El cercador d'empreses compromeses amb l'autodeterminació que l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) va activar dijous passat en el marc de la seva iniciativa "Consum estratègic" ha sumat en els seus primers cinc dies més de 430.000 visites i més de 200.000 recerques directes d'empreses. Així ho han indicat a Efe fonts d'aquesta entitat independentista, que han celebrat les dades registrades des de dijous -dia en què es va posar en marxa el cercador- fins aquest matí.

"Consum estratègic" és una campanya impulsada per la comissió de l'ANC Fem República, pilotada per l'empresari David Fernàndez, que busca "enfortir una economia catalana molt més deslligada de les pressions polítiques" i que s'abandonin "empreses de tipus oligopolístic que van participar obertament en la campanya de la por" contra la independència de Catalunya.

Aquest projecte, que va registrar els seus primers passos al novembre de l'any passat, va iniciar dijous la seva segona fase amb aquest cercador que va suscitar ràpidament polèmica.

La patronal Foment del Treball va acusar l'ANC "d'incitar al boicot empresarial" des d'un plantejament "totalment irracional" amb la seva campanya, mentre que l'organització Empresaris de Catalunya va qualificar la iniciativa de "perversa" i va amenaçar d'emprendre accions judicials.