L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, es reuniran aquest dimecres 27 d'octubre a l'Ajuntament, segons ha informat l'ACN i ha pogut confirmar ElNacional.cat. Aquesta serà la primera reunió entre tots dos, mai abans s'havien trobat des que Sánchez Llibre va ser nomenat ara fa quasi tres anys, el 5 de novembre de 2018.

La reunió se celebrarà a les deu del matí a l'Ajuntament de Barcelona i encara que no se saben els temes que es tractaran, entra dins de certa lògica pensar que s'hi podrien tractar temes com l'ampliació de l'aeroport del Prat, la mobilitat a la ciutat o la situació dels empresaris després de la crisi de la Covid.

A banda, podria servir per començar bastir ponts entre el consistori i la patronal, com ja hem dit mai abans s'han reunit. A més, el maig passat el mateix Sánchez Llibre va afirmar que les relacions amb l'alcaldessa eren "inexistents i impossibles de refer" i va criticar la "falta de diàleg" entre Colau i la societat civil,  per tant aquesta primera trobada podria suposar un primer pas en aquesta reconciliació. Alhora, des de Foment s'ha criticat durament les decisions de l'alcaldessa a la ciutat, arribant a assegurar que el govern de Colau s'ha instaurat en "la cultura del no" i que les decisions de l'alcaldessa estan portant la capital catalana "a la ruïna econòmica". De fet, el mateix

Xocs continues entre patronal i ajuntament

Les discrepàncies entre el consistori barceloní la patronal han estat molts i constants els últims anys. Ara bé, en aquest últim any han destacat dos per sobre de la resta, l'ampliació de l'aeroport i la construcció de l'Hermitage.

En el cas de l'aeroport, la Patronal apostava per ampliar-lo, remarcant que "no es pot escapar" i en el que calia anar per feina. Per la seva part, l'alcaldessa era partidària de no ampliar-lo, al·legant que l'ampliació que platejada per Aena "no és realista" i que la Unió Europea no la permetria.

El xoc per culpa del projecte de l'Hermitage és molt semblant, l'alcaldessa considera que la ciutat no necessita "més concentració turística", i la patronal està a favor de la seva construcció. D'aquí ve l'acusació d'instal·lar-se en la política del 'No', ja que sembla que sempre digui que no a tot. Una altra desavinença ha estat per la normativa per limitar les llicències VTC a la ciutat, per exemple.

Foment es retira del Pacte per Barcelona

Un altre dels moments de més tensió entre l'ajuntament i la patronal es va donar a l'estiu del 2020, quan Foment es va retirar del Pacte per Barcelona per culpa de la falta d'entesa en dos temes principals, el nou pla de mobilitat impulsat per l'Ajuntament i les decisions post-Covid del consistori. 

Segons Foment, era "una contradicció donar suport a un document que impulsa el govern de l’Ajuntament que encapçala l’alcaldessa Ada Colau, quan les polítiques reals que implementa dia a dia a Barcelona perjudiquen bona part dels sectors econòmics de la ciutat". Alhora, en aquell moment, des de la patronal van assegurar que Colau es negava a dialogar per trobar consensos amb els empresaris. "Malgrat les reiterades peticions que ha formulat Foment del Treball i els principals representants dels empresaris a l’alcaldessa Ada Colau per dialogar i pactar, encara no s’ha rebut cap resposta", explicaven.