Els preus del transport públic de Barcelona no augmentaran el 2019, malgrat l'oposició de la Generalitat, perquè a la reunió del consell d'administració de l'Autoritat Metropolitana del Transport (ATM), l'Ajuntament i l'AMB han rebutjat avui apujar el preu dels bitllets.

Segons han explicat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, els preus es congelen perquè el consell no ha pogut aprovar res i no hi ha hagut una revisió de tarifes, per la qual cosa aquestes quedaran igual que aquest any.

La Generalitat proposava incrementar el preu dels bitllets per garantir la viabilitat del servei de metro i autobús públic, mentre que l'Ajuntament de Barcelona i l'AMB defensen que no cal traslladar al consumidor el finançament del sistema públic de transport. En aquest sentit, Vidal ha informat que el consistori té constància que en els pressupostos de l'Estat s'ha inclòs una partida de 40 milions d'euros més per finançar el transport metropolità de Barcelona, extrem del qual Calvet ha dit no tenir constància.

"Com que no hi ha hagut consens, no s'han revisat les tarifes i es congelen perquè no hi ha hagut acord", han assenyalat les parts, en un conflicte obert en el si de l'ATM entre la Generalitat i els ajuntaments metropolitans.

Per tant, el bitllet senzill d'una zona seguirà al mateix preu de 2,20 euros. La T-10 d'una zona seguirà a 10,20 euros, la T-mes a 54 euros, la T-50/30 a 43,50 euros, la T-trimestre a 145,30 euros i la T-jove a 105 euros. 

La Tarifa Plana entre les zones 1 i 2

El vicepresident de mobilitat i transport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, ha valorat molt positivament l'acord, però reclama un consens entre les administracions per aconseguir més finançament, ja que aquest depèn de l'aprovació dels pressupostos generals de l'Estat que necessiten els vots d'ERC i PDeCAT. 

Si s'aprovessin els pressupostos generals de l'Estat es disposaria de 40 milions d'euros que aconseguirien congelar les tarifes durant un llarg període, però sense aquesta partida, la Generalitat hauria de fer una aportació d'entre 23 i 30 milions d'euros dels seus comptes per congelar les tarifes. 

D'altra banda, Poveda, ha remarcat que és possible que augmentin els usuaris a partir de l'1 de gener amb l'entrada en vigor de l'anomenada Tarifa Plana, una mesura que permetrà que els usuaris de les zones 1 i 2 es puguin moure entre ambdues zones amb el bitllet i les tarifes equivalents de la zona 1.