Més de 150 establiments s'han sumat a la campanya de promoció 'Vine a Barcelona. Ara és el moment' organitzada pel consorci Turisme Barcelona amb el suport de l'Ajuntament de la ciutat i les organitzacions empresarials per omplir el buit que ha deixat la suspensió del Mobile World Congress (MWC).

Entre el 21 de febrer i l'1 de març, els museus i edificis històrics oferiran una entrada 2x1, les botigues tindran descomptes del 20%, el mateix percentatge de rebaixa que aplicaran els apartaments turístics.

Els hotels aplicaran descomptes lineals a totes les reserves i els restaurants oferiran un menú a preu tancat durant tota la setmana. A més, Renfe posarà a la venda bitllets un 35% més barats en trajectes estatals amb destinació Barcelona.

El primer tinent d'alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni, ha fet una crida a hotels, restauradors i comerços a formar part de la 'Barcelona Opportunity Week', una campanya adreçada a aquelles persones que tenien reserves fetes durant la setmana en la qual s'havia de celebrar el congrés de telefonia mòbil, que s'ha suspès després que algunes de les empreses es neguessin a venir a la capital catalana per la por a un contagi de coronavirus.

De moment, 150 empreses i operadors han confirmat que participaran en la campanya. El consorci ha habilitat un web on es podrà consultar l'oferta, que anirà variant dia a dia segons les noves incorporacions.

Museus amb entrades 2X1

En la primera onada de propostes hi predominen els equipaments culturals i relacionats amb patrimoni i lleure perquè són ofertes que no requereixen una proposta "a mida", com la dels restaurants o hotels. Museus municipals, consorciats i equipaments com la Casa Batlló, el Recinte modernista de Sant Pau, el CaixaForum, la Casa de les Punxes, la Fundació Tàpies, el MNAC, el MACBA o el Palau de la Música s'han posat d'acord per oferir entrades 2x1.

Descomptes del 20%

També s'han sumat a la proposta botigues i comerços que oferiran un 20% de descompte en alguns articles seleccionats o la xarxa de mercats de la ciutat. Per exemple, el Mercat de la Concepció que farà un tast de productes de mercats el divendres 28 i 29 de febrer. A banda d'oferir descomptes per habitacions, els hotels també oferiran menús a preu tancat que poden rondar els 20 euros i faran alguna jornada de portes obertes.

Pel que fa al transport, s'està estudiant incloure descomptes amb preus especials per anar a Barcelona des de Londres, París i Roma.