territori i Sostenibilitat, que ordena i ajusta la seva configuració arran de l’assumpció de les noves competències en matèria de Biodiversitat i Medi Natural.

Rivera celebra que PDC no tingui grup propi: "Ja no hi haurà cap grup separatista més prenent la paraula"

Desarticulada una banda que robava bateries de repetidors de telefonia

Agents de la Guàrdia Civil i dels Mossos d'Esquadra han detingut cinc membres d'una banda especialitzada en el robatori de bateries d'emergència en repetidors de telefonia mòbil ubicats a la franja occidental de Catalunya i la província d'Osca.

 

Les indagacions van permetre intervenir un total de 55 bateries que havien estat venudes pels detinguts en un centre de gestió de residus. Posteriorment, es va interceptar a la N-II al seu pas per Fraga una furgoneta en la qual membres de la banda transportaven 24 bateries més.

Col·lapse a urgències de Hospital de Tortosa pel tancament de 43 llits

La CGT ha denunciat avui que el tancament durant aquest estiu de 43 llits a l'Hospital Verge de la Cinta de Tortosa està saturant el servei d'urgències d'aquest centre, de referència per a les Terres de l'Ebre.



El tancament dels llits obliga, segons el sindicat, a mantenir en urgències a pacients durant "llargs períodes de temps" i provoca "una saturació del servei sobre personal i espais".

Podemos crea grups territorials basc, català i valencià al Senat

El grup parlamentari d'Unidos Podemos i les confluències al Senat ha constituït avui formalment tres grups territorials -basc, català i valencià- amb la intenció de "donar visibilitat" a tots els territoris del país i que comptin amb representació en la Cambra alta. 

 

Els grups nacionals treballaran d'igual a igual amb l'estatal, segons ha explicat el portaveu d'Unidos Podemos, Ramón Espinar. Concretament, el basc constarà de sis senadors, el català de cinc i el valencià de tres. 

El Govern destina 11,4 M€ per cobrir el servei del telèfon 112 d’Emergències

El Govern ha aprovat avui la despesa pluriennal, per a un període de dos anys, destinada al servei d’atenció i de gestió del telèfon 112 d’Emergències de Catalunya (CAT112).

 

S’hi destinen 11,4 milions d’euros que garanteixen la disponibilitat de personal per atendre les trucades que es reben cada dia des de dues sales, una situada a la Zona Franca de Barcelona, i l’altra a l’edifici CAT112 de Reus (Baix Camp). Ambdues sales gestionen de mitjana el 50% de les trucades totals.

Pokémon, també a la sala de premsa del Govern

El moment en què Puigdemont i Junqueras reben la notificació del TC

Puigdemont: "Fan política allà on no toca i dimiteixen de fer-ne allà on és indispensable"

Pastor: "Sempre treballarem segons l'ordenament jurídic"

Ho afirma la presidenta del Congrés, Ana Pastor, després que el líder de CDC a la cambra, Francesc Homs, ha dit que "no és habitual" que 7 membres de la taula s'hagin abstingut i 2 hagin votat en contra que el seu partit tingui grup propi.

Pastor: "Rajoy disposarà del 'temps raonable' fins que se celebri la sessió d'investidura"

Pastor, en referència a que no hi hagi grup convergent: "Hem repassat antecedents, i mai en un cas similar s'ha concedit grup propi"

CDC passaria al grup mixt i En Marea al grup d'Unidos Podemos-En Comú Podem

CDC passaria al grup mixt del Congrés i En Marea al grup d'Unidos Podemos-En Comú Podem, segons acaba de fer públic la presidenta de la Cambra Baixa, Ana Pastor.

Homs: "Avui ha començat la campanya electoral"

Homs: "El PP ha accedit a la condició que li ha posat C's: que CDC no tingui grup"

Homs: "El PP està buscant el suport a tota velocitat de C's"

Homs: "La decisió té una component arbitrària molt evident"

El portaveu convergent al Congrés dels Diputats, Francesc Homs, està valorant en roda de premsa la decisió de la Mesa de la Cambra d'impedir la constitució d'un grup propi del PDC.

Homs: "No es perdona el que va passar al Parlament la setmana passada"

Homs: "La votació (de la Mesa) no deixa de ser sorprenent"

Homs: "No es perdona el que va aprovar el Parlament de Catalunya"

Homs: "No deixen de ser sorprenents els 2 'no' i les 7 abstencions a la Mesa"

Homs: "Ens podem impedir el grup però no podran amb nosaltres"

Munté veu una "represàlia" en el no al grup propi del PDC al Congrés

La consellera de Presidència, Neus Munté, assegura que el fet que la Mesa del Congrés no hagi atorgat un grup propi al Partit Demòcrata Català obeeix a una represàlia per la votació de dimecres passat al Parlament. "És evident que és una represàlia a una formació política que forma part de la majoria independentista per la votació de dimecres al Parlament", ha assegurat tot afirmat que hi ha informes jurídics favorables al grup propi per al PDC i precedents. 

Munté confirma que el Govern ha rebut les notificacions del TC i reitera l'obediència del Govern al Parlament

La consellera Neus Munté ha confirmat que un cop finalitzada la reunió del consell executiu han rebut tots els membres del Govern la notificació del TC que suspèn la votació de les conclusions de la comissió del procés.

Munté ha insistit en destacar l' "obediència d'aquest Govern al mandat democràtic que vam rebre el 27S i les resolucions del Parlament amb una sòlida majoria que avala el full de ruta". "No som massa donats a gesticular sinó a fer la feina. I aquí estem", ha reblat.

Munté ha insistit que el Govern compleix els mandats i resolucions del Parlament.

Rajoy: "Sánchez reclama la investidura perquè no hi hagi govern"

Rajoy desconeix fins quan continuarà els contactes amb els partits

Rajoy: "Un govern del PSOE, Podemos, CDC i ERC no em sembla el millor"

Rajoy: "Estic en l'operació de l'estovament"

Rajoy: "No és raonable bloquejar ni anar a unes terceres eleccions"

Rajoy: "Amb C's ens uneixen més coses que no pas ens separen"

Rajoy: "C's no m'ha pressionat perquè CDC no tingui grup propi"

Rajoy: "Faré tot el possible perquè no hi hagi eleccions"

Rajoy: "Seria un disbarat que se celebressin terceres eleccions"

Rajoy: "No hi pot haver investidura ni govern si el PSOE manté la seva posició"

Rajoy insisteix que en l'acord hi poden ser Rivera i Sánchez

Rajoy no preveu "grans dificultats" per entendre's amb Rivera

Rajoy: "Els espanyols el primer que volen és que hi hagi un govern"

Rajoy evita aclarir si es presentarà a la investidura

"L'urgent és formar govern", ha afirmat el president en funcions, "no [fer] un debat"

Rajoy: "Tenim una responsabilitat compartida [amb el PSOE]"

Rajoy: "Sánchez m'ha transmès que està decidit a escoltar-me"

Rajoy: "Si el senyor Sánchez es manté en el no tornarem a repetir eleccions"

Rajoy: "L'única alternativa a l'acord amb el PSOE és repetir eleccions"

Rajoy ofereix al PSOE des del govern de coalició a la col·laboració parlamentària

Rajoy ofereix a Sánchez 4 grups de treball per negociar

- reformes institucionals

- política econòmica/pressupostos i nou model de finançament autonòmic

- pacte nacional d'educació

- política social 

Rajoy veu possible i necessari arribar a "alguna mena d'entesa" amb el PSOE

Rajoy ofereix a Sánchez un "diàleg obert"

Rajoy: "Calen compromisos i un govern que pugui governar"

Rajoy: "Falta moltíssim per assolir l'objectiu dels 20 milions de llocs de treball"

Rajoy: "No n'hi ha prou que el candidat sigui investit"

Rajoy: "Cal fer front als desafiaments de l'independentisme"

Rajoy: "Espanya necessita un govern"

Rajoy: "Li he exposat a Sánchez la gravetat de la situació"

Rajoy: "La meva intenció és parlar i negociar un programa de govern"

Rajoy compareix davant la premsa al Congrés

El president del govern espanyol en funcions, Mariano Rajoy, compareix al Congrés després de la reunió amb Pedro Sánchez

Rivera celebra que CDC s'hagi quedat sense grup propi

Sánchez: "Si les dretes diuen no, per què l'esquerra ha de donar suport a Rajoy?"

Sánchez: "En última instància decidirà el comitè federal"

CDC es queda també sense grup al Congrés

El president i els consellers reben l'advertiment del TC

Sánchez: "Rajoy no m'ha respost si es presentarà a la investidura"

Sánchez evita aclarir si es presentaria a una investidura alternativa

Sánchez: "Les dretes s'han de posar d'acord, les esquerres, fer oposició"

Cop de porta de Sánchez a Rajoy

El líder del PSOE, Pedro Sánchez ha comunicat al president del govern espanyol en funcions, Mariano Rajoy, que no li donarà suport per ser investit, si bé s'ha ofert a negociar diversos pactes d'Estat. Sánchez ha animat el líder popular a pactar una majoria amb C's i les forces nacionalistes (179 diputats) amb què va negociar la Mesa del Congrés.

Sánchez: "Farem una oposició útil i responsable"

Sánchez: "Rajoy m'ha ofert una gran coalició"

Sánchez: "No donarem suport a qui volem canviar"

Sánchez: "L'obligació de Rajoy és presentar-se a la investidura"

Rajoy no aclareix a Sánchez si es presentarà a la investidura

Sánchez: "L'esquerra no donarà suport a les dretes"

Sánchez anima Rajoy a un pacte amb C's i els nacionalistes

Sánchez: "He dit a Rajoy que comenci a treballar amb els seus aliats"

Sánchez: "Cal superar la crisi territorial"

Sánchez: "He dit a Rajoy que cal un govern com més aviat millor"

El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, compareix en roda de premsa al Congrés després de reunir-se amb Mariano Rajoy. "He plantejat al senyor Rajoy la necessitat que es formi un govern com més aviat millor", ha dit.

Acaba la reunió entre Rajoy i Sánchez

Obama, fart del "llenguatge-porqueria" de Trump

"Com a comandant en cap estic cansat del llenguatge-porqueria contra l'Exèrcit americà i les seves tropes". El president dels EUA, Barack Obama, ha contestat aix´`i al candidat republicà, Donald Trump, com a reacció a les crítiques d'aquest als pares d'un oficial mort a la guerra d'Iraq. 

 

Els EUA ataquen objectius d'Estat Islàmic a Líbia

El Pentàgon ha confirmat que els EUA han començat a atacar objectius d'Estat Islàmic (EI) a Líbia a petició del govern del país nord-africà.

C's votarà en contra del grup propi de CDC al Congrés

C's votarà en contra del gru propi al Congrés per a CDC en la reunió de la Mesa de la Cambra Baixa, que se celebra avui. El PP i el PSOE podrien abstenir-se o votar també en contra, opcions que deixarien en tot cas als convergents sense grup propi al parlament espanyol per primera vegada. Ahir es van quedar ja sense grup al Senat en votar en contra els populars.

El Papa nomena la comissió per estudiar que hi hagi dones diaques

El Papa Francesc ja ha nomenat les persones que formaran part de la comissió que estudiarà la possibilitat d'incorporar dones com a diaques a l'Església. La proposta la va llançar a l'aire el mes de maig, en una congregació de 900 líders catòlics al Vaticà, i ara la durà a la pràctica.

Rajoy: "Espanya no pot estar ni un minut més en funcions"

El president del Govern espanyol en funcions, Mariano Rajoy, ha subratllat aquest matí, abans de la reunió amb Pedro Sánchez, que Espanya "no pot estar ni un minut més en funcions". Rajoy ha destacat que es necessita ja un Executiu per donar "nous i vigorosos estímuls a la recuperació i a l'ocupació".

"És l'hora de la responsabilitat, una responsabilitat que ens exigeix a tots pensar en el bé d'Espanya i dels espanyols per sobre de totes les coses", ha conclòs el líder popular.

La FaPaC demana que la derogació de la LOMCE condicioni la investidura

La Federació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes de Catalunya (FaPaC), demana, així, que les formacions polítiques siguin conseqüents amb les promeses electorals.

Cau un grup acusat d’estafar 17.000 euros amb falses vendes de mòbils i consoles

La policia espanyola i la Guàrdia Civil han desarticulat el grup criminal a Barcelona i Castelldefels. Les víctimes ingressaven els diners dels articles però no els van arribar a rebre mai.

El Govern lamenta que l'augment de l'ocupació es basi en temporalitat i estacionalitat

El secretari general de Treball, Assumptes Socials i Famílies de la Generalitat, Josep Ginesta, celebra la reducció de l'atur a Catalunya aquest mes de juliol, però lamenta que la creació d'ocupació es basi en la contractació temporal i l'estacionalitat. "El 90% dels contractes són temporals, i tan sols el 10% són indefinits", ha destacat.

Sánchez acudirà a la reunió amb Rajoy amb el 'no' del PSOE i una llista de preguntes

El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, acudirà avui a la reunió amb el president del Govern espanyol en funcions, Mariano Rajoy, amb el 'no' dels socialistes a la seva investidura i amb una llista de preguntes que vol plantejar al líder del PP, de qui, segons fonts de Ferraz, espera "respostes clares, comprensibles i directes".

Barcelona invertirà 11 milions en el nou mercat del Bon Pastor

L'Ajuntament de Barcelona ha iniciat la licitació per construir el nou mercat del Bon Pastor, en el districte de Sant Andreu, per un import d'11 milions d'euros.

Rajoy: "Feina és vida"

Juncker proposa el britànic Julian King com a comissari de Seguretat

El president de la Comissió Europea (CE), Jean-Claude Juncker, ha proposat avui que el britànic Julian King, elegit pel primer ministre britànic, David Cameron, per substituir al dimitit comissari Jonathan Hill, ocupi la cartera d'Unió de la Seguretat.

Detingudes 13 persones que marcaven els domicilis per robar

Evacuen 16 turistes de dos habitatges per la fuita en un regulador de gas a Lloret

Una fuita en el regulador d’una casa unifamiliar va obligar aquest dilluns a desallotjar 16 turistes de nacionalitat holandesa de dos habitatges de Lloret de Mar, segons han informat els Bombers de la Generalitat, que van rebre l’avís minuts després de dos quarts de dotze de la nit.

Cau l'atur en 9.044 persones aquest juliol a Catalunya

L'atur baixa en 83.993 persones el juliol, la caiguda més important aquest mes des del 1997

El nombre d'aturats registrats en les oficines dels serveis públics d'ocupació (antic Inem) va baixar al juliol fins a 3.683.061 persones, el seu menor nivell des d'agost de 2009, després d'experimentar un descens de 83.993 aturats respecte al mes anterior (-2,2%), la seva retallada més important en un mes de juliol des de 1997.

Mundó: "El vot dels ciutadans a les urnes sempre està per sobre de les lleis"

El conseller de Justícia, Carles Mundó, ha parlat avui a El Matí de Catalunya Ràdio després que ahir el Tribunal Constitucional suspengués les conclusions de la comissió del Procés Constituent que va aprovar el Parlament i ha dit:

  • El govern del PP, un cop més, trasllada al TC una decisió política que li pertocaria a ell
  • El govern intenta utilitzar el TC per suspendre l'autonomia de Catalunya per la porta del darrere
  • Només faltaria que un Parlament escollit democràticament no pogués expressar lliurament les seves opinions polítiques
  • La democràcia i el vot dels ciutadans a les urnes sempre estan per sobre de les lleis
  • El debat que tenim a Catalunya és inequívocament de naturalesa política i és un frau utilitzar els tribunals per impedir-lo

Rajoy portarà a la trobada amb Sánchez un document que fixa prioritats immediates

El president del Govern central, Mariano Rajoy, té previst portar avui a la trobada amb Pedro Sánchez un document amb les deu prioritats més immediates que hauria d'aprovar el pròxim govern.

El BOE publica la decisió del TC de suspendre la declaració de ruptura catalana

El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) publica avui la providència aprovada aquest dilluns pel Tribunal Constitucional (TC) per la qual els onze magistrats van acordar suspendre la resolució per la qual el Parlament va donar inici al procés de secessió.

Noves enquestes donen una folgada victòria a Clinton davant Trump

La candidata demòcrata a la Casa Blanca, Hillary Clinton, lidera de forma folgada la intenció de vot davant el seu rival republicà, Donald Trump, d'acord amb dues noves enquestes divulgades avui per mitjans nord-americans.

Convocada a les 12.00 hores la reunió de la Mesa del Congrés que decidirà si CDC té grup

La presidenta del Congrés, Ana Pastor, ha convocat per a les dotze del migdia d'avui la reunió de la Mesa de la Cambra Baixa que determinarà si finalment Convergència tindrà grup parlamentari propi o, per primera vegada des de la Transició, acaba en el Grup Mixt juntament amb Compromís, Bildu i altres partits minoritaris.

El que has de saber avui de l'actualitat

Al matí, el Ministeri d'Ocupació publica les dades de l'atur registrat del juliol. El mes passat el nombre d'aturats registrats a Catalunya es va reduir en 20.145 persones, cosa que va situar el nombre total de desocupats en 450.060.

 

Més tard, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, encapçalarà la reunió setmanal del Consell Executiu. El govern en ple es reunirà per primer cop des de l'anunci d'ahir del TC de la suspensió de les conclusions del Procés Constituent.

 

A la tarda, el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i el tinent d’alcaldia de l’àrea d’Empresa, Cultura i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, es reuneixen per estudiar mecanismes conjunts d’atracció d’inversions estrangeres a Barcelona i Catalunya.

 

A Madrid, Mariano Rajoy es reuneix amb Pedro Sánchez per explorar acords de cara al debat d'investidura. De moment, les posicions dels dos líders són allunyades. Sánchez es nega a abstenir-se i Rajoy no té els suports necessaris.

 

Algunes portades del dia

...