Seat ha aprofitat l'Automobile Barcelona per presentar la seva última novetat, el Cupra Born. Un cotxe nascut, i inspirat, a Barcelona i el primer 100% elèctric de la companyia, marcant la clara aposta que estan fent pels models elèctrics des de la companyia catalana. 

El president de la companyia, Wayne Griffiths, ha destacat del nou model, que ja s'ha començat a fabricar i arribarà als concessionaris el mes que ve, que és la gran aposta de la companyia per a la mobilitat urbana i sostenible, destacant els 500 quilòmetres d'autonomia i la seva alta tecnologia per a una conducció còmoda i esportiva. A més, també ha apuntat que és un vehicle fabricat amb materials 100% reciclats i amb el que esperen duplicar les vendes de Cupra.

Presidente Seat Wayne Griffiths presentacion Automobile Barcelona - ACN

Wayne Griffiths durant la presentació del Cupra Born a l'Automobile Barcelona - ACN

Amb aquest nou vehicle, Seat, i Cupra, té l'ambició de duplicar les vendes de la marca de cara a l'any 2022. I és que el nou model ha estat creat per a ser l'impuls d'una nova generació de cotxes que busquen sumar noves emocions als vehicles elèctrics amb la seva conducció esportiva.

Griffiths també ha aprofitat per celebrar que enguany, Cupra ja ha venut més de 50.000 vehicles, triplicant així el volum respecte al mateix període de 2020. De fet, el president de la marca ha afegit que fins al mes d'agost han aconseguit arribar als mil 300 milions d'euros de facturació superant el seu objectiu inicial de mil milions d'euros per a tot l'any 2021. Aquest creixement està impulsat pel gran èxit del Formentor, que s'ha convertit en un dels models més venuts de la companyia.

Planta de bateries

El president de Seat també ha volgut referir-se a la ja famosa planta de bateries que Seat vol col·locar a Espanya, reclamant a les administracions incentivar les vendes de vehicles elèctrics i desenvolupar una xarxa eficient de carregadors a les carreteres per tal de convertir l'Estat en pioner i punta d'Europa pel que fa a la mobilitat elèctrica. De fet ha estat una reclamació que ha tingut més un to de condicionants perquè Volkswagen, matriu de Seat, aposti per col·locar una de les sis gigafactories de bateries a Espanya i, qui sap, a Martorell.

Tot plegat forma part d'un pla estratègic, Future: Fast Fordward, per convertir l'Estat un dels líders de l'electrificació amb un pla d'inversions publicoprivades. Dins d'aquest pla hi ha la intenció d'adaptar les plantes del grup per a la fabricació de cotxes 100% elèctrics que contribueixin a l'economia circular i a la descarbonització. Tot plegat, tal com ho veuen des de Seat, ajudarà que les altres marques presents a Espanya pugin al carro de l'electrificació., recordant que des de Martorell ja tenen previst invertir 5.000 milions d'euros en electrificació.

En aquest sentit, Griffiths ha afirmat durant la presentació que “fa 70 anys SEAT va posar a Espanya sobre rodes, i ara volem posar a Espanya sobre rodes elèctriques. Hem avançat molt en poc temps amb el projecte Future: Fast Forward i la nostra ambició és fabricar vehicles elèctrics a Espanya. Hem de democratitzar l'electromobilitat i fer que el vehicle elèctric sigui més accessible”.

Pròxims models

El Cupra Born ja presentat i a punt d'arribar al mercat, Griffiths ha aprofitat per recordar els llançaments dels nous models que venen els pròxims anys, el Tavascan i l'UrbanRebel. El primer model arribarà a les carreteres d'aquí a tres anys, i el segon d'aquí a quatre. Tots dos seran vehicles 100% elèctrics i busquen canviar el mercat elèctric mundial amb una clara tendència esportiva i urbana.