Les rebaixes post-Nadal comencen demà diumenge, 7 de gener, amb unes bones perspectives de vendes i amb importants descomptes. L’objectiu dels comerços és intentar reduir les àmplies existències de roba d’hivern degut a la tardana arribada del fred.

A Catalunya, les temperatures inusualment altes de les últimes setmanes, més pròpies de la primavera que no pas de l’hivern, han fet que les vendes de roba de fred, com anoracs, jerseis o polars, s’hagin estancat.

Els comerciants confien que la brusca caiguda de les temperatures prevista per a aquest cap de setmana i l'inici de les rebaixes els ajudin a desfer-se de l'estoc acumulat, especialment en aquest primer diumenge de l'any d'obertura comercial.

Algunes marques s’avancen al període habitual

De fet, algunes grans marques, com Mango, Cortefiel i H&M, ja van començar els descomptes el passat dia 2 de gener, aprofitant que la liberalització del període de rebaixes per part del Govern l'any 2012 permet als comerços decidir en quin moment inicien les seves ofertes. Aquesta estratègia també l’han seguida firmes com Desigual, United Colors of Benetton, Pepe Jeans, Guess, Furest, Tommy Hilfiger, Felgar, la marca de llenceria Tezenis o les de sabates Casas, entre d'altres.

Per contra, els dos grups de distribució més importants del país, com són El Corte Inglés i Inditex, aquest últim amb marques com Zara, Stradivarius, Bershka, Massimo Dutti o Pull&Bear, s'han mantingut fidels a la tradició i han decidit arrencar les seves rebaixes a botigues físiques el 7 de gener, encara que les anticipen un dia a través d’Internet.

El petit comerç, com és habitual, també dóna el tret de sortida a les rebaixes el dia 7 de gener amb la previsió de superar les vendes de l'any passat.

El tèxtil, el gran triomfador

La roba i els articles tèxtils seran, com és habitual, el més demandat en període de rebaixes, amb descomptes que arribaran al 70%. De tota manera, perfumeries, cosmètiques, llibreries, botigues de joguines, d’electrodomèstics o de mobiliari no es quedaran enrere, i s'apuntaran al carro dels descomptes per reduir existències i fer lloc per als productes de la nova temporada.

Més contractes que l’any passat

La campanya de rebaixes és sempre un generador d'ocupació estacional, i enguany generarà a Catalunya entre 19.000 i 22.000 contractes, segons les empreses de treball temporal, fet que suposa entre un 5 i un 10% més que l'any anterior.

Els sectors en els quals se signaran més contractes són el del comerç, transport i logística, que es beneficien de l'augment del comerç electrònic i del canvi d'hàbits dels consumidors, segons Randstad.