Els trens del tram entre Tarragona i Castelló tindran limitada la seva velocitat i no podran assolir l'alta velocitat de 300-350 km/h, malgrat que la plataforma serà d'ample internacional. Ho ha assegurat la campanya pel Corredor Mediterrani impulsada per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), que publica a la seva web els motius d'aquesta limitació de velocitat.

El tram entre Tarragona i Castelló és "vital" per al Corredor Mediterrani perquè el seu desenvolupament afectarà tot el traçat i determinarà el temps de viatge entre "la segona i la tercera ciutat d'Espanya", no obstant això es quedarà sense l'alta velocitat, segons afirmen.

L'Alta Velocitat, a mitges 

La campanya indica que la plataforma serà d'ample internacional, però els trens que hi circulen no podran arribar als 300-350 km/h de l'Alta Velocitat, cosa que suposarà una limitació de velocitat respecte a l'AVE. Això no es produirà en els trens de mercaderies, que sí que podran circular a la seva velocitat màxima.

Aquesta limitació de velocitat es deu al fet que la infraestructura actual no es va projectar per a AVE, en concret no es va idear amb ràdios de via de l'ordre de 6.000 metres, no està electrificada amb 25.000 V. c/a, sinó amb 3.000 V. c/c., no té la distància entre eixos de via ni les distàncies als pals de catenària requerits per a l'AVE, i manca del sistema de seguretat ERTMS, tot i que està previst que s'instal·li posteriorment. Aquestes raons porten a la campanya pel Corredor Mediterrani d'AVE a afirmar que no s'està construint realment una nova plataforma AVE entre Tarragona i Castelló, i que encara que en un futur circulin trens AVE, ho faran per sota de la velocitat per a la qual estan preparats.

Des de l'Associació Valenciana d'Empresaris exigeixen la doble plataforma d'ample internacional i l'alta velocitat real per a tot el traçat del Corredor Mediterrani "sense excepció". La campanya, que recull firmes per reivindicar la infraestructura i fa un seguiment de l'estat de les obres, insisteix en la unitat d'empreses i ciutadans per "assegurar la seva culminació el 2025".