IAG revelarà avui a Barcelona els detalls del nou model operatiu de baix cost per a vols de llarg radi, que el grup aeri llançarà el juny des de l'aeroport de Barcelona-El Prat, a destinacions com Los Angeles i San Francisco (EUA); Buenos Aires, l'Havana i Santiago de Xile, a Llatinoamèrica, i Tòquio, a Àsia.

La decisió sobre la fórmula amb què IAG es llançarà al segment dels vols low cost de llarga distància des del Prat la donarà a conèixer el conseller delegat del grup, Willie Waslh, en una roda de premsa a Barcelona.

El grup aeri, que engloba Iberia, British Airways (BA), Vueling i Aer Lingus, buscarà així contrarestar l'oferta de Norwegian, primera baix cost a oferir vols de llarga distància a Espanya, i entrar a competir en aquest mercat. L'aerolínia noruega volarà des de Barcelona a Los Angeles, San Francisco, Nova York i Miami al juny.

Nova marca?

IAG va dir llavors que operaria aquests vols amb dos avions A330, per la qual cosa Iberia i Aer Lingus es perfilaven com a candidates per al desenvolupament de la nova operativa en comptar amb aquests models a la seva flota. No obstant això, va assenyalar que estava estudiant operar aquests vols amb una companyia del grup o fins i tot crear una nova marca.

Iberia ha firmat un acord recentment amb els seus pilots i amb quatre dels sindicats de tripulants de cabina (TCP) en la companyia, que modifica l'actual conveni, i que permet a l'aerolínia espanyola desenvolupar aquests vols per a IAG, fins i tot sota una altra marca, si així es decidís. La decisió es coneixerà aquest divendres.

Amb aquest projecte IAG reforçarà amb llarga distància en baix cost la seva oferta al Prat, on a més Iberia i l'aerolínia catalana uniran forces per a un renovat pont aeri entre Madrid i Barcelona a partir de juliol. Vueling, fundada el 2004 i companyia líder al Prat, cobreix una xarxa de més de 130 ciutats a Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica, amb una flota de 90 avions.