Seat ha començat les obres per construir el futur laboratori de bateries de la planta de Martorell, el Test Center Energy, que permetrà desenvolupar i provar diversos sistemes d'energia per a vehicles elèctrics i híbrids.

El Test Center Energy (TCE) suposa una inversió de més de 7 milions d'euros, i forma part del pla d'inversions de 5.000 milions anunciat per la companyia abans de l'estiu. El nou laboratori té una capacitat d'assaig que arriba als 1,3 MW de forma simultània, i estarà construït a finals d'abril de l'any que ve. La superfície total del centre serà de 1.500 metres quadrats.

Espais d'assaig

El nou edifici comptarà amb espais d'assaig per la validació de mòduls de cel·les amb tecnologia liti-ion, bateries de mitja i alta tensió i diversos carregadors utilitzats en tota la gamma de vehicles elèctrics. També es preveu que tingui cambres climàtiques que permetran fer proves amb les bateries i els mòduls en condicions tèrmiques extremes, simulant diversos ambients amb els que es podria trobar el vehicle. Finalment, també hi haurà un laboratori d'electrònica d'alta tecnologia per dissenyar i fabricar prototips i construir interfícies pels sistemes d'assaig.

El centre també comptarà amb un taller equipat específicament per fer proves amb vehicles electrificats que permetrà treballar simultàniament amb fins a sis cotxes. En aquesta zona es faran els tests relacionats amb la prestació del sistema d'energia, la seguretat funcional i la integració de funcions. Per fer-ho, Seat incorporarà a la instrumentació sistemes de visió artificial. 

El nou centre TCE se sumarà al laboratori combinat de bateries de baixa, mitja i alta tensió que ja va construir Seat el 2010. En els últims 10 anys, la companyia ha fet en aquell centre més de 2.000 assajos per projectes d'investigació nacionals i internacionals

Aposta per l'electrificació

"Seat porta anys apostant per l'electrificació de la companyia i la construcció d'aquest nou Test Center Energy, únic a Espanya, és un pas ferm en aquesta direcció", ha dit el vicepresident d'I+D de Seat, Werner Tietz. "Aquest centre ens permetrà desenvolupar els sistemes d'energia de futurs vehicles híbrids i elèctrics, contribuint així a la creació d'una electromobilitat sostenible", ha dit.

Nou cuprael born EPNou model Cupra El-Born, 100% elèctric / Europa Press

Vehicles elèctrics

Seat i Cupra treuen durant aquest any i el vinent fins a cinc nous models elèctrics i híbrids endollables, a banda del Seat Mii, que ja està a la venda. El León té models híbrids endollables en Seat i Cupra fabricats a Martorell. El model Tarraco tindrà una versió PHEV i el Cupra Formentor comptarà amb variants híbrides elèctriques endollables que es faran a la fàbrica catalana. D'altra banda, la marca també compta amb el Cupra el-Born, que serà juntament amb el Mii el segon vehicle 100% elèctric de la companyia.