La Generalitat es reuneix aquest divendres amb les associacions de taxistes en el Consell del Taxi si obliga els vehicles de lloguer amb conductor a precontractar els seus serveis amb una antelació mínima i tornar a la parada després de cada trajecte.

Des de primera hora del matí, els taxistes esperen davant la Departament de Territori i Sostenibilitat la resolució. Com a protesta, han tallat el carrer Nicaragua amb l'avinguda Terradellas, col·locant es taxis en filera. 

A més, Élite Taxi, el Sindicat del Taxi de Catalunya i altres associacions han cridat a mobilitzar-se durant la celebració del Consell del Taxi i preveuen realitzar una assemblea informativa quan aquest acabi per decidir quina posició prendre una vegada coneguin que farà la Generalitat amb la norma.

Aquesta reunió entre administració pública i taxistes arriba després que fa una setmana associacions com Élite Taxi posessin sobre la taula dilluns passat la possibilitat de convocar una vaga pel Mobile World Congress (MWC), que tindrà lloc del 25 al 28 de febrer a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), si el Govern no contempla legalment tots dos requisits.

En conseqüència, el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha estat estudiant la viabilitat jurídica d'incloure-ho en el Decret Llei que està elaborant al costat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per regular l'activitat de plataformes com Uber i Cabify.

Caiguda d'empreses i acomiadaments de personal de VTC

Davant d'aquesta possibilitat, Unauto, la patronal dels VTC, ha alertat que la precontractació és innegociable, ja que la seva oferta deixaria de ser competitiva i rendible, la qual cosa l'organització ha assenyalat que, en la pràctica, comportaria l'eliminació de desenes d'empreses i l'acomiadament dels seus treballadors, que se situen en els 3.000 a Catalunya.

També ha avisat que, si la Generalitat tira endavant aquesta legislació, haurà d'assumir 1.100 milions d'euros de les indemnitzacions que deriven del reial decret llei aprovat pel Congrés a finals de setembre, en assumir les competències de regular sobre aquesta qüestió.

Autoritat Catalana de la Competència

L'Autoritat Catalana de la Competència (Acco) ha considerat "discriminatori i restrictiu" que els VTC hagin de precontractar els seus serveis i tornar a la parada, i diu que suposaria introduir ineficiències en el desenvolupament de la seva activitat.

Aquest organisme, que vetlla pel correcte funcionament dels mercats en lliure competència, ha exposat que impugnarà les regulacions que puguin derivar del decret llei plantejat per la Generalitat, si acaba incloent aquestes dues mesures, a més de presentar informes al Govern rebutjant-les.

Ha argumentat que aquesta normativa habilitaria l'AMB per fer una ordenança específica sobre el servei que presten aquests vehicles incloent-les: "Això seria impugnable", ha valorat, i ha subratllat que ho serà independentment que es faci a l'empara de la legislació aprovada pel Govern.