L'empresa xinesa Xiaomi ha anunciat aquest dimarts que no anirà físicament al Mobile World Congress (MWC) de Barcelona a conseqüència de la Covid-19, però ha assegurat que sí que participarà en l'esdeveniment de forma virtual. "A pesar en la situació tan complicada que vivim", la companyia continuarà reforçant la seva presència i col·laborant activament amb tot el sector per donar suport a la comunitat tecnològica a nivell global", ha afirmat la companyia xinesa en un comunicat.

A més de Xiaomi, altres grans companyies com Sony, Nokia, Samsung, Facebook o Ericsson han anunciat que tampoc no participaran de forma presencial en la pròxima edició del MWC a causa del coronavirus. També firmes sud-coreanes com KT, la segona operadora de telefonia mòbil més gran del país, han anunciat que no aniran en persona, i s'espera que el seu competidor i líder del mercat local, SK Telecom, faci el mateix. El MWC aquest any se celebrarà entre el 28 de juny i l'1 de juliol, un any després que l'esdeveniment es cancel·lés també per la pandèmia.

Entrades a 21 euros

Professionals d'empreses tecnològiques de l'Estat podran adquirir entrades pel Mobile World Congress (MWC) d'aquest any a partir de 21 euros, a sumar al cost del test de Covid-19 (15 euros), i part del benefici obtingut per aquesta partida, fins a un màxim de 300.000 euros, es destinarà a la recuperació de la ciutat després de la crisi econòmica i sanitària.

Així ho va anunciar dijous passat el conseller delegat de GSMA, John Hoffman, que també va estimar que, malgrat les baixes d'importants empreses i a la situació epidèmica, en l'edició d'aquest any assistiran presencialment entre 30.000 i 50.000 persones, a més de 300 expositors (la majoria presencials, altres de virtuals) i uns 600 ponents en un acte "històric" de recuperació de l'activitat després de la pandèmia. A més, els assistents dels sectors escollits podran assistir en les pròximes edicions del MWC el 2022, 2023 i 2024 a meitat de preu.

En concret, les entrades a partir de 21 euros seran per a professionals locals, tot i que encara està per definir si de nacionalitat espanyola o simplement residents, pertanyents a empreses de diversos sectors com l'automoció i el transport; mitjans i entreteniment; consultoria; serveis virtuals; educació; comerç electrònic; finances i banca; governança i reguladors; internet de les coses; manufactures i serveis d'informació. Hoffman ha assenyalat que l'organització vol "reconèixer en aquests sectors i el seu futur", alhora que deixar un llegat a Barcelona i crear ocupació.