Foment del Treball ha reclamat aquest dilluns aturar el pla de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona perquè considera que no serveix per fer una ciutat millor, sinó per col·lapsar: "És un pla irreal, una absurditat". Així ho ha expressat el president de la patronal, Josep Sánchez Llibre, que també ha demanat que la construcció de la "nova Barcelona" no s'imposi des del sectarisme i el populisme, en paraules seves.

La patronal ha publicat un manifest juntament amb Fepime que, sota el títol 'Per una ciutat de consens i de futur', critica el model de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona i defensa que el vehicle privat i compartit tindran un paper bàsic en la ciutat com conseqüència dels requeriments i limitacions de la mobilitat pel coronavirus.

"Demanem que s'aturi tot el pla que l'alcaldessa de Barcelona, ​​Ada Colau, ha posat en marxa i a el mateix temps convoqui a tots els agents socials i econòmics i als actors implicats per acordar un pla sensat i d'acord amb les necessitats de la ciutat ", ha reivindicat, i ha afegit que volen una convocatòria ràpida.

Demana afavorir una renovació de parc de vehicles i reclama a l'consistori barceloní que doni solucions i no problemes: "La bicicleta no pot ser el vehicle principal en què l'Ajuntament de Barcelona a base la mobilitat a la ciutat. És poc realista. És irreal" .

La patronal considera que la política i normativa de mobilitat de l'Ajuntament constitueix un "obstacle" per a la recuperació econòmica i imposa càrregues addicionals als treballadors per compte d'altri i autònoms, dificultant l'accés al seu lloc de treball.

El transport públic, "insuficient"

En el manifest Foment insisteix que el transport públic és una eina essencial "però del tot insuficient", i que en cap cas es podrà articular una solució efectiva mitjançant la bici i l'anar a peu a mitges distàncies i per al conjunt de la població.

"L'establiment d'un conjunt d'actuacions en les principals artèries de la ciutat -en corredors com Via Laietana, València, Consell de Cent, Gran Via i Avinguda Meridiana, per exemple- no es traduirà en un increment significatiu de l'ús d'altres models de transport", ha defensat la patronal.

Ha advertit que si es posen més restriccions a el vehicle, la dificultat de mobilitat pot anar en el sentit contrari del que es busca, amb el risc de l'increment de la contaminació, segons la patronal. Així, ha recordat que el sector de l'automoció té un gran impacte econòmic i social, i ha sostingut que els barcelonins no poden perdre més temps i que el govern municipal ha d'estar a l'altura i "no amagant davant de projectes que no tenen sentit i que no són realistes "per a la recuperació.

El manifest compta amb l'adhesió de Consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme; la Confederació Empresarial d'Hostaleria i Restauració de Catalunya (Confecta); el Gremi d'Hotels de Barcelona, ​​Barcelona Oberta, la Federació Catalana de Tallers de Reparació d'Automòbils (FECATRA) i el Gremi de Tallers de Barcelona.

També ho subscriuen el Gremi del Motor, Fecavem, Unió Patronal Metal·lúrgica (UPM), Comertia, Consell d'Empreses Distribuïdors d'Alimentació de Catalunya (Cedac), Associació de Cadenes Espanyoles de Supermercats (Aces) i Associació Nacional Grans Empreses de distribució (Anged).