Gran part dels usuaris afectats pels retards i cancel·lacions arran de les vagues de tripulants de cabina de Ryanair dels dies 25 i 26 de juliol encara no han pogut cobrar les seves indemnitzacions. És per aquest motiu que l'organització per la defensa dels drets dels consumidors (OCU) ha decidit llançar una acció judicial contra l'aerolínia per exigir que compleixi amb la normativa.

L'aerolínia irlandesa ha assegurat als viatgers afectats que no els podrà compensar pels retards i les cancel·lacions en els seus vols ja que les vagues de la tripulació i els pilots estan "fora del control" de la companyia, segons ha avançat El Periódico. "Ryanair no ha complert amb cap d'aquests requeriments, per la qual cosa l'OCU ha decidit donar un pas més i posar en marxa una acció judicial contra la companyia aèria per exigir que compleixi amb la normativa", apunten des de l'OCU.

Passos

En primer lloc, l'OCU intentarà establir una mediació amb l'aerolínia per resoldre el conflicte, i en cas de no aconseguir que cedeixi, anirà per la via judicial. L'organització assegura que els passatgers haurien de tenir dret tant a la compensació com a una indemnització pels danys materials i morals causats pels més de 400 vols que l'empresa ha cancel·lat en el que portem d'estiu.

Les compensacions per retards i cancel·lacions en casos com els de Ryanair poden anar dels 250 als 600 euros, recorden des de l'OCU. Per tant, l'aerolínia es podria estar enfrontant al pagament d'almenys 18 milions d'euros per indemnitzar els prop de 75.000 passatgers que es van veure afectats per les vagues a Espanya.