Les repetides vagues i retards dels darrers dos estius, el mal temporal dels últims dies i debilitats en la gestió han col·locat l'Aeroport del Prat en un dels més impuntuals i amb més cancel·lacions d'Europa. El neguit de la reputació debilitada ha fet que avui el govern central i la Generalitat s'hagin compromès a "fer l'impossible" perquè l'Aeroport de Barcelona-El Prat sigui més puntual. La subdelegada del govern espanyol, Teresa Cunillera, ha celebrat que el Prat hagi superat un estiu "complicat" davant les amenaces de vaga i imprevistos meteorològics i ha assegurat que ha estat gràcies a l'"esforç" d'administracions i personal de l'aeroport.

"Volem que l'aeroport no només sigui bo sinó perfecte", ha assegurat la subdelegada del govern espanyol després de reunir-se amb el secretari d'Empresa i Competitivitat, Quim Ferrer, i el director general de Transports i Mobilitat, Pere Padrosa. D'altra banda, Cunillera ha traslladat a Vueling que tindrà la col·laboració de les administracions però també li ha demanat "implicació" per resoldre els problemes que ha tingut aquest estiu.

El llegat d'uns "estius negres"

Els representants de les dues administracions s'han reunit aquesta tarda per fer balanç de la campanya d'estiu. Cunillera ha assegurat que davant de qualsevol "disfunció" o problemes que puguin sorgir a l'Aeroport repetiran la trobada "les vegades que faci falta".

A més, la delegada del govern ha explicat que l'Aeroport del Prat ha afrontat un estiu "complicat" però l'ha superat "satisfactòriament" després de les amenaces de vagues, les protestes dels controladors estrangers o les inclemències meteorològiques, entre d'altres. Segons la delegada del govern espanyol, són factors "imprevisibles" que les administracions no poden controlar però aquests inconvenients s'han pogut superar gràcies a "l'empenta i col·laboració" del personal que treballa a l'Aeroport.

Sobre els problemes de la companyia Vueling i la seva demanda a Aena i Enaire per buscar una solució a la congestió aèria, Cunillera ha deixat clar que tindran el suport de les administracions però alhora li ha reclamat la màxima "implicació" per millorar el seu servei. "Vueling sap perfectament el nostre compromís perquè no hi hagi cap problema. Esperem la mateixa col·laboració", ha subratllat Cunillera.

De cara a les setmanes de Nadal, Cunillera ha assegurat que es posaran "tots els mitjans" per tenir uns bons índex de puntualitat a l'aeroport i ha destacat les millores que s'han introduït en els darrers mesos en les màquines dels passaports d'entrada i sortida després de canviar l'ample de banda i incrementar el nombre de lectures per segon.