El president de Renfe, Isaías Táboas, ha confirmat que hi ha un "possible acord" amb la Generalitat per renovar el contracte de serveis de Rodalies, després que l'Estat espanyol no arribés a validar l'acord del 2013.

Així ho ha dit Táboas en una sessió de l'Cercle d'Infraestructures: "Hem estat molts mesos parlant amb el Departament. El frec fa l'afecte i ha sortit una certa relació de confiança. Tenim un possible acord", ha dit Táboas.

No obstant això, Táboas veu "difícil" que es pugui rubricar aquest acord si abans no es tanca la transferència d'uns 270 milions d'euros procedents de el dèficit tarifari, és a dir, la diferència entre el que costa el servei i el que paga l'usuari a través del seu títol de transport.

La Generalitat és titular de el servei de Rodalies de Catalunya, si bé l'Estat, a través d'Adif, és el titular de la infraestructura per on circulen els trens, que estan operats per Renfe. Fins al moment, el Ministeri de Foment transfereix directament a Renfe aquests 270 milions de dèficit tarifari, mentre que la Generalitat defensa que ha de ser l'administració catalana qui els rebi i després aquesta transferir-los a l'operador ferroviari.

"Tenim un acord. Crec que podríem signar aquest acord en el moment en què aquesta part, que no podem tancar ni el secretari (en al·lusió a l'secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavin) ni jo, estigui encarrilada", ha asseverat, ja que es tracta d'una qüestió que s'ha de tancar en una comissió bilateral entre l'Estat i el Govern.

La Generalitat vol que el nou contracte programa serveixi per fixar el marc de relacions entre l'administració catalana i Renfe, els estàndards de qualitat i les obligacions de l'operador ferroviari, alhora que vol actualitzar amb Adif un pla d'inversions a la xarxa de Rodalies per millorar la infraestructura i reduir incidències.