Després que divendres passat es consumés la fusió de CaixaBank i Bankia, els dos màxims responsables de l'entitat, el president de CaixaBank José Ignacio Goirigolzarri i el conseller delegat Gonzalo Gortázar, s'han reunit amb els prop de 8.000 directius del banc per transmetre'ls un missatge "d'unitat, confiança i responsabilitat" davant del repte que suposa la integració tecnològica de les dues companyies. 

Els dos directius de CaixaBank ha cridat a "liderar la transformació del sector financer espanyol" i han recordat que aquesta tasca  i la integració tecnològica es desenvoluparan paral·lelament a la gestió de la crisi sanitària i econòmica provocada per la Covid. 

Liderar la transformació del sector financer

Sobre la transformació del sector, Goirigolzarri ha mostrat la seva "alegria i orgull per estar constituint el primer grup financer del país", però ha assenyalat que "hem de ser també conscients de la nostra enorme responsabilitat i de l'entorn complex a què ens enfrontem".

En el seu primer missatge a la plantilla de CaixaBank, el president ha assegurat que "hem d'afrontar aquesta nova etapa amb una actitud oberta al canvi i a la transformació. I aquesta actitud només és possible si tenim una gran humilitat intel·lectual i una gran determinació en l'acció, en la implementació, que és el que transforma la realitat i crea valor".

A més, el president de CaixaBank, que encara està pendent de la seva ratificació pel Consell d'Administració que es produirà aquest dimarts, també ha volgut destacar la importància de l'equip assegurat que "una fusió entre dues grans entitats exigeix grans dosis de col·laboració, de lleialtat cap a l'equip i d'una gran generositat".

En aquest sentit, Goirigolzarri ha subratllat que “hem de treballar com un únic equip per aconseguir aquest objectiu tan ambiciós que és liderar la transformació del nostre sector, i fer-ho des d'una enorme proximitat als nostres clients i a la societat”.

El servei al client, màxima prioritat

Per la seva part, Gortázar ha celebrat  “la culminació d'una etapa de més de sis mesos de treball preparatori perquè aquest projecte es faci realitat” i ha donat  “una afectuosa benvinguda a CaixaBank a totes les persones procedents de Bankia”.

Durant la seva intervenció, Gortázar ha posat el focus en els clients, de fet ho ha establert com a màxima prioritat de l'entitat: "Tota l'organització ha d'estar bolcada en el servei al client. La seva satisfacció ha estat i serà la clau del nostre èxit, i hem d'ajudar-los a superar els enormes desafiaments a què s'enfronten".

A més dels clients, el conseller delegat ha repetit que "la clau de l'èxit és en nosaltres mateixos, en l'equip. Ja som només un equip. No tenim cap distinció per provenir d'una entitat o una altra. Junts tenim un equip impressionant, jugarem sempre en equip, remant en la mateixa direcció. Així recollirem èxit rere d'èxit".

Gortázar ha tancat les seves paraules amb un missatge d'optimisme cap als seus directius: “Hem de tenir la màxima confiança en nosaltres mateixos, en aquesta renovada CaixaBank, més forta que mai, perquè ens permeti assolir nous èxits des del lideratge del mercat bancari espanyol. És una formidable oportunitat i no la desaprofitarem”. 

D'altra banda, els 15.918 professionals procedents de Bankia han rebut avui un pack de benvinguda a CaixaBank, que inclou un vídeo on diversos empleats comparteixen missatges de benvinguda i la targeta d'empleat.