El Partit Popular posarà tota la carn a la graella a Barcelona i hi farà l’acte central de la campanya electoral de les eleccions estatals del 23 de juliol. Segons han explicat fonts de la formació, a l’acte hi participarà el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, i altres membres de la cúpula estatal, tot i que la data encara no està confirmada. D’aquesta manera, el PP demostra que aconseguir un bon resultat a Catalunya és primordial per a l’èxit electoral de Feijóo, que aspira a treure fins a deu diputats a les quatre circumscripcions catalanes. A les últimes eleccions generals, les de novembre de 2019, el PP es va quedar en dos.
📬 Per què s'avancen les Eleccions Generals 2023?
🗳️ Com sol·licitar el vot per correu per a les eleccions generals 2023? Terminis i documentació
📅 Com em puc excusar d'una mesa electoral a les eleccions generals si tinc un viatge?
Sense la competència de Ciutadans —que ha declinat presentar-se als comicis—, els populars estan convençuts que obtindran “un resultat històric” a la demarcació de Barcelona, on confien arreplegar-hi cinc o sis escons. També volen treballar de valent per recuperar la representació a Tarragona, Lleida i Girona, on fa quatre anys es van quedar amb el comptador a zero. Tenen la moral alta i asseguren que pensen aprofitar tant l’empenta de Feijóo arreu de l’Estat apostant per la “moderació i pragmatisme”, com els excel·lents resultats obtinguts a les eleccions municipals i autonòmiques del 28 de maig. Com a prova de l’entusiasme que tenen a Catalunya, Feijóo arrencarà la campanya electoral aquest dijous des de Castelldefels, on el conservador Manu Reyes ha recuperat la batllia vuit anys després. En total, Feijóo haurà visitat quatre vegades terres catalanes en qüestió de 20 dies. El líder del PP vol ser a Catalunya el garant del reagrupament del centredreta i dreta catalans.
El factor Martín Blanco
El candidat a Barcelona, l’ex de Ciutadans Nacho Martín Blanco, es farà un fart de fer quilòmetres a la demarcació de Barcelona. Vol centrar molts esforços a la capital catalana, on pensa trepitjar tots els districtes, però també visitarà altres ciutats com Vilanova i la Geltrú, Vic o Sant Cugat. En canvi, Martín Blanco s’abstindrà de fer mítings i actes a Tarragona, Girona i Lleida, demarcacions que deixarà per als respectius candidats d'aquests territoris.
El pressentiment positiu del PP s’ha de contrastar amb els resultats històrics del PP a Catalunya en eleccions generals. L'última ocasió que els populars van presidir el govern estatal, després dels comicis de juny del 2016, Mariano Rajoy va treure a Catalunya sis escons. Llavors el gallec va governar en minoria. En la darrera majoria absoluta del PP, la del 2011, Rajoy va obtenir onze escons a les quatre circumscripcions catalanes. I en la majoria absoluta de José María Aznar del 2000, el PP es va alçar amb 12 representants catalans a les corts espanyoles. Amb tot, el CEO publicat aquest dimecres preveu que el PP aconsegueixi entre sis i vuit escons, frec a frec a la part alta de la forquilla amb Junts (7-9) i Esquerra Republicana de Catalunya (8-19).
