BrandFor, companyia especialitzada en consultoria estratègica centrada en el 'branding', ha gestionat el procés de 'rebranding' d'Ibercaja. Un projecte desenvolupat de manera conjunta i que ha comportat una revisió estratègica i creativa completa que reforça el model diferencial de vocació social, proximitat a les persones i servei al client del grup bancari.

BrandFor ha desenvolupat un nou posicionament estratègic, nous valors i una renovada identitat visual i verbal per a la marca Ibercaja al costat de l'equip de l'entitat financera. Tot això per impulsar l'estratègia i el propòsit d'Ibercaja, especialment en el que suposa una manera pròpia de fer banca basada en l'acompanyament expert, la proximitat als clients i la generació de valor col·lectiva, a través d'accions concretes que reforcen el vincle emocional i funcional amb els seus clients, i que projecten una imatge de banc compromès, confiable i amb propòsit.

Amb tot això, Ibercaja destaca que reforça la seva essència de marca i la projecta cap al futur, posant en relleu el seu posicionament propi i diferencial al mercat i la seva capacitat de continuar generant valor i impacte positiu en la vida de les persones.

"Aquest projecte de rebranding desenvolupat amb BrandFor reforça el pla estratègic d'Ibercaja en enfortir el seu model diferencial i el seu compromís com una entitat que és a prop de les persones, acompanyant-les al llarg de la seva vida i ajudant-les a prendre les millors decisions financeres a través d'una banca professional, integral i experta que busca generar impacte positiu i sostenible", assenyala Enrique Barbero, director de Comunicació, Marca i Relacions Institucionals d'Ibercaja.

"Impulsar el propòsit d'Ibercaja i posar en relleu la vocació social i de servei el client de l'entitat ha estat el que ens ha inspirat per enfortir i evolucionar la marca Ibercaja estratègicament i creativament. Aquesta nova plataforma de marca activa i representa aquesta essència que fa a Ibercaja única i que pren vida en moments i etapes clau per a les persones.", comenta Patricia Arias, Sòcia Fundadora de BrandFor.

El treball de BrandFor ha suposat la creació de nous valors per a Ibercaja, que defineixen estratègicament la marca. Aquests són proximitat, autenticitat, vocació i impuls. Addicionalment, BrandFor ha desenvolupat una identitat visual i verbal renovada per a Ibercaja, amb un llenguatge gràfic més proper i vital, nous codis cromàtics que reforcen l'equilibri entre confiança i energia, i un estil comunicatiu més càlid, senzill i humà. Asi, ha ampliat i actualitzat els colors de la marca Ibercaja, el que reflecteix la seva essència única a través de la convivència entre el blau i el roig des de l'harmonia, la solidesa i la complementarietat.

D'altra banda, ha plantejat un nou disseny del logotip, el 'wordmark' del qual sorgeix de la tipografia corporativa desenvolupada exclusivament per a Ibercaja, buscant així projectar l'equilibri perfecte entre estabilitat, confiança i projecció cap al futur.

A més, la nova identitat visual d'Ibercaja creix i es reforça a través d'un llenguatge expressiu propi i únic, amb un estil fotogràfic que captura l'essència de la vida quotidiana d'una manera propera, autèntica i real, i un estil il·lustratiu que neix del símbol d'Ibercaja i que representa un llenguatge universal i amigable. En definitiva, BrandFor ha creat un univers actualitzat i enriquit que dota a la marca Ibercaja d'un sistema gràfic que representa el seu esperit, la seva vocació i la seva personalitat.

Segons van informar, l'èxit del projecte desenvolupat per a Ibercaja permet a BrandFor consolidar la seva posició com un dels lideris del mercat espanyol de 'branding' a través de la seva situació al capdavant de processos de creació de noves estratègies i identitats corporatives per a companyies lideris, que enforteixen la situació diferencial de BrandFor al mercat del branding, en oferir serveis de consultoria estratègica i creativa que es plasmen en solucions que aporten valor, potencien els plans estratègics i ofereixen resultats tangibles a les companyies.

En els més de set anys des de la seva creació, BrandFor s'ha consolidat al mercat espanyol de 'branding', sumant a la seva cartera més de 180 projectes. Entre ells, els executats per a empreses, organitzacions i institucions com Indra Group, Cabify, Ifema Madrid, Naturgy, Ramón Bilbao, ITP Aero, SpainCap, Santander, Universitat Pontifícia Cometes, Pelayo, Cofares, Iskaypet (Kiwoko i Tiendanimal), Unicef, Ginos, Sodexo o Urbaser, entre altres.