Bones expectatives per la fira més important que se celebra a la ciutat comtal. El Mobile World Congress (MWC) 2019 preveu superar els 107.000 visitants que va assolir en l'edició del 2018, procedents de 200 països del 25 al 28 de febrer, amb actes repartits entre els recintes Montjuïc i Gran Via de Fira de Barcelona i La Farga de l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) .

Aquesta és una de les novetats que la GSMA, organitzadora de l'esdeveniment, que ha revelat aquest dimarts en un comunicat que a partir d'aquesta edició, el congrés mundial de mòbils passarà a denominar-se simplement MWC. "Avancem ràpidament cap a un món on els dispositius mòbils connectaran amb tothom i amb tot, però al mateix temps estem ampliant el nostre abast més enllà dels mòbils", destaca el director de Màrqueting de la GSMA, Michael O'Hara, sobre l'actualització de la marca.

El MWC 2019 girarà al voltant de la connectivitat intel·ligent i abordarà la hiperconnectivitat, el 5G, l'Internet de les coses (IoT), la intel·ligència artificial i el Big Data: "Recolzada pel 5G i la intel·ligència artificial, la connectivitat intel·ligent és una gran força tecnològica que marcarà com el món es comunicarà en el futur ", ha afegit O'Hara.

Ponents confirmats

Els primers ponents confirmats per a la propera edició són el nou conseller delegat de Vodafone, Nick Read; el conseller delegat de Vimeo, Anjali Sud; el fundador i conseller delegat d'HTC, Cher Wang; el president de Citi, James Forese; els consellers delegats de Groupon, Rich Williams, i de Digital Asset Holdings, Blythe Masters, i el director general de la GSMA, Mats Granryd.

A més, hi seran presents més de 2.400 companyies, com Alibaba Cloud, Cisco Systems, Accenture, Ericsson, Facebook, Google, HTC, Huawei, Intel, Lenovo, Orange, Telefónica, Vodafone, Seat i ZTE, entre d'altres.

El Digital Planet, la novetat

Com a novetat per a aquest any, la GSMA ha introduït Digital Planet: Experiència Connectada, que inclourà unes 200 aplicacions mòbils i altres proveïdors de solucions basats en crear experiències connectades que impactaran en la vida diària dels ciutadans, alguns dels quals són Digital Turbine, Infobip, MessageBird i Toyota.

Altres iniciatives com el 4YFN, que preveu més de 21.000 visitants, i The Youth Mobile (Yomo), que preveu atraure 25.000 assistents, seran altres dels esdeveniments que se celebraran en el marc del congrés.