Seat s'ha proposat produir mig milió de cotxes elèctrics a l'any a la seva planta de Martorell per a tot el grup Volkswagen, ara bé, per fer-ho, Seat ha reclamat un "compromís clar" de la Comissió Europea, a través dels fons europeus, per electrificar la planta.

Per poder arribar a aquest objectiu, l'empresa ha assenyalat que s'haurien d'adaptar les instal·lacions de Martorell  per tal de produir vehicles elèctrics i això suposaria una inversió de, aproximadament, 2.400 milions d'euros

En una roda de premsa aquest dilluns, per anunciar els seus resultats, Seat també ha anunciat un nou vehicle elèctric urbà que sortirà al mercat l'any 2025, que valdrà entre 20.000 i 25.000 euros. Des de la companyia es confia que aquest nou model de vehicle es pugui construir a la planta de Martorell.

Ara bé, la companyia ha comentat que la planta de producció s'anunciarà "en els pròxims mesos", i la companyia vincula els plans a la implicació de la Comissió Europea i el govern espanyol. L'anunci s'emmarca en el projecte global de Seat amb una quinzena d'empreses més, i que inclou comptar amb una fàbrica de bateries.

La pandèmia passa factura

En aquesta mateixa roda de premsa, Seat ha anunciat que va tancar l'any 2020 amb pèrdues que ascendeixen fins als 194 milions d'euros a causa de l'impacte de la Covid-19. Això es contraposa als 346 milions de benefici registrats l'any 2019, que va ser el millor resultat de la història de l'empresa, i frena en sec un cicle positiu de diversos anys.

Aquestes xifres també van acompanyades d'una reducció del 25,6% de cotxes durant aquest any, aconseguint vendre un total 427.000 unitats davant dels 574.100 vehicles del 2019. Alhora, el resultat operatiu anual és de 418 milions d'euros negatius, enfront dels 352 milions positius de 2019.

El president de Seat, Wayne Griffiths, ha destacat que aquests resultats negatius són els esperats atès que les vendes van descendir un 25,6% i els seus principals mercats, com Espanya, Regne Unit i Itàlia, van ser alguns dels més afectats per la pandèmia. 

Tot i això, Griffiths ha assegurat que s'han de sentir orgullosos del 2020 perquè han seguit avançant en un any "realment difícil" i ha apuntat que el seu objectiu és tornar a la rendibilitat enguany.

Imatge principal: Fotografia de recurs de la planta de Seat a Martorell - ACN