El president de Seat, Luca de Meo, ha afirmat aquest dimarts que la companyia confia a tancar un any rècord i minimitzar l'impacte en les planificacions de fàbrica a conseqüència de la nova normativa d'homologació, que implica retards en el subministrament de motors i que provocarà que l'empresa deixi de produir fins a 10.000 cotxes entre setembre i desembre.

En una carta adreçada a la plantilla, De Meo ha confirmat que entre setembre i desembre les restriccions provocaran la pèrdua de més de 10.000 cotxes i altres tantes caixes de canvi, amb un major impacte en els models Ibiza i Arona i, en menor mesura, en el León.

De Meo demana confiança

En aquest context, el president de l'automobilística ha emfatitzat que, gràcies al conveni col·lectiu, es podran aplicar mesures de flexibilitat que "minimitzaran la repercussió en el dia a dia de la fàbrica" ​​i ha demanat a la plantilla confiança en la direcció. Així, ha avançat que les mesures a adoptar s'acabaran de confirmar aquest dimecres en el marc del comitè intercentres, amb el qual estan treballant de forma estreta.

De Meo ha aprofundit en l'impacte de la nova homologació i ha explicat que el grup Volkswagen està patint retards en el subministrament de propulsors a totes les marques del consorci, havent d'homologar més de 260 variants de motor de transmissió en poc temps, provocant falta de disponibilitat de determinats motors.

Ha recordat que es va treballar juntament amb la part social abans de vacances per planificar l'impacte però ha reconegut que la situació d'ara no depèn completament de Seat, ja que està subjecta a disponibilitat i criteri de repartiment de motors dins del grup. "Això ens obliga a revisar freqüentment les planificacions que es van establir, tenint una repercussió immediata sobre la producció en les fàbriques de Martorell, Barcelona i Components", ha afirmat De Meo.

També ha assegurat que la normativa seguirà evolucionant i ha anticipat que la marca es podria tornar a trobar en una situació en què hagin de tornar a replantejar-se les planificacions. A la carta, De Meo recorda les bones dades collits per Seat entre gener i juny de 2018, amb la comercialització de 342.700 vehicles, un 20,1% més respecte al mateix període de l'any anterior, assolint un benefici rècord de 212 milions d'euros en el primer semestre.