Els clams de Seat han estat escoltats a Wolfsburg. Finalment, Volkswagen podria apostar per la planta de Martorell per construir el seu nou crossover (CUV) elèctric i els de Seat, l'Arona, i el d'Skoda, el Kamiq. Aquest nou model de Volkswagen, l'ID.2, sortirà al mercat l'any 2025, tal com havia plantejat l'automobilística catalana i no serà fins un any més tard, el 2026, quan vegin la llum el nou Arona i el nou Kamiq. Així ho va informar aquest cap de setmana la mateixa empresa alemanya durant la seva convenció on va anunciar els seus plans per a la mobilitat elèctrica de cara als pròxims anys.

Segons es va desprendre d'aquesta convenció, el nou ID.2 tindrà una autonomia d'entre 250 i 400 quilòmetres, per tant no serà un cotxe elèctric pensat per a l'àmbit urbà, sinó que també estarà preparat per a viatges més llargs i costarà al voltant dels 20.000 euros

El propòsit de Seat, més a prop

Aquest anunci, que per si sol ja és una bona notícia per la planta de Martorell, ho és encara més si ho lliguem als propòsits que es va marcar l'empresa a curt termini, Aquest mes de març, Seat ja va assegurar que la seva voluntat és construir més de mig milió de cotxes elèctrics l'any per a tot el grup Volkswagen

Per poder arribar a aquest objectiu, l'empresa ja va avisar que s'haurien d'adaptar les instal·lacions de Martorell per tal de produir vehicles elèctrics i això suposaria una inversió de, aproximadament, 2.400 milions d'euros. De fet, en aquella ocasió la companyia ja va anunciar que el nou model elèctric sortiria al mercat l'any 2025, que valdrà entre 20.000 i 25.000 euros, tal com va anunciar la seva empresa matriu aquest cap de setmana. 

Ara bé, Seat ja va avisar, i vincular, que la construcció d'aquest nou model a Martorell depèn de la implicació de la Comissió Europea i el govern espanyol. Aquest anunci, cal recordar, que s'emmarcava en el projecte global de Seat, amb una quinzena d'empreses més, que inclou comptar amb una fàbrica de bateries prop de la planta de Martorell.

La famosa planta de bateries

Tot aquest embolic es remunta al mes de març, quan la ministra d'Industria, Reyes Maroto, va anunciar, a so de bombo i platerets, que el govern espanyol crearia un consorci públic-privat amb Seat, Volkswagen i Iberdrola per muntar una planta de bateries a prop de la planta de Seat a Martorell.

La intenció d'aquest projecte és, segons va explicar la ministra, desenvolupar les infraestructures, instal·lacions i mecanismes necessaris a Espanya per fabricar de forma autònoma i competitiva un vehicle elèctric connectat complet. Segons la ministra, aquest consorci, el primer al sector de l'automoció, "és fruit del compromís del Govern perquè Espanya continuï sent líder en la indústria de l'automòbil a nivell mundial apostant per una mobilitat sostenible".

Ara bé, poques setmanes després Volkswagen ja va anunciar que encara no estava clar que aquesta fàbrica de bateries acabés a Martorell, argumentant que la planta es podria construir a Portugal, Espanya o França, i que l'opció escollida dependrà "d'on aconsegueixi un millor espai i configuració".